Ja,
maar hoe zit dat dan met Bof Mazelen en Rode Hond.?
Ik dacht dat de Bof alleen gevaarlijk is bij volwassen mannen en niet wanneer je het als kind krijgt.
De Mazelen heb ik als kind ook gewoon gehad dat was toen een normale kinderziekte die welliswaar soms blindheid kon veroorzaken maar dat was toch uitzonderlijk, dan speelde er vaak meerdere dingen tegelijk weinig weerstand of meerdere ziekten tegelijk of i.d. Maar juist wanneer deze dingen aan de hand zijn bij een inenting is het ook riskant dus als moeder begin je behoorlijk te twijfelen
De Rode Hond was alleen gevaarlijk wanneer een vrouw in verwachting het kreeg.
Dus toen mijn dochter ook ingeënt moest worden op 9 jarige leeftijd voor de BMR had zij al een inenting voor de Mazelen met de 4 jaar en toen ze ik dacht 9 maanden was, gehad. Ik vond die 3e keer voor de Mazelen eigenlijk teveel van het goede en voor de Bof(als ziekte) was ik niet zo bang voor der en voor de roden hond ook niet.
Dus ik belde het consulatiebureau hierover en de GGenGD en die vertelde mij dat dat helemaal niets uitmaakte en dat ze gewoon ingeënt kon worden. Dat heb ik toen ook laten doen.
Ik had er toen en nu nog steeds geen goed gevoel bij Inmiddels heb ik vanuit de natuurgeneeskunde ook gehoord dat het niet altijd goed is om inte enten.
Het lichaam is jaren bezig om te herstellen en heeft de kracht als kindzijnde niet opgebouwd. Een van de dingen zijn de steeds meer voorkomende allergieën en luchtweg irritaties Persoonlijk heb ik bij de DTP geen bezwaren maar bij de BMR wel en al helemaal omdat de meisjes en jongens allemaal dezelfde combinatie inenting krijgen.
En omdat dit volgens mij welliswaar vervelende kinderziektes zijn. Maar die over het algemeen goed te doorstaan zijn Het lichaam sterkt wanneer het een ziekte overwonnen heeft.
Voor Rosa is dit niet echt een antwoord maar het blijft een keuze die je zelf moet maken Ik zou het bij de natuurgeneeskunde toch nog eens goed navragen als ik jou was.
Ik hoop dat er nog veel mensen zullen reageren op de vraag wel of niet…………………………En dat jij de voor jou juiste beslissing neemt.
groetjes Yvon