schimmel...

• eva

hallo, mijn naam is eva. ik ben 16 jaar. de laatste twee maanden heb ik last van een schimmel op mijn oog: mijn ooglid is dik, rood, schiffelig. Van mijn dokter kreeg ik een preperaartje, dat weinig resultaat tweeg bracht. Via via kreeg ik te horen dat schimmel erg goed gedijdt op suiker: nu probeer ik zo weinig mogelijk suiker te eten (Met veel resultaat!!) maar omdat dit soms een beetje ingewikkeld is, ben ik gaan zoeken naar lijsten van voeding waar veel of juist weinig suiker in zit. Is er iemand die me hier aan kan helpen of tips kan geven? ook andere reacties zijn uiteraard welkom.

bedankt!

• joke

Hoi Eva.

Je ogen zijn heel belangrijk in je leven.

Ik zou om een verwijs voor een oogarts vragen.

Zelf dokteren is leuk, maar het moet niet te lang duren.

Groetjes, Joke.

• Frank

Beste Eva,

Weet je zeker dat het schimmel is? Beetje rare plek namelijk voor een schimmel. Laat er eens door een andere huisarts naar kijken.

Gaat ie niet over met antischimmelcremes die bijvoorbeeld miconazolnitraat bevatten, probeer dan eens een recept voor Diflucan (R) of Trisporal (R). Dan wordt de schimmel gedood.

Niet klooien met suiker onzin dieten! Daar is nog nooit iemand beter van geworden (al beweren velen van wel).

Groeten,

Frank