autisme en vitamine B6

• jos

Onze zoon is autistisch en verstandelijk gehandicapt. Hij woont sinds 3 jaar in een instituut voor verstandelijke gehandicapten. Het gaat steeds slechter met zijn geestelijke gesteldheid en zelfs de deskundigen weten het op dit moment niet echt goed meer wat ze met onze aan moeten.Hij heeft al verschijdenen medicaties achter de rug (dipiperon en orap) maar niets had baat bij hem, zijn toestand werd zelfs slechter dus zijn ze op ons verzoek hier dan ook mee gestopt. Nu blijkt uit studies dat mensen met autisme er goede vooruitgangen bij boeken, door het gebruik van vitamine B6 en magnesium, dit moet ook nog aangevuld worden met andere vitaminen B.

Nu is mijn vraag:Wat is de maximale toegestane dosering, zonder dat het schadelijke gevolgen heeft. zowel van de vitamine B en magnesium als van de andere vitaminen B. Zijn leeftijd is 15 jaar en hij weegt 64 kg.

Weet iemand hier het antwoord op??

• Yoepie

Hallo Jos,

Wat een verhaal joh. Ik wens je in ieder geval sterkte met je zoon. Ik kan me indenken hoeveel zorgen je je maakt.

Voor wat betreft je vragen. Ik denk dat iedere arts deze vragen zonder probleem kan beantwoorden. Bel dus de huisarts van het instituut of je eigen huisarts.

Dan weet je in ieder geval zeker dat je antwoord krijgt van een deskundige.