Iatrosofie

• Arnold

Misschien voor sommige mensen overbodig, maar ik heb de indruk dat veel mensen de term niet kennen.

Iatrosofie is een uitvinding van J.P. de Kok. Een samenraapsel van klassieke homeopathie aangevuld met een papje van verzinsels van de Kok en consorten.

Het is duidelijk dat deze kwakzalver een graantje wil meepikken van de huidige populariteit van homeopathie om hiermee zijn greep op mensen te versterken en uit te buiten.

Deze kwakvalver is al meerdere malen negatief in het nieuws geweest, maar er zijn 2 zaken waarbij zijn naam onlosmakelijk verbonden zijn:

- het advies gras te eten en piano te spelen aan een terminale kankerpatiente

- de toestand rond het kinderdagverblijf Honki-ponk.

Voor de laatst genoemde kan ik u verwijzen naar de site waar bezorgde ouders de misstappen van deze kwakzalver helder op een rijtje hebben staan.

http://www.geocities.com/ponker2001

Er is voor de liefhebber ook een forum aanwezig. Helaas is dat forum naar mijn mening ontoegankelijk voor mensen buiten de “bekende” groep posters en gaat men niet altijd netjes om met nieuwe posters.

Laat u dat echter niet afleiden van de feiten die op de site te lezen zijn. Dit heerschap verdient dat iedereen kennis neemt van die feiten en men gewaarschuwd is voor de handelwijzen van de Kok en het kringetje om hem heen.

• pil

meueuh

• PI

Beste Arnold,

de posters waar niet zo netjes op gereageerd wordt, komen meestal uit de hoek van de iatrosofen of zijn posters die zelf niet zo netjes reageren op het forum.

Mensen die posten op een nette manier, worden ook altijd netjes te woord gestaan. heb je zelf al eens geprobeerd mee te doen aan de discussie op het forum? We stellen het namelijk zeer op prijs als mensen met een gezond kritische houding reageren op de website en het forum.

Recent hebben we in alle dagbladen van Nederland advertenties gezet om de aandacht te vestigen op onze website.

Sinds kort staat er een exclusief videofragment van een interview met de Kok op de website. Blijf ons volgen en we horen graag je reactie.

Vriendelijke groeten,

PI

P.s. bedankt dat je onze website via dit forum onder de aandacht hebt gebracht!

• Anonym

Beste Arnold, ik neem nu pas kennis van je posting van juli jl. Ik vond het een solide verhaal behalve de mededeling dat volgens jou mensen die niet onder de ‘bekende’ groep van de posters valt niet netjes zouden worden behandeld en ook niet welkom zouden zijn op deze site. Het is juist van belang dat wanneer men interesse heeft voor dit onderwerp en zou willen meedenken en discussieren men dat vooral moet doen.

Wanneer wij echter de indruk krijgen dat de gevoerde discussie niet serieus is en de deelnemer/ster riekt naar een afgezant van de Kok te zijn en de boel in de war wil sturen, dan wordt er inderdaad met deze persoon afgerekend. Niet omdat wij niet een gezonde discussie willen aangaan maar omdat er op slinkse wijze mee wordt omgesprongen en er geen grip te krijgen is op de inhoud ervan.

Een belangrijk deel van de doelstelling van deze site is reeds bereikt, veel mensen hebben kennis genomen van de dubieuze werkzaamheid van de iatrosofie en de iatrosofen. Inderdaad een fictie van JPde Kok en een levensbedreigende filosofie die sektarische eigenschappen vertoont.

Als je nog meeleest laat dan wat van je horen.

Anonym