Acupunctuur

  • Annemiek

    Hallo daar,

    Ik ben Annemiek en ik ben bezig met een scriptie over acupunctuur. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die zich hebben laten behandelen d.m.v. acupunctuur. Hoe ging de behandeling in zijn werk? Zijn je klachten geheel verdwenen en na hoeveel behandelingen? Of heeft het helemaal niet geholpen? Kortom: alle positieve en negatieve ervaringen m.b.t. acupunctuur zijn welkom.

    Reageer!!!

  • ineke van veldhoven

    Hallo annemiek ,

    Ik heb 2keer een acupunctuur behandeling(serie) gehad.De eerste keer had ik er veel aan En de tweede keer nog meer.De eerste keer had ik"hoge rugpijn'' maar ook nog meer lichamelijke klachten zoals voorhoofdholte ontsteking en nog iets

    (dat weet ik niet meer) De hoge rugpijn ben ik jaren kwijtgeweest na die behandeling De tweede keer had ik weer hoge rugpijn Maar was ook overspannen

    al drie maanden,Ik zou juist weer voor 50%gaan werken toen het in mijn rug schoot

    Ik ging toen naar een andere acupuncturist (en ga) Dit was de eerste mens in de ‘zorg’ werkend die werkelijke aandacht voor mij als persoon had na vanaf de dag dat ik overspannen werd. Als ik iets mag vertellen over acupunctuur…ik ben er van overtuigd dat er vele kwalen mee verholpen kunnen worden.acupunctuur is voor mij beslist geen fabeltje (ik voel sommige meridianen over hele afstanden lopen )

    Maar heb je kwalen die erg emotioneel liggen(de oorsprong daarvan dus) dan heb je ervolgens mij niet veel aan als diegene wie de naalden heeft gezet daarna zijn administratie bij gaat werken En daar de mens niet lichaamlijk alleen is , lijkt het me van wezenlijk belang dat diegene die de techniek uitvoert ook nog wat meer in zijn of haar mars heeft als de kennis van acupunctuur.Ik denk dus nu aan empatisch vermogen mensvriendelijkheid communecatieve vaardigdheden doortastend kunnen zijn.etc. Ik heb het goed getroffen maar heb het idee dat het een lotje uit de loterij is Hij zegt dat er heus nog wel meer goede acupuncturisten zijn maar zie ze maar ns te vinden .Je gaat ook niet overal uitproberen toch?

    De naalden werken!! Maar zonder naalden was deze mens zijn aandacht allen al balsem voor de ziel.

    groetjes ineke