Misschien voor sommige mensen overbodig, maar ik heb de indruk dat veel mensen de term niet kennen.
Iatrosofie is een uitvinding van J.P. de Kok. Een samenraapsel van klassieke homeopathie aangevuld met een papje van verzinsels van de Kok en consorten.
Het is duidelijk dat deze kwakzalver een graantje wil meepikken van de huidige populariteit van homeopathie om hiermee zijn greep op mensen te versterken en uit te buiten.
Deze kwakvalver is al meerdere malen negatief in het nieuws geweest, maar er zijn 2 zaken waarbij zijn naam onlosmakelijk verbonden zijn:
- het advies gras te eten en piano te spelen aan een terminale kankerpatiente
- de toestand rond het kinderdagverblijf Honki-ponk.
Voor de laatst genoemde kan ik u verwijzen naar de site waar bezorgde ouders de misstappen van deze kwakzalver helder op een rijtje hebben staan.
http://www.geocities.com/ponker2001
Er is voor de liefhebber ook een forum aanwezig. Helaas is dat forum naar mijn mening ontoegankelijk voor mensen buiten de “bekende” groep posters en gaat men niet altijd netjes om met nieuwe posters.
Laat u dat echter niet afleiden van de feiten die op de site te lezen zijn. Dit heerschap verdient dat iedereen kennis neemt van die feiten en men gewaarschuwd is voor de handelwijzen van de Kok en het kringetje om hem heen.