Wie heeft dit nog meer.....

  • Charlotte

    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die net al ik enorm bang zijn om over te geven….of alles wat daar mee te maken heeft.

    Het beheerst mijn leven en ik doe veel leuke dingen niet zoals…gezellig met vrienden stappen ( want dan moet ik meestal op de terugweg met dronken mensen in de auto zitten )

    Vliegen

    Varen

    Ontspannen uit eten gaan

    Ergens logeren

    Bij familie op bezoek gaan als ze ziek zijn

    Bij het zien of iemand horen overgeven raak ik in paniek en wil het liefste WEG

    Ik kan nachten wakker liggen omdat ik misselijk ben en niet durf over te geven.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Wie heeft hier nog meer last van en hoe ga je ermee om.

    Ben benieuwd naar de reacties.

    Groetjes van Charlotte

  • Siger

    Hoi charlotte,

    Ik ben een jongen van 23 en heb ook erg last gehad van de angst om over te geven. Ik durfde niet meer naar school, in de trein of bus. Ging ook niet meer logeren, op kamp of gezellig een dagje uit met vrienden. Dat is na een tijdje minder geworden, nadat ik homeopatische medicijnen had gekregen die de spanning op mijn maag wat verminderden. Toen kreeg ik erg last van de angst om flauw te vallen, dus stopte ik weer met school en ging niet meer met de trein en bus en eigenlijk deed ik niets sociaals meer. Ook daar heb ik nu bijna geen last meer van, maar ik heb nu veel last van paniekaanvallen en durf weer niks. Ik heb vanalles geprobeerd, hypnose, psychiater, handoplegging en allerlei boeken gelezen over het over winnen van angst en het veranderen van gedachten, het heeft bijgedragen tot waar ik nu ben, maar angst heb ik nog steeds. Sinds kort ben ik bij een homeopatische arts en ik heb heel sterk het gevoel dat dit gaat werken. Helaas kan ik je niet vertellen dat ik er helemaal vanaf ben maar ik geloof 100% zeker dat je er vanaf kan komen.

    heb je voor je zelf enig idee waar die angst vandaan komt? en heb je er al wat aan proberen te doen?

    iniedergeval veel sterkte, groetjes Siger

  • Hans.

    Hallo charlotte.

    Je vraagt hoe je met jou probleem om moet gaan, ik denk dat het volgende van belang is is en dat geld voor de meeste ziekten en fobiën hoe groter de weerstand hoe groter het probleem wordt, als de weerstand die jij hebt met overgeven probeert te verminderen zal die angst steeds minder worden. Mischien heb je hulp van een hypnotherapeut nodig om aan de weet te komen hoe het probleem bij jou is ontstaan, ook die zal proberen om die weerstand te verminderen, en als dat lukt Charlotte ga je weer een heerlijk leven te gemoed. Ik wens je sterkte en de H.G.Hans.