muggebeten

• ankie

mijn zoon is allergisch voor muggebeten,

hij heeft van alles al geprobeert maar er is eigenlijk niets wat hem helpt.

deze week heeft hij met z'n vriendinnetjeen bos gewandelt,

hij heeft weer heel veel muggebeten.

zelfs zijn neus was heel dik en opgezet.wie weet een middel wat wel helpt.

een moeder.

• Dennis

Weet de huisarts geen middel?

• Ton

Hallo Ankie,

Sommige mensen hebben erg veel last van muggenbeten. Een goed alternatief is de “citroenmelisse”. Het is een plantje wat uitemate sterk ruikt naat citroen.

Het plantje kan in bijna ieder tuincentra worden gekocht. Ik denk dat het nu al telaat in het jaar is om profijt te hebben van het plantje. Als je een plantje koopt dan moet je er wel rekening mee houden dat het plantje in enkele jaren uitgroeit tot een grote plant die in staat is alle te overwoekeren.

Gebruik: trek de verse blaadjes van de plant en wrijf de blaadjes over de delen van het lichaam die niet met kleding bedekt zijn.

De muggen hebben een intens grote aversie tegen de vrijkomende citroengeur die puur natuur en niet chemisch is.

Ook kun je voor de nacht een ventilator op de slaapkamer zetten die de lucht naar het open raam blaast. Je kunt de raam van de slaapkamer gerust helemaal openzetten. Als de vantilator naar het raam gericht is.

Muggen hebben ook een vreselijke hekel aan trek of sterke luchtstromingen.

Ik hoop je hiermede te van dienst te zijn.

Met vriendelijk groet,

Ton Coolen - Praktijk voor Additieve Geneeswijzen (www.pvag.nl)ankie schreef:

>

> mijn zoon is allergisch voor muggebeten,

> hij heeft van alles al geprobeert maar er is eigenlijk niets

> wat hem helpt.

> deze week heeft hij met z'n vriendinnetjeen bos gewandelt,

> hij heeft weer heel veel muggebeten.

> zelfs zijn neus was heel dik en opgezet.wie weet een middel

> wat wel helpt.

>

> een moeder.

• Frank

Citroenmelisse bevat citronella-olie. Daar houden muggen niet van. Het werkt dus om muggenbeten te voorkomen. Citronella-olie is een heel simpel chemisch stofje, dat je makkelijk kunt maken. Daarom worden er in de blokker ook citronella kaarsen verkocht, en kun je in de apotheek muggenmelk met citronella extract kant en klaar kopen. Stuk makkelijker en sneller dan dat je een hele plant moet kweken. Overigens vind ik de citroenmelisse wel lekker om limonade van te maken. Moet je eens proberen!

Groetjes,

Frank

• M. C.

Hoi,

Mijn dochtertje van 7 is ook erg alergisch voor muggenbeten….het ging zelfs zover dat er bloedvergiftiging ontston. Ik was bang dat ze zo ook zou reageren op wespensteken. Vandaar dat ik naar de huisarts ben gegaan …….3 jaar geleden…met de vraag: wat moet ik doen als blijkt dat ze daar ook zo op reageerd. Ik heb toen een medicijn voorgeschreven gekregen wat ze alleen hoefde in te nemen als er muggen zijn …..dus de zomerperiode. Het heet clamoxile of zoiets. Ik heb aar dat twee jaar gegeven. Het werkte echt. Ten eerste werd ze minder stoken door muggen en bij de eerste en tweede wespensteek gebeurde er helemaal niks……alleen een klein bultje. Afgelopen jaar heb ik haar niks gegeven in afwachting wat er zou gebeuren…..want je hele leven medicijnen is ook nog wat…bovendien moeten kinderen antistoffen op kunnen bouwen en dat gaat niet met een medicijn. Ze heeft wel weer grotere muggenbulten las voorheen maar niet meer overdreven……ze is niet door een wesp gestoken dus die reactie ken ik niet…maar ik verwacht dat het nu ieder jaar een beetje beter zal gaan en heb vertrouwen in haar eigen lichaaam.

• Regu Lier

By the way, om muggen uit het huis te weren zijn horretjes het beste.

Ik ben “allergisch” voor het gezoem van muggen maar sinds ik mijn boven-

verdieping heb behord, zijn er geen muggen meer in mijn slaapkamer.

R. Lier