Zuiver water met omgekeerde osmose

• J. van Batenburg

Door toepassing van omgekeerde osmose verwijder je alle schadelijke bestanddelen, zoals zware metalen, bacterien, virussen, organische stoffen,etc,etc. Waterbron levert een compacte unit voor onderbouw in de keuken met een apart kraantje. Je kunt direct en altijd zeer zuiver drinkwater tappen to 2,5 liter per minuut! zonder voorraadtank.

• Frank

Ik denk dat de schrijver vergeet dat deze kwaliteit water veel meer bacteriën bevat op het moment dat je het filter niet regelmatig schoonmaakt. Dit water is dus prima om chemische analyses mee uit te voeren, maar ik zou het maar niet drinken. Je weet nooit hoeveel rotzooi erin zit.

• peer

Waterzuiveringsinstallaties voor Nederlands drinkwater zijn alleen maar goed om de verkopers ervan te spekken!

Het drinkwater in Nederland is van een dusdanige kwaliteit dat extra zuivering onzin is; dat is al zo vaak aangetoond. En de heren verkopers kennen die rapporten ook. Daarbij is het inderdaad een feit dat het “gezuiverde” water dikwijls meer verontreinigingen bevat dan voordat het onder handen werd genomen omdat de installaties zelf in no time vervuilen, weer zo'n typisch geval van mensen iets aanpraten wat ze helemaal niet nodig hebben. Zet die zooi in bijvoorbeeld derde wereld landen weg, uiteraard gratis, dan heeft het zin!

peer

• theo

opzouten met je winkeltje! Ga op de Albert Cuyp staan met je tweedehands auto's, gebakken lucht, knuffelkeien of zo iets!

theo

• Arjen

Daarbij is dat verhaal over die zogenaamde osmose de grootste onