dyslexie

  • Corina Roest

    Wie kan mij helpen zoeken naar een oplossing voor een dyslectisch jongetje van bijna zeven. Mijn zoontje is hoogstwaarschijnlijk dyslectisch. (Vader is dit ook). De huisarts begint nu ook over adhd. Het is een zeer druk en bewegelijk jongetje dat geen drie tellen kan stilzitten. Hij heeft ook moeite met kleine opdrachten want hij is altijd druk met 101 andere dingen. Hij is erg lief en aanhankelijk. Momenteel heeft hij keer op keer oorontsteking. Nu de vierde of vijfde keer in 6 maanden. De huisarts komt niet verder dan antibiotica. Wij zijn hier geen voorstander van. Graag suggesties/ en of advies.

  • Hans.

    Hallo Corina.

    Ik wil wel even reageren op wat u schrijft, namelijk dat als je de aktieviteiten van uw zoontje blijft onder drukken denk ik dat het steeds erger wordt, als kind voelt hij zich niet begrepen en kan van slag raken en zal waarschijnlijk nog drukker worden.Ik zou willen voor stellen om hem een poosje te laten gaan en kijken wat er gebeurt praat er met hem over waarom en waarvoor hij dat doet.Het is een uiting van iets en door er met hem over te praten komt het mischien boven. Hoe was u vroeger zelf wat niet mocht deed u waarschijnlijk een beetje meer. Dit is als voorbeeld hoor, ik wens u verder sterkte en de H.G. Hans.

  • Frank

    Wat is er mis met antibiotica?

    Ernstige oorontsteking behandel je met antibiotica, en met niks anders!

    Ik heb in de praktijk kleintjes gedeeltelijk doof zien worden omdat hun ouders hen naar allerlei vage therapeuten stuurden en hun kind goede medicijnen onthielden omdat ze “chemisch” zouden zijn. Leer dus van andermans fouten.

    Frank

  • karin

    Hallo Corina,

    Aan de dyslexie is veel te ondersteunen, hierover is allerlei informatie te vinden.

    Als het vroeg wordt vastgesteld kun je veel ellende voorkomen,je krijgt dan goede tips om het voor je zoontje prettiger te maken.

    Oorontstekingen moeten goed in de gaten worden gehouden en aan antibiotica kun je niet altijd ontkomen.

    Zelf ben ik er wel voorstander van om verder te kijken wat er aan de hand is.

    Waar is de oorontsteking een uiting van en wat kun je met zijn drukke gedrag doen.

    Als bach bloesemtherapeute heb ik al veel positieve veranderingen gezien bij kinderen en ik zou ook zeker op pad gaan om het te proberen op te lossen, 4 keer anti biotica in een half jaar is ook niet alles.

    Heel veel zucces Karin.

  • Frank

    Nee, bah, al die giftige chemische antibiotica!

    Dan liever een bachbloesemtherapie.

    En zo knoeien er een hoop oplichters in Nederland nog lange tijd door.

    Ik heb daar zeer slechte ervaringen mee.

    Frank

  • :-)

    stichting balans…..bilthoven , informeer hier eens.