alternatief medicijn bloeddruk?

  • christa

    hallo allemaal,

    ik vraag me af of iemand ook een alternatieve weg weet voor een

    hoge bloeddruk ipv de standaard medicijnen.

    heb al vanaf mijn 16e een hoge bloeddruk en heb vanaf mijn 22

    medicijnen daar voor geslikt..het laatste was atenolol..

    of te wel een beta blokker.

    nu reageer ik erg sterk op alle soorten medicijnen en dus ook

    op die beta blokkers….werd er erg depressief van

    en nog meer klachten

    na twee jaar lang zonder medicijnen omdat mijn bloeddruk in ene

    wonderbaaarlijk wel goed was..ben ik nu weeer terug bij af

    heb weer een hoge bloeddruk..en er worden nu weer medicijnen

    vooor geschreven…nu aldomet..

    maar ik durf het nu niet meer aan..

    op het doosje staat bij voorbaat al..geen auto rijden en geen alcohol.

    ik wil niet weer zo geconditioneerd worden door de medicijnen

    dus heeft iemand een alternatief idee?

    ik heb al iets gehoord over gedroogde abrikozen,,

    ik hoop dat iemand iets weet.

    christa

  • H@ns

    Hallo Christa.

    U vraagt om bloeddrukverlagende (medicijnen) In dit geval zouden het ook oliën kunnen zijn die u kunt gebruiken door een paar druppels van een bepaalde olie soort in water ter druppelen. Je hebt daar speciale verstuivers voor of verdampers door die verdamte nevel in te ademen te koop in natuurwinkels ook is het mogelijk om dagelijks het vertrek waar je de hele dag in vertoeft kontinu een verdamper telaten branden of met een doek over het hoofd inademen.

    De volgende oliën komen daarvoor in aanmerking balsilicum, knoflook, lavendel, marjolein, melisse, neroli, ylang ylang. Dit zijn allemaal bloeddrukverlagend ze heb-

    ben geen nadelige gevolgen.

    Een voorbeeld b.v melisse is ontspannent. kalmerend krampopheffend.pijnstillend

    bij spijsverterengs klachten, nerveuze spanningen, hoge bloeddruk, angsttoestanden. Zij maakt krampachtige toestanden los en brengt opnieuw even wicht, geeft weer moet en vertrouwen, bij overdosering kan hoofdpijn optreden en ook niet gebruiken bij zwangerschap.

    Planten boodschap.

    Het is donker, loop door, danzie je licht.

    Ik hoop dat u hier wat aan heeft, ik wens u sterkte groetjes Hans

  • carlijn

    Ik denk dat als je een lange tijd medicijnen hebt gebruikt, omdat je een te hoge bloeddruk hebt, het erg moeilijk is te verlagen door olien.

    Je zou bijvoorbeeld een fytotherapeutisch (op basis van planten)middel kunnen gaan slikken.

    Zo wordt de Maretak erg veel geslikt om je bloeddruk te verlagen.

    Maretak verlaagt de bloeddruk, kalmeert het hart ,versterkt het immuunsysteem en wordt gebruikt bij hart en vaat ziekten.

    Ook knoflookdragees verlagen de bloeddruk, maar dit alles kunnen ze je bij een goede reformzaak of bij de homeopaat ook vertellen!!Er zitten verder geen bijwerkingen aan.

    Als je het toch met olien gaat proberen, zorg dan dat je de goede essentiele(dus geen synthetische, want dat mag absoluut niet) olien gebruikt.Bijvoorbeeld van Chi.

  • Peter

    christa

    neem eens contact op met een homeopaat

    ik weet uit eigen ervaring dat homeopatische middelen goed kunnen helpen

    suc6

  • anki

    ik loop al jaren bij een homeopaat, daar heb ik veel baat bij be halve voor mijn te hoge bloeddruk. daar voor gebruik ik nog steeds beta blokkers (selokeen)

    anki

  • monique

    Hoi Christa,

    heel vervelend om zo jong last te hebben van een te hoge bloeddruk. ik ben ayurvedisch practitioner en zou je aan kunnen raden om ayurvedische kruiden te nemen in combinatie met bijvoorveeld marmatherapie (en shirodhara). maar om precies op jou iets af te kunnen stemmen is wel een consult van belang.

    als je interesse hebt dan hoor ik dat graag van je, monique@hetnet.nl

    in ieder geval sterkte.

    groetjes Monique

  • Peter

    dat kan anki maar bij iemand die ik ken werkt homeopatie heel goed.

    daar gingen welke enkele consulten aan vooraf bij die h-paat omdat het belangrijk is veel info te hebben

    ik zou het dus toch proberen

  • Trudy van Kooten

    Hallo Christa,

    hoge bloedruk komt vaak voor bij spanningen, stress etc. Reiki behandelingen werken direct en verlagen je bloeddruk…..(zonder medicijnen)…mocht je meer informatie willen…stuur maar een mail of reageer op dit bericht….groetjes