Vaginaal bloed bij jong meisje.

  • Ans

    Onzedochter van bijna 5 jaar heeft al enkele malen bloed in haar onderbroekje gehad, het zijn maar enkele druppels maar het klopt niet. Enkele dagen voordat het gebeurt begint ze over een vage bijkpijn te klagen maar haaft dan geen verhoging.

    Sexueel misbruik is ook uitgesloten hierover is al goed met de artsen gesproken.

    Haar urine is al enkele malen onderzocht en op kweek gezet maar hier komt ook niets uit. Ook is er een echo van haar blaas en nieren gemaakt maar hier is ook niets uitgekomen.

    De artsen weten het ook niet meer en hier worden wij natuurlijk ook niet vrolijker van.

    Dit is mischien waar ik hierover moet zijn , maar wij maken ons toch behoorlijk zorgen.

    Er is hierover ook niets te vinden op het net of weten jullie mischien nog iets.

  • stephanie

    Hi ans,

    is er al onderzocht of je dochter misschien hormonen aanmaakt die normaal pas vrijkomen in de puberteit, denk ook eens aan een cyste of iets dergelijks, er lopen veel aderen in de baarmoeder, er kan natuurlijk op een zwakke plek in een van die aders een bloeding onstaan die steeds terug keer.

    groetjes stephanie

  • Lampie

    Heeft je dochter misschien medicijnen die de aanmaak van hormonen stimuleren?

  • Zonnetje

    Dag Ans,

    Onze dochter van 7 jaar heeft hetzelfde, bij haar is het begonnen toen ze 5 jaar was. Ze had toen ongeveer 10 dagen bloedverlies, een jaar later kreeg ze hetzelfde en dit duurde een dag of drie en morgen moeten we naar het ziekenhuis want ze heeft weer een aantal dagen bloedverlies. Tussendoor stopt het steeds.

    Ze klaagt ook over buikpijn. Ik weet zeker dat het geen menstruatie is (ze is echt nog een kind) en seksueel misbruik is uitgesloten.

    Wij maken ons veel zorgen, ook omdat het ziekenhuis vorige keren niets aanwijsbaars kon vinden.

    Hebben ze bij jullie kind uiteindelijk nog iets gevonden? Ik ben blij dat ik lees dat een ander kind iets soortgelijks heeft gehad want in het ziekenhuis zei de kinderarts dat dit zeldzaam voorkomt.

    Ik hoop iets van je te horen want ik ben heel bezorgd.

    Gr.P

  • luka2011

    Zonnetje Schreef:

    ——————————————————-

    > Dag Ans,

    >

    > Onze dochter van 7 jaar heeft hetzelfde, bij haar

    > is het begonnen toen ze 5 jaar was. Ze had toen

    > ongeveer 10 dagen bloedverlies, een jaar later

    > kreeg ze hetzelfde en dit duurde een dag of drie

    > en morgen moeten we naar het ziekenhuis want ze

    > heeft weer een aantal dagen bloedverlies.

    > Tussendoor stopt het steeds.

    > Ze klaagt ook over buikpijn. Ik weet zeker dat het

    > geen menstruatie is (ze is echt nog een kind) en

    > seksueel misbruik is uitgesloten.

    > Wij maken ons veel zorgen, ook omdat het

    > ziekenhuis vorige keren niets aanwijsbaars kon

    > vinden.

    > Hebben ze bij jullie kind uiteindelijk nog iets

    > gevonden? Ik ben blij dat ik lees dat een ander

    > kind iets soortgelijks heeft gehad want in het

    > ziekenhuis zei de kinderarts dat dit zeldzaam

    > voorkomt.

    >

    > Ik hoop iets van je te horen want ik ben heel

    > bezorgd.

    >

    > Gr.P

    beste,

    Hier nu ook vaginaal bloed ondekt bij mijn dochtertje van 5. ik ben met haar naar de dokter geweest omdat ik erg geschrokken was. maar geen ontseking of niks aan de nieren te vinden, haar urine ging nog wel naar het labo voor verder onderzoek.

    Morgen weet ik de uitslag. het was enkel toen ze plaste deze morgen, voor de rest niks meer. Gisteren klaagde ze van erge buikpijn, Maar vandaag niet meer, Ik ben benieuwd naar het resultaat.

  • harrytjen@hotmail.be

    Beste Ans,

    ik wou even weten wat je dochtertje dan net had. Onze dochter van 5 heeft net hetzelfde. Al enkele malen druppels bloed in haar broekje. Verschillende keren bij een uroloog geweest omdat vermoed werd dat het van de nieren kwam. Telkens onderzocht via echografie en urinestaal, maar nooit iets gevonden. Ze hebben me nu doorverwezen naar een gynaecoloog voor verder onderzoek.