lipomen (vetbultjes)

  • Math

    Kom Cosmo,

    je hoeft toch niet zo moeilijk te doen. Yohan stelt gewoon een aantal hele simpele vragen waarop je toch een even simpel antwoord kunt geven? Als iemand daar 20 jaar ervaring mee heeft, dan kan dat toch niet zo moeilijk zijn. Waarom zou je willen weten tegen wie je het hebt?

    Je weet toch ook niet wie Sonja is, maar die geef je desgevraagd wel een advies. Ik zie het verschil niet zo en het gehamer op 20 jaar ervaring zegt mij persoonlijk ook niets.

    Ik ben werkzaam in de automatisering maar ik heb collega's die ook jarenlange ervaring hebben maar daar zou ik niet samen mee in een project willen zitten. En dat ondanks al hun ervaring, als je snapt wat ik bedoel.

  • Yohan

    Cosmo schreef:

    >

    > Yohan, voordat ik hier antwoord op geef aan jou, wil ik eerst

    > weten tegen wie ik het heb,

    Wat wil je van me weten?

    ik schreef al dat ik dit al

    > twintig jaar met succes behandel.

    Wat versta je onder succes?

    Maar vergeet niet dat het

    > niet om jou probleem gaat maar van Sonja.

    Ik ben oprecht geinteresseerd in je theorie, ik heb hem namelijk nog nooit eerder gehoord….

    > Groet Cosmo.

    Groet,

    Yohan

  • Sonja

    Math,

    Ik ben het met je oneens als je zegt dat Cosmo “moeilijk doet”. Ik zou mij kunnen voorstellen dat Cosmo (net als ik) de vraagstelling wat onhandig vindt en deze ook (net als bij mij) wat onaardig is overgekomen.

    Ik (degene die advies vraagt) ben heel blij met al het advies en alle tips die ik krijg. Graag zou ik wat meer informatie vinden hierover. Niet dat ik ze in twijfel trek (wat ik een beetje proef uit de reacties van Yohan), maar omdat ik er iets meer van wil weten zodat ik er van kan leren en misschien zelfs (ik hoop in dit geval zeer zeker) de kwaal (of hoe het ook heet) kan laten ‘verdwijnen’ (door één van de adviezen). En er uiteraard van leren ! ! ! Zodat ik in ieder deze ‘kwaal’ kan voorkomen in het vervolg.

    Zo.

    Verder graag wel een beetje aardig blijven voor elkaar. Want wie zijn wij om te oordelen ? ? ?

  • Yohan

    Hahaha, heel goed gezegd Math!

    ach, zo gaat het vaak he, in de alternatieve ‘genees’kunde; Grote uitspraken doen en deze vervolgens niet onderbouwen…

    Laten we hopen dat Cosmo wat meer kan vertellen over zijn/haar theorie.

    Groeten,

    Yohan

  • Yohan

    Hallo Sonja,

    Sonja schreef:

    >

    > Math,

    >

    > Ik ben het met je oneens als je zegt dat Cosmo "moeilijk

    > doet". Ik zou mij kunnen voorstellen dat Cosmo (net als ik)

    > de vraagstelling wat onhandig vindt en deze ook (net als bij

    > mij) wat onaardig is overgekomen.

    Ik heb Cosmo een aantal elementaire vragen gesteld over zijn theorie. Jij bent toch ook geinteresseerd in de antwoorden? Dat bedoel ik helemaal niet onaardig en

    waarom je dat onhandig noemt, begrijp ik eerlijk gezegd niet…

    > Ik (degene die advies vraagt) ben heel blij met al het advies

    > en alle tips die ik krijg. Graag zou ik wat meer informatie

    > vinden hierover.

    Nou! Dat is precies wat ik van Cosmo vraag; meer informatie!!!!

