iets tegen koortslip??

  • terror koe

    Het kan aan mij (of mn lip) liggen maar die gewone zalfjes helpen niet echt.

    Weten jullie niet wat??

  • Frank

    Bij de 1e tinteling aciclovir gebruiken.

    Daarna heeft het geen zin meer.

    Verder helpt er niets tegen koortslip. Leer er mee leven.

    Succes, Frank

  • Hans.

    Hallo Terror koe.

    Wat je mischien kan gebruiken en ik geloof dat het cacouboter heet mischien weer je moeder of je oma het nog wel en waarom, als vroeger een kind gezoogt werd onstonden er tepel kloofjes en die kloofjes onstonden door de schraalte, vaak wassen het zuigen enz. Ik weet niet of het de goede naam is en of het nog bestaat, ga eens op onderzoek uit en probeer het. De H.G.Hans.

  • Frank

    Even iets rechtzetten…….

    De Kruidvat lippenbalsem is als het goed is voor een deel van cacaoboter gemaakt.

    Cacaoboter beschermt je lippen, net als vaseline.

    Echter niet tegen koortslip, want dat wordt door een virus (herpes) veroorzaakt.

    Groeten Frank

  • ethel

    hallo,

    Ik heb enige ervaring met koortslip, het is zeker herpes (virale infektie),

    van het ogenblik dat je er last van krijgt kan je etherische olie van

    ravensara aromaticum aanstippen, zeer doeltreffend.

    Je mag de etherische olie rechtstreeks op de lip aanstippen.

    Probeer het maar eens uit.

    groetjes ethel

  • Ik

    Ik voel het altijd heel snel als ik een koorstlip krijg, zodat het nooit zover kan komen, dat er blaasjes ontstaan. Het is niet alternatief, maar gebruik altijd zovirax. Heb je zovirax al een keer geprobeerd? Bij mij helpt het erg goed. Sterkte.

  • Elly

    Nog een huismiddeltje; gewoon geregeld tandpasta op je lippen smeren, dat werkt preventief, groetjes Elly

  • renee

    Aloe lips kan baten bij koortslip. Dit is een soort labello gemaakt van gestabiliseerde aloe vera gel. Meer info? mail dan even