ik wil stoppen met roken wie kan me helpen
Hoi henk
Wanneer je er zelf 100% achter staat lukt het,als dat niet zo is kan niemand je helpen.
succesmarga schreef:
>
> De huisarts. hij/zij kan samen met jou kijken hoe je het het
> beste kunr aanpakken. Via de huisarts kun je ook de
> stoppen-met-roken pil Zyban krijgen (nou ja, krijgen, je moet
> het wel zelf betalen). Heel veel succes!
> Marga
Je huisarts lees ik. Wat een onzin. Wat kan een huisarts daar nou aan doen! Pilletje voorschrijven. Therapie voorschrijven bij een of andere goeroe.
Nee jongen, je mag het helemaal zelf doen zoals ik het ook heb moeten doen.
Ik maakte mijzelf wijs dat ik kon minderen. Minderen als je 1,5 pakje shag per dag rookt? Heb je ongetwijfeld zelf ook al geprobeerd. Je maakt voor je zelf uit dat je om het kwartier een pafke opsteekt. Man, je kijkt honderd keer op de klok om te kijken of je rot kwartier nog niet verstreken is.
Je gaat naar de dokter en vraagt de goede man om pilletjes. Kuurtje kostte in die jaren 80,00. Een vermogen voor een jonge vent als ik toen was. Ik vond de pilletjes niet lekker en gooide het hele zooitje in de vuilnisbak!
Therapie. Prima idee. Ga naar Emiel Ratelband. Deze laat je 20 keer Tjhakka roepen en klaar is Kees. Kun je ook nog over vuur lopen en je poten verbranden zoals onlangs gebeurde bij eerste jaars studenten. Waren ook zo gek om zich iets te laten wijsmaken. Hadden vergeten Tjakka te roepen. Man wat een onzin.
Ga eens voor jezelf na wat roken jouw brengt. Iedere dag opnieuw een dikke strot als je uit je bed komt. Je hele huis stinkt naar de klerezooi. Maar wat erger is, je gezondheid wordt op een ongelooflijke manier oindermijnd.
Probeer jezelf eens te overtuigen dat hetgeen je aan het doen bent, roofbouw plegen is op je lichaam. Tracht eens na te denken wat het is om te creperen aan longkanker. Probeer eens adem te halen met een kussen voor je neus en mond dat flink hard wordt aangedrukt. Bedenk dat je zo de nodige maanden door het leven moet gaan alvorens je letterlijk crepeert.
Ga dan voor jezelf na of je nu nog een aantal jaren wilt doorroken. Stel je die vraag in alle eerlijkheid naar jezelf. Als je antwoord ja is of ik weet het niet, ga dan vooral door met roken. Iedere gulden (straks Euro) die je aan bestrijding tegen jouw rookgedrag uitgeeft is verloren en daar kun je beter sigaretten voor kopen.
Al;s jouw antwoord neen is, dan is stoppen niet zo moeilijk. Stel een aantal uitdagingen voor jezelf op. Stop meteen met roken en vertel al je vrienden , vriendinnen, collegea en iedereen die het horen wil dat je gestopt bent met roken en dat je er noooooit meer aan zult beginnen.
Je kunt psychologisch, zonder jezelf onsterfelikjk belachelijk te maken voor je omgeving, maar vooral voor jezelf, niet meer terug. Ik vertel mijn verhaal recht toe recht aan zonder franje, maar ik ben er op deze manier met goed gevolg vanaf gekomen. Je bent verslaafd dat is een zaak wat zeker is, maar van je verslaving kun je alleen maar zelf vanaf komen.
Alle middeltjes die je links en rechts aangeboden krijgt zijn gewoonweg vervangers van nicotine en helpen je niet van je verslaving af.
Laat je wat dat betreft niets wijsmaken.
Succes ermee
Math
Hallo Math,
Ik denk dat je niet weet wat Zyban is. Je zult het het zelf ook wel niet hebben gehad, aangezien je spreekt over jaren geleden, toen was het nog niet verkrijgbaar. Het is in ieder geval geen nicotine-vervanger, maar werkt op een heel andere manier. Het is heel fijn als je op eigen kracht kunt stoppen, maar dat is relatief gezien maar voor erg weinig mensen weggelegd is wel gebleken. En als je dat dus niet kunt, is dat niets om je voor te schamen. Dan kun je altijd nog beter om hulp vragen dan uit wanhoop maar blijven doorroken. Marga
Hoi Marga,
Ik ken het middel inderdaad niet. Ik weet wel dat er gigantisch veel rokers zijn die van hun verslaving af willen komen. Begrijp mij niet verkeerd: ik weet hoe moeilijk het is, om van een slechte gewoonte of verslaving af te geraken.