    Niet dat ik ze in twijfel trek (wat ik een

    > beetje proef uit de reacties van Yohan, maar omdat ik er

    > iets meer van wil weten zodat ik er van kan leren en

    > misschien zelfs (ik hoop in dit geval zeer zeker) de kwaal

    > (of hoe het ook heet) kan laten ‘verdwijnen’ (door één van de

    > adviezen). En er uiteraard van leren ! ! ! Zodat ik in ieder

    > deze ‘kwaal’ kan voorkomen in het vervolg.

    > Zo.

    Dat begrijp ik, ben je eigenlijk al bij de huisarts geweest? Die is toch de aangewezen persoon om je advies te kunnen geven? Wij kunnen vanaf hier niet zien wat je hebt, alleen maar raden. En op basis van wat je vertelt, lijkt het alsof de bultjes op je hoofd talkgklieren zijn.

    > Verder graag wel een beetje aardig blijven voor elkaar. Want

    Natuurlijk! maar een beetje discussieren kan toch geen kwaad?

    > wie zijn wij om te oordelen ? ? ?

    Waarom zouden wij niet mogen oordelen? Wie mogen dat dan wel? Als we dan niet mogen oordelen, hoe kun je dan advies vragen? Dat is toch ook een oordeel?

    Groeten,

    Yohan

  • Sonja

    Vraag aan Yohan: hoe sta jij eigenlijk tegenover alternatieve geneeskunde? Maak je er zelf wel eens gebruik van / beoefen je het zelf?

    Sonja

  • Math

    Als mij een vraag gesteld wordt, zeker als dat op mijn vakgebied slaat, zal ik daar antwoord op proberen te geven. Ik wordt er zelfs voor betaald om vragen te beantwoorden hoe onzinnig ze soms ook zijn.

    Overigens ligt het helemaal niet in mijn bedoeling om onaardig te zijn. Waarom zou ik? Ik constateer alleen maar dat iemand een vraag stelt en dat daar een vaag en ontwijkend antwoord op komt. Als daar dan weer op geantwoord wordt en duidelijk wordt gezegd wat hij dan wel wil weten wordt daar wederom moeilijk over gedaan.

    Dat die vragensteller iemand is uit de kritische hoek doet m.i. niet zo veel ter zake.

    Overigens, ik wijs het alternatieve circuit niet bij voorbaat af. Maar ik blijf er wel kritisch tegenover staan. Maar dat doe ik ook bij het reguliere circuit.

  • Levi

    Sonja schreef:

    >

    > Vraag aan Yohan: hoe sta jij eigenlijk tegenover alternatieve

    > geneeskunde?

    Mijn mening tav alternatieve geneeskunde heb ik al vaak gegeven op dit prikbord. Zoek maar op mijn naam, dan vind je het wel.

    Kort samengevat: iets is alternatief omdat de werkzaamheid onbewezen is. Ik geloof pas in de werking van een middel als dat wetenschappelijk is aangetoond, dus alternatieve geneeswijzen, wijs ik per definitie af. Mocht een alternatief middel zijn werkzaamheid bewijzen, dan is het natuurlijk niet meer alternatief en valt het binnen de reguliere geneeskunde.

    Maak je er zelf wel eens gebruik van / beoefen

    > je het zelf?

    2x nee. Ik beoefen alleen de reguliere geneeskunde. Die is gebaseerd op wetenschappelijke bewijsvoering en dat kan ik dus met goed fatsoen aan mijn patienten ‘verkopen’. Ik zou me doodschamen als ik patienten zou behandelen met iets dat onbewezen is……

    >

    > Sonja

    Yohan

  • Yohan

    Opes, foutje, ik gebruikte even de ‘naam’ die ik gebruik op een ander prikbord…….

    Yohan

  • Judith

    Ja, maar wat voor bruikbaar advies heb je tot nu toe gehad, dan? Het enige bruikbare is dat van Yohan, lijkt me. Dat van die verzuring en zo klinkt als een compleet losse flodder en gelul in de ruimte. De huisarts ziet je al aankomen, zeg. Ik zou er niet van staan kijken, wanneer je niet serieus genomen wordt.