e-mail

  • kritonal

    Aangezien het voor een aantal mensen moeilijk is om via een yahoo-adres te werken kan kritonal ook gemaild worden via kritonal@hotmail.com!

    met vriendelijke groeten

    het kritonal-team (kritisch onderzoek alternatieve genezers)

  • Barf

    Een onderzoek lijkt me prima, maar een serieus onderzoek dat werkt via een yahoo of hotmail email-adres??? Ik weet het niet.

    Ik zou, als ik ex-slachtoffer zou zijn, dit niet helemaal vertrouwen. Met alle respect overigens voor je betoog in het artikel hieronder.

    Mensen die op die manier beschadigd zijn door een kwakzalver zullen vaak uit schaamte, maar ook uit gevoel van onveiligheid kiezen om te blijven zwijgen. Dat is jammer omdat op die manier het volgende slachtoffer ook niet beschermd kan worden en dit soort lieden hun gang kunnen blijven gaan.

    Mocht je idee voor een database oprecht zijn, stel ik voor je in verbinding te stellen met de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK).

    Uiteraard kunnen ook slachtoffers van charlatans en kwakzalvers zich hier melden, vertrouwelijk en desnoods anoniem.

    http://www.dds.nl/~antikwak/

    Het doel van onze vereniging is: evaluatie van alternatieve behandelwijzen en bestrijding van kwakzalverij in de ruimste zin van het woord.

    Onder kwakzalverij verstaan we het toepassen van behandelmethoden en/of onderzoeksmethoden waarvan het nut niet wetenschappelijk is aangetoond.

    We onderscheiden kwakzalverij in engere zin, d.w.z. bedreven door niet-artsen (voorheen onbevoegden), en zogenoemde medische kwakzalverij: het toepassen van waardeloze therapieën door artsen.

    We proberen ons doel te bereiken door het uitgeven van een tijdschrift, door het geven van commentaren op radio en tv., door het publiceren van artikelen in dagbladen en vaktijdschriften en door het geven van advies aan (potentiële) slachtoffers van alternatieve genezers en andere kwakzalvers.

  • Hans.

    Wat zijn al die mensen toch oer dom met al die reacties op dat alternatieve gebeuren, hoe harder jullie hier tegen in gaan des te meer zetten jullie met al dat geschrijf te kijk en praten jullie elkaar na als een kip zonder kop, schreeuw er maar lekker op los, des te meer komt het in de aandacht en des te belachelijker jullie je maken.Trouwens het wordt allang in zieken huizen gebruikt, maar dat wisten jullie nog niet.

  • kritonal

    De hotmail/yahoo adressen zijn op dit moment puur om technische redenen.

    We zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen en de info die tot nu toe voorhanden is doorspelen.

    kritonal

    Barf schreef:

    >

    > Een onderzoek lijkt me prima, maar een serieus onderzoek dat

    > werkt via een yahoo of hotmail email-adres??? Ik weet het niet.

    > Ik zou, als ik ex-slachtoffer zou zijn, dit niet helemaal

    > vertrouwen. Met alle respect overigens voor je betoog in het

    > artikel hieronder.

    > Mensen die op die manier beschadigd zijn door een kwakzalver

    > zullen vaak uit schaamte, maar ook uit gevoel van onveiligheid

    > kiezen om te blijven zwijgen. Dat is jammer omdat op die manier

    > het volgende slachtoffer ook niet beschermd kan worden en dit

    > soort lieden hun gang kunnen blijven gaan.

    >

    > Mocht je idee voor een database oprecht zijn, stel ik voor je

    > in verbinding te stellen met de Vereniging tegen de

    > Kwakzalverij (VtdK).

    > Uiteraard kunnen ook slachtoffers van charlatans en kwakzalvers

    > zich hier melden, vertrouwelijk en desnoods anoniem.

