Ik wil iets over deze therapiën vertellen, omdat ik dit heel weinig tegen kom, een beetje meer bekentheid als he tware. Het zijn thera-

pië die eigelijk voor heel veel klachten te gebruiken zijn, voor veel fobiën, gezondheids problemen, huwelijks problemen , aanpassings problemen enz. Daar waar de medische wetenschap stopt, gaat de hypnotherapie nog een stuk verder, op een zachte en en een liefde volle manier. Het leren luisteren naar klachten en er aan werken, samen problemen oplossen die gisteren en nog veel eerder ontstonden. Hypnotherapie is een therapie die zich richt op dat probleen wat in een bepaalde periode in een mensen leven is ontstaan en niet goed verwerkt is, therapie gaat naar dat deel van het bewustzijn waar dat probleem is opgeslagen en waar je in je dagbewust-

zijn niet bij kan komen en dan alsnog dat probleem te verwerken. Ik weet dat het werkt aan de behaalde reuseltaten de scholing die ik daarvoor heb moeten doen, geeft mij de zekerheid en de moed dit te schrijven, ik sta ook open voor geven van raad en advies voor zo-

ver het in mij vermogen licht. Dit is het doel van dit artikel.

De H.G. hans.jongsma@12move.nl