Mijn ouders en broers zijn allen ten prooi gevallen aan verslaving roken en alcohol. Schitterende voorbeelden voor mij hoe het niet moet al heb ik zelf ook de nodige moeite gehad om beide boosdoeners te beteugelen. Met roken ben ik geheel gestopt maar alcohol gebruik ik zeer matig. Ik mag graag een pilsje of een glaasje wijn drinken maar ook niet meer dan dat.
Verslaving zit vooral tussen de oren. Daar moet je eerst van doordrongen zijn. Bewustworden van het feit dat jij alleen de enige bent die daar tegen iets kan doen. Geen enkel middel kan jou van je verslaving afhelpen als je dat niet voor de 100% zelf wil.
Pas als die ijzeren wil om er af te geraken aanwezig is en je besluit is genomen om definitief te gaan stoppen, dan pas wordt je al heel snel met de lichamelijke problemen geconfronteerd. Dat daar momenteel hulpmiddelen beschikbaar zijn die deze lichamelijke ongemakken kunnen verminderen is alleen maar meegenomen.
Maar mijn betoog blijft dat je de sleutel voor je probleem enkel in eigen hand hebt en niet afhankelijk is van een middeltje dat je al dan niet slikken moet.
Groeten
Math
Dat van die 100% willen ben ik absoluut met je eens. Maar als je daar dan van overtuigd bent, kan een middel als Zyban helpen, althans bij roken. Dit werkt namelijk precies waar de verslaving zit, tussen je oren. Ik zal niet zeggen dat we met z'n allen massaal aan de Zyban moeten, het is namelijk een ‘echt’ medicijn, dat bijwerkingen kan hebben etc. Maar daarover is al heel veel te vinden op het prikbord van de stoppen met roken-pagina.
Alcoholverslavingen heb ik helaas ook maar van al te dichtbij meegemaakt, mijn ex-man was alcoholist. Mijn huidige man heeft er alle aanleg voor, maar slaagt er aardig in dit onder controle te houden, al moet ik hem nog wel eens terugfluiten. Gelukkig luistert hij daar dan ook naar, ziet hij zelf ook dat het ten koste van hemzelf en onze relatie gaat.
Hè Henk.
Ik ben gestopt door hypnose.
Dat ging vrij goed en zonder al te veel zoeken naar…………..
Toen waren er nog geen nicotine-pleisters.
Laatst is hier iemand gestopt door een of ander medicijn.
Eigelijk voor depressieve mensen bedoelt, maar hij had een leuke bijwerking……..
werkte heel goed om te stoppen met roken.
Tegenwoordig hoef je het niet meer allen te doen en met vreet en sjacherijnige buien.
Ik zou gebruik maken van de mogelijkheden van deze tijd.
Acupunktuur schijnt ook heel goed te werken.
Hoe ik/wij je via internet zouden kunnen helpen?……..wat had je in gedachten?
Joke.
ik wil wel eens acupunktuur proberen of softleserterepie
maar waar moet je dan wezenJoke. schreef:
>
> Hè Henk.
>
> Ik ben gestopt door hypnose.
>
> Dat ging vrij goed en zonder al te veel zoeken
> naar…………..
>
> Toen waren er nog geen nicotine-pleisters.
>
> Laatst is hier iemand gestopt door een of ander medicijn.
> Eigelijk voor depressieve mensen bedoelt, maar hij had een
> leuke bijwerking……..
> werkte heel goed om te stoppen met roken.
>
> Tegenwoordig hoef je het niet meer allen te doen en met vreet
> en sjacherijnige buien.
>
> Ik zou gebruik maken van de mogelijkheden van deze tijd.
> Acupunktuur schijnt ook heel goed te werken.
>
> Hoe ik/wij je via internet zouden kunnen helpen?……..wat
> had je in gedachten?
>
> Joke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?