    >

    > http://www.dds.nl/~antikwak/

    >

    > Het doel van onze vereniging is: evaluatie

    > van alternatieve behandelwijzen en bestrijding van kwakzalverij

    > in de ruimste zin van het woord.

    >

    > Onder kwakzalverij verstaan we het toepassen van

    > behandelmethoden en/of onderzoeksmethoden waarvan het nut niet

    > wetenschappelijk is aangetoond.

    >

    > We onderscheiden kwakzalverij in engere zin, d.w.z. bedreven

    > door niet-artsen (voorheen onbevoegden), en zogenoemde medische

    > kwakzalverij: het toepassen van waardeloze therapieën door

    > artsen.

    >

    > We proberen ons doel te bereiken door het uitgeven van een

    > tijdschrift, door het geven van commentaren op radio en tv.,

    > door het publiceren van artikelen in dagbladen en

    > vaktijdschriften en door het geven van advies aan (potentiële)

    > slachtoffers van alternatieve genezers en andere kwakzalvers.

    >

  • kritonal

    Ook hier blijkt maar weer eens dat de Nederlandse taal erg moeilijk is.

    Eerst een tekst een aantal keren lezen om te kunnen reageren!

    Het gaat hier duidelijk om “genezers” en instituten die op een of meerdere vlakken misbruik maken van het in hen gestelde vertrouwen aangezien men (de benadeelde client) niet zoveel opheeft met de zogenaamde zelfregulerende tuchtcommissies die door de desbetreffende beroepsgroepen in het leven zijn geroepen. Wij kunnen ons moeilijk voorstellen dat u sympathie heeft voor de malafide alternatieve genezer (pleonasme?). Tevens vermoeden wij dat wij, betreft de kennis van toegepaste therapieen in zieken- en verzorgingshuizen, iets beter op de hoogte zijn dan de gemiddelde nederlander.

    Termonologieen in de trant van “kip zonder kop” en “schreeuwen” zijn uiteraart volledig voor uw rekening.

    m vr gr kritonal

    Hans. schreef:

    >

    > Wat zijn al die mensen toch oer dom met al die reacties op dat

    > alternatieve gebeuren, hoe harder jullie hier tegen in gaan des

    > te meer zetten jullie met al dat geschrijf te kijk en praten

    > jullie elkaar na als een kip zonder kop, schreeuw er maar

    > lekker op los, des te meer komt het in de aandacht en des te

    > belachelijker jullie je maken.Trouwens het wordt allang in

    > zieken huizen gebruikt, maar dat wisten jullie nog niet.

  • Joan

    Goede morgen lieve mensen.

    Ik heb een paar maanden geleden deze site bezocht en tot nog toe bekeken en gereageerd,maar vaak is de toon wel erg agressief waarom nou.

    Het is nogal gemakkelijk om op deze manier je lekker agressief te uiten.Misschien zou je die agressie kunnen gebruiken om er wat posiefs mee te doen,bv een kring oprichten voor mensen die aandacht nodig hebben.Ik sta achter de stelling weg met oplichters.

    Het lijkt wel of dit medium een vrij brief is om op vaak een onbeschofte manier elkaar eens de waarheid te zeggen.

    Iedereen kent toch het spreekwoord verbeter de wereld begin bij u zelf.

  • Barf

    Moet ik uit jouw bijdrage opmaken dat jij niet schreeuwt als kip zonder kop?

    Het komt mij voor dat juist de alternatieve sector elkaar blijft napraten, ondanks dat er geen enkel bewijs is voor hun stellingen.

    Dat deze beweringen steeds op dezelfde kritiek stuiten, lijkt me dan ook niet zo vreemd. Maar voel je vrij om hier de discussie over aan te gaan.

    Quote Hans:

    Trouwens het wordt allang in zieken huizen gebruikt, maar dat wisten jullie nog niet.

    Heb je ook argumenten om je stelling over ziekenhuizen die “het” allang gebruiken te staven? Want inderdaad, dat wist ik niet. Maar ben zeer geinteresseerd en zal niet schromen informatie hierover te vragen bij de betreffende ziekenhuizen.

