Zijn er alternatieve therapieën om af te vallen? Ik ben nog maar 16, weeg ongeveer 125 kilo en word steeds dikker. Ik heb alles al geprobeerd en ben wanhopig……
Groetjes
Martine
hoi martine,
Voor jouw probleem zijn er in het alternatieve circuit ook niet echt oplossingen voor zover ik weet.
Belangrijk is dat je begrijpt waar je zwaarlijvigheid vandaan komt:
Teveel eten? en waarom eet je zoveel.
Dit soort zaken zijn met een psycholoog te bespreken.
De meeste alternatieve behandelmethoden kunnen je wel heel goed ondersteunen als je besloten hebt om je gedrag rond het eten te veranderen.
Als je niet teveel eet en je komt toch bij dan moet dit besproken worden met je arts.
groetjes johanna
Veel lichamelijke problemen zijn terug te voeren tot het psychologische vlak. Vaak liggen onverwerkte ervaringen er aan ten grondslag. Met name zwaarlijvigheid is een probleem waaraan relatief weinig lichamelijke oorzaken ten grondslag liggen.
Angst, woede, frustratie of andere psychische factoren zijn vaak oorzaak van dikte voortkomend uit vraatzucht.
Mensen komen er vaak zelf niet uit. EEn goede psycholoog kan hierin wonderen verrichten.
Wil je niet in het reguliere circuit terechtkomen met zijn lange wachtlijsten, dan kun je ook alternatief gaan. Mijn vrouw werkt al jarenlang succesvol als regressie- en reincarnatietherapeute. Ik zeg niet dat je naar mijn vrouw moet gaan, maar zij is wel aangesloten bij de beroepsvereniging, de NVRT (Nederlandse Vereniging voor Regressie en Reincarnatie Therapeuten). Deze vereniging controleert haar leden op kennis, nascholing en kwaliteit.
Verschillende ziekenfondsen en particuliere verzekeraars vergoeden momenteel deze consulten mits de client naar een aangesloten therapeut gaat.
Je kunt contact opnemen met de betreffende vereniging op de website en een lijst opvragen van de aangesloten leden.
Succes
Math
Hè wat flauw.
Sporten kan natuurlijk geen kwaad, maar je valt daar echt niet van af.
Wat een goede remedie is weet ik niet. Maar denk asjwblieft niet dat het een straf is. Zou het zo kunnen zijn dat je lichaam weinig verbrandt of dat je stofwisseling langzaam werkt?
Ik denk wel zoals een voorganger zei, dat je wel begeleiding nodig hebt. Het is denk ik wel iets op het psychische vlak.
Groetjes Snuitje
Hoi, wellicht heb ik een goede tip voor je. Zelf ben ik bezig met acupuntuur. Heb deze tip gekregen van een vrouw die 110 woog haar hele leven en nu nog 65. Weeg zelf op het moment 102, maar woog 114. Het afvallen gaat razend snel, mits je je aan de regels houdt! Er zit een kliniek in Diemen (Amsterdam) waar ze een naaldje in je oor plaatsen (acupunctuur) Dit zorgt ervoor dat de trek grotendeels verdwijnt. Vraag niet hoe, maar het werkt echt! Daarbij krijg je kruidenpillen waarvan je elke ochtend tien minuten na je ontbijt een halve in moet nemen. Verder hoef je niet te sporten, maar mijn ervaring is dat dat wel beter werkt. Verder drink je minimaal 2 liter water per dag. That's it! O ja, uiteraard mag je niet snoepen, geen melkproducten, geen kaas met hoog vetgehalte. En je mag maar drie maaltijden per dag, waarin je zoveel mag eten tot je vol zit. Het lijkt allemaal heel veel, maar het valt best wel mee. Je moet 1 keer in de twee weken terug komen om te laten weten hoe het gaat.(weegschaal staat). kan het je echt aanraden! Heb alle dieten al geprobeerd die er zijn, en zelfs al een maagballon gehad. Heeft allemaal niet mogen baten. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en succes met afvallen. Een klein detail is dat deze vorm van afvallen grotendeels vergoed wordt door het ziekenfonds.
Groetjes, Petra
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?