Al geruime tijd houd ik dit bulletinboard in de gaten en sinds korte tijd geef ik ook m'n mening.
Ik was en ben oprecht in mensen geinteressereerd en heb er ook altijd voor willen zorgen. Door mijn ervaring met mensen in de gezondheidszorg hier en in ontwikkelingsgebieden zou je verwachten dat je een laag eelt op je ziel krijgt!
Het opmerkelijke is dat ik hier meer teleurgesteld word dan in de gebieden, waar je door de ellende die je dagelijks omringt, zou verwachten. Ik heb, mede door mijn geschreven en werkelijk ervaren speldenprikken, getracht mensen ergens over na te laten denken.
Vergeefs, men vindt het belangrijker zich, ondanks alle handreikingen in de vorm van aangetoonde wetenschappelijke onderzoeken of puur hollands verstand, zich bezig te houden met en te onderwerpen aan allerlei vieze oplichters. Puur alleen omdat men zonodig in het zonnetje wil staan, belangrijk wil zijn of gewoon (95%) te zwak is om op eigen benen te staan!
Heren en Dames pseudo-therapeuten, heren en dames docenten van opleidingscentra en overige oplichters: er komt een tijd dat jullie, (en waarschijnlijk eerder dan je denkt!) openbaar aan de schandpaal worden genageld: je kan wel een centrum financieren door mensen op te lichten of het zwarte geld van een coffee-shop wit te wassen(!, de betrokken personen weten precies waar ik het over heb!), de fiscus is iets slimmer dan jullie met jullie arrogante koppen denken.
Een cynicus zie eens: “iedereen heeft recht op z'n eigen portie ellende”. Een aantal mensen hier zou inderdaad eens moeten ervaren wat ellende is, niet omdat ik het ze gun maar om leren wat nederiger te zijn ! Zeker zij die vragen om aandacht d.m.v. hun “helderziendheid” of andere onzin, want geloof me: het is altijd nog heel wat pijnlijker om om eten of een plaats om te sterven te vragen!
Het ga jullie goed
Ruth