    Wat gebruiken ze?

    Hoe lang gebruiken ze “het”?

    Welk ziekenhuis?

    Of was dit een voorbeeld van “schreeuwen als een kip zonder kop”?

  • Joan

    Hoi Hans

    Ik denk dat je nu aan de stelling voorbij gaat zoals gewoonlijk eindigen discussies vaak over andere argumenten,de bedoeling ging toch over instituten ed die mensen zonder tuusen komst van artsen en medicijnen het op hun manier doen,

    Of begrijp ik het nu niet meer.Er worden in bejaarde huizen ook aroma massage gegeven is ook alternatief,in danniel den hoed kliniek is er ook de mogelijkheid om via een spychotherapeut te leren mediteren is ook alternatief,met geestelijk gehandicapte word er gesnoezeld is ook alternatief dus eigenlijk word het inderdaad toegepast alternatief en regulier samen het kan echt.Maar ik dacht dat het daar niet omgaat(ging)

  • Charita

    Joan,ben het helemaal met je eens,jongens waarom richten jullie geen discussieprikbord op voor kwakzalverij ipv dat hier te doen?

    Echt,ik vind ook dat die aangepakt moeten worden.Jullie geven mensen die wel eerlijk zijn geen kans op deze manier.

    Charita.

  • Ruth Zechlin

    Lieve Charita,

    Als er een discussieplatform betreffende alternatieve geneeswijzen moet zijn dan uitgerekend hier!

    Het gaat juist om de verdeling in twee hoofdzaken die daarna weer verder verdeeld kunnen worden:

    Punt 1 De verdeling tussen de mensen met een zuiver geweten en het tuig dat alleen maar op geld uit is (deze groep wordt wat mij betreft vanaf nu “geruimd”!)

    Punt 2 De onderverdeling van de groep van de mensen met een zuiver geweten die op zijn beurt weer bestaat uit twee groepen:

    A De groep die tracht in combinatie met hun gedegen en afgeronde medische studie additief met patienten bezig te zijn en hen daardoor curatief op een hoger plan te brengen.

    B diegenen die ondanks alle goede bedoelingen op het niveau blijven van een ongeletterde, niet gehinderd door enige kennis van zaken, onzin uit de diverse bladen bijelkaar harken, om daar weer eens de volgende onduidelijke therapie uit te distileren.

    Begrijp me goed, ik ben zelf iemand met een gedegen medische scholing, uitgebreide ervaring in ontwikkelingslanden (dus ook het verre oosten waar de medische stand vaak met gefronste wenkbrauwen aanziet wat men hier in het westen verzint aan “oosterse” of “chinese traditionele” geneeskunst).

    Dit laatste hier helaas gegeven door o.a. een aantal zeer discutabele figuren die het geld en de daaruit voortvloeiende macht belangrijker vonden dan de waarheid.

    Ik heb op de praktische manier het verschil leren maken tussen de mensen daar die in je handen kapot gingen omdat je wel spuiten en sera had maar geen naalden om dat de laatste gebroken was en die wijven die hier zeuren en psychisch een wrak zijn om een ingegroeide teennagel of het feit dat ze toe zijn aan een wip!

    Het wordt tijd dat een aantal mensen hier zich gaan realiseren dat juist de weelde hier een fundering is waardoor ze anderen KUNNEN lastig vallen met hun gezeik!

    Sta altijd open voor kritiek en een kritische visie: de enige leidraad voor serieus zelfonderzoek en discussie.

    Charita schreef:

    >

    > Joan,ben het helemaal met je eens,jongens waarom richten jullie

    > geen discussieprikbord op voor kwakzalverij ipv dat hier te doen?

    > Echt,ik vind ook dat die aangepakt moeten worden.Jullie geven

    > mensen die wel eerlijk zijn geen kans op deze manier.

    > Charita.