Inenting DTP en BMR: wel of niet doen?

  • Joke.

    Het principe : niet alles klakkeloos volgen.

  • Joke.

    P:S: was een reactie op Rosa.

    Niet op die van jou, ookal leek het misschien zo.

  • Math

    Het zijn juist de uitzonderingen die met de ellende geconfronteerd worden. Je hele leven wordt een puinhoop waar je niet om hebt gevraagd.

    Je neemt toch ook een brandverzekering. De kans dat de zaak affikt is echter heel klein. Je verzekeringsmaatschappij bouwt van je premie een nog groter kantoorgebouw of belgd jouw premie wel op een dusdanige manier dat ze aan hun rendement uitkomen. Toch betaal je ieder jaar opnieuw weer de premie.

    Voor een simpele inenting waar de kwaliteit van iemands gehele leven van kan afhangen maak je je dan druk? Moet je nog over nadenken of dat wel de juiste beslissing is. Als de ellende er eenmaal is, dan kun je je alleen nog maar voor je kop slaan dat je het niet hebt gedaan. Het is immers onomkeerbaar.

    Dat is niet kattig reageren Yvon. Dat is enkel opgekropte woede en frustratie. Door inenten hebben wij hier in Nederland de volksziekte nummer 1 van de 19e en 20e eeuw naar deachtergrond verdrongen. Ik duid hier op TBC.

    Zou dat met andere bedreigende ziektes ook niet zo moeten zijn? De ziekte zelf is niet gevaarlijk, de complicaties die kunnen optreden des te meer en daarom wordt er ge-ent.

    Groeten

    Math

  • yvon

    Math,

    Jouw opgekropte woede en frustratie belemmeren je in iedergeval, om alles zo objektief mogelijk te bekijken.

    Je hoeft mij niet te vertellen wat de voordelen van het enten zijn. Want dat staat in ieder GG en GD blaadje het gaat mij om de afweging en dus ook wat de nadelen

    van het enten zijn, Dat zie je nergens staan en die zijn er ook.

    Rosa bijvoorbeeld zou haar vraag niet op deze pagina zetten als ze er niet al twijfels over heeft.

    De BMR inenting is b.v. niet bestemd wanneer je kind overgevoelig is voor kippe-eiwit of neomycine, als je kind behandeld wordt met celremmende middelen of bijnierschorshormoon (prednison), zoals dat voor komt bij niertransplantatie en leukemie als je kind in de afgel. 3 maanden een inenting heeft gehad tegen straat vuil of Geelzucht. Dit weten ze b.v. al. Wanneer dit allemaal speelt wie zegt dat er niet meer dingen zijn. Er wordt wel iets in je lijf gestopt wat op natuurlijke wijze misschien geen toegang had gekregen Waar gaat dat spul zitten in je gewrichten misschien krijg je op latere leeftijd Reuma Artose of Artritis ik wil niemand bang maken maar de wetenschap heeft dit allemaal nog niet onderzocht. Ook hier heb ik het over de uitzonderingen net als jij.

    En al zouden we alle bestaande ziekten uitroeien, wie weet wat voor nieuwe ziekten we daarmee creëren.

    Iemand heeft tegen mij gezegd slaap zacht, ik weet niet of je dit slapen moet noemen

    Enne… ook bij de brandverzekering heb ik de voor en de nadelen tegen elkaar afgewogen, wist je niet hé

    De groetjes Yvon

  • Math

    Hetgeen je hier te berde brengt zal iedere GGD arts je ook kunnen vertellen. Ik ben volkomen objectief. Zou je hier misschien de antwoorden op dit soort prangende vragen kunnen vinden. Ik geloof er niets van.

    Ik geloof in wetenschap die gebaseerd is op onderzoek. Dat daarbij het alternatieve circuit een rol van betekenis kan spelen sluit ik per definitie niet uit.

    Als je pillen slikt hoeft men mij niet te vertellen dat ik deze niet met alcohol moet doorspoelen en zeer zeker ook niet in een auto moet gaan stappen.

    Deze argumentatie is te kort door de bocht.

    Groeten

    Math

  • Karel

    Eigenwijs mens! Jouw kind zal het je later nooit vergeven als hij / zij een ziekte oploopt doordat je jezelf in de luren laat leggen.

    Als je een knobbel in de borst hebt, laat je je dan ook met zouttabletten behandelen? Ga je dan ook naar Jomanda?

    Ben je zelf wel helemaal in orde?

  • Rosa

    Hallo allemaal !

    Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken dat jullie de moeite hebben genomen om op mijn berichtje te reageren. Wegens tijdgebrek kan ik niet iedereen persoonlijk beantwoorden, al zou ik dit graag willen want dit is natuurlijk een reuze interessant onderwerp waar we volgens mij nooit over uitgediscussieerd zouden raken. Ik zie dat hier inmiddels een felle discussie is opgelaaid .Laat ik dit voorop stellen: We dienen te respecteren dat ieder z'n eigen mening heeft ,waar we hem of haar volkomen vrij in moeten laten, ieder leeft immers vanuit zijn eigen waarheid. To the point now, ik ben inmiddels weer wat wijzer geworden, een paar mensen hebben mij sites opgestuurd m.b.t. dit thema, die ik morgen op m,n vrije dag met grote aandacht ga doorlezen, voor wie geinteresseerd is, kijk op www.spiritplaza.com/nieuws/hoofd.html , en ook op www.nvkp.nl

    Dit raad ik zeker aan aan de absolute voorstanders van vaccinatie, en dan noem ik vooral Math en Karel. Zulk soort reacties als die van jullie waren te verwachten. Die komen voort uit jullie rechlijnige,eenzijdige manier van denken, Beseffen jullie wel dat de reguliere geneeskunde ook niet alwetend is? Zeker heeft die ons veel goeds gebracht, maar er zijn in veel (zeker niet alle) gevallen ook alternatieven !!!

    Maar die kappen jullie bij voorbaat al af, althans ik kan nergens uit opmaken dat jullie ooit bereid zijn geweest ook deze mogelijkheden te onderzoeken. En dan heeft Math het over slapen !!! Haha, laat me niet lachen, het is precies andersom, de massa slaapt, want geef nou eerlijk toe , zeker meer dan 90 % van de mensen gaat z,n spuiten halen , of stuurt zijn kind ervoor, zonder zich ooit af te vragen wat de consequenties zijn, zonder te willen overwegen of er ook alternatieven zijn. Dat kan hen ook niet kwalijk worden genomen, ik wil het ook geen domheid noemen , meer onwetendheid, het is een bewustzijnskwestie. Ooit( wie weet al over 10 jaar) zal ook de massa ontwaken. Karel!!! je noemt mij dom, hier moest ik erg om lachen, weet je dat ? Noem me gerust eigenwijs, ik zelf zou zeggen onderzoekend,nieuwsgierig,kritisch,nadenkend,ruimdenkend , openstaand voor andere zienswijzen, en bereid de dingen vanuit verschillende standpunten te bekijken, waarna ik dan een eigen oordeel vel.

    Mensen als bijvoorbeeld Joke, yvon en Peter (van prikbord newagepagina) en nog een paar anderen konden zich goed in mij verplaatsen, en begrepen mijn twijfels.

    Yvon zag ook dat iemand helemaal aan mijn vraag voorbij ging, want wat heb ik nu aan een antwoord als : Ga eens informeren bij de GGD . Dit heb ik toch zelf al aangegeven bij het opstellen van mijn bericht, dat ik het graag van mensen uit de alternatieve hoek wilde horen, en NIET van mensen die het reguliere circuit aanhangen( en daarbij de rest uitsluiten) Geloof me, folders en artikels van het GGD en dergelijke instanties heb ik al genoeg gelezen.

    Jullie zijn zeker nieuwsgierig naar mijn beslissing nu? Welnu, ik ben er nog niet helemaal uit, ik heb nog tot volgende week de tijd om alle informatie eens rustig op m,n gemakje door te lezen, en eventueel wat artsen te bellen (nee geen reguliere) , ik ben me er terdege van bewust dat zowel het vaccineren als het niet-vaccineren risico's met zich meebrengt. Ik heb me al voorgenomen, dat als ik aan het einde van de week nog twijfel, ik het WEL laat doen ( in ieder geval de DTP-prik). En als ik het NIET laat doen, wil ik de zekerheid dat er genoeg alternatieven voorhanden zijn. Zeker is in ieder geval, dat ik mijn verantwoording als moeder zeer serieus neem, en ik zoals bijna alle moeders, alleen maar het beste voor m,n kind wil. Einde discussie . Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond !!!

  • Rosa

    Oeps, er ging iets mis ! mijn bericht moest onderaan komen te staan ! Nou ja, mislukt !

  • yvon

    Hallo Rosa,

    Geweldige reaktie van je, wakkerder kun je toch niet zijn.

    In mijn tijd (dat de kinderen ingeent werden) was Internet er niet en ook de alternatieve wereld was nog niet zo duidelijk aanwezig

    Bedankt voor de internetpagina's ik ga ze ook kritisch bekijken.

    Succes met je beslissing.

    Vriendelijk groetjes Yvon

  • jimmy

    Goede morgen Karel

    Wat een boosaardige rot opmerking,verbeter de wereld begin bij u zelf.Iedereen mag zijn eigen keus maken,dat er soms verkeerde keuzes worden gemaakt is erg vervelend maar dat geeft nog niemand het recht om op deze manier te reageren op je medemens.Karel schreef:

    >

    > Eigenwijs mens! Jouw kind zal het je later nooit vergeven als

    > hij / zij een ziekte oploopt doordat je jezelf in de luren

    > laat leggen.

    >

    > Als je een knobbel in de borst hebt, laat je je dan ook met

    > zouttabletten behandelen? Ga je dan ook naar Jomanda?

    >

    > Ben je zelf wel helemaal in orde?