sport

  • Dzjiel

    Hallo,

    Sinds een jaar ben ik verzorger van een korfbalclub. De middeltjes die mij ter beschikking staan (tape, zalfjes, spuitbussen etc) sorteren vaak op korte termijn effect.

    Is er iemand die ervaring heeft over alternatieve geneeswijze in de sport?

    graag reacties!

  • Frank

    Schoenmaker blijf bij je leest!

    Dit lijkt me typisch een probleem om voor te leggen aan een reguliere arts.

    Bovendien kun je het dus absoluut niet maken om, in je functie als verzorger, mensen zowel van je eigen club als eventueel van een tegenstander te behandelen met onwerkzame preparaten terwijl zij daarvan niet op de hoogte zijn!

    Om even op het sportveld te blijven: van zalfjes die prettiger op de spieren zouden werken zoals de arniflor, spiroflor etc. van VSM is dus ook nooit werkzaamheid bewezen.

    Tegen spierpijn werken pijnstillers als ibuprofen meestal goed. En blessures kun je nog steeds het beste rust geven. Het snelste, en minst slechte voor je maag is Brufen Bruis (R). 20 zakjes a 600 mg: f. 20 piek in de apotheek. Niet geven aan mensen met maagproblemen, een zwak hart of een nierfunctiestoornis.

    Ibuprofen in een creme (5%) bestaat ook. Wordt eigenlijk nooit aangeraden, dus niet gebruiken.

    Succes!

    Frank

  • Joan

    Waarom zou het niet samen kunnen gaan,regulier en alternatief dat kan elkaar mooi aanvullen.Inderdaad niet zonder overleg met de mensen waar het om gaat.

  • Ulf

    Aha!

    Daar heb ik ook wat aan!

    Ik kamp zelf nogal met blessures. Mensen denken vaak dat het een hoop aandachttrekkerij is, maar niets helpt!

    Willem.

  • Joan

    Hoi Willem

    Waar heb je wat aan????

  • Miriam

    En wie zegt dat het elkaar aanvult? Je hebt het recht niet aan andermans gezondheid te ‘knutselen’, zeker niet als verzorger van een sportteam.

    Bovendien moeten die zogenaamd aanvullende behandelingen maar eerst hun nut eens bewijzen.