verbieden

• math

Helemaal mee eens Pat. Maar laten we oppassen dat niemand gaat denken dat hij of zij de absolute waarheid heeft en daarom het gelijk aan zijn zijde heeft. Gelijk is slechts een kwestie van argumenten.

Zo ook bij Jomanda. Haar waarheden houden op tot aan het moment dat zij door andere waarheden worden achterhaald.

Of dat nu een andere Jomanda is of een wetenschapper, op zich maakt dat zoveel niet uit. Feit blijft dat er altijd mensen zijn die ergens in willen geloven en die uit dat geloof kracht putten. Kracht die hun de benodigde levensenergie schenkt. Gaat het daar in het leven niet om? De kracht die noodzakelijk is om het noodlot te ontspringen.m Dat is een andere waarheid dan een simpele optel som van 1+1=2 wantzelfsdie stelling gaat in het binair talstelsel zelfs niet eens op.

Dus wat is waarheid? Ik ken alleen mijn eigen waarheid, zoals iedereen op aarde zijn eigen waarheid heeft.

Zo ook heeft ieder zijn eigen gelijk. Wie ben ik of jij om dat aan te bevechten?

Groeten

Math

• astrid

“Mensen betalen echt geen honderden of duizenden guldens om een therapie te gaan doen waar ze geen baat bij hebben…”

Je kan mensen de grootste onzin aanpraten en voor alles laten betalen als ze maar aandacht krijgen: dat kan ieder klinisch psycholoog je vertellen en dat blijkt wel uit het feit dat mensen zich bezighouden als zaken als regressie- of reincarnatie-therapie. Aandacht is ook de kurk waar dit soort luchtbeltherapieen op drijft!

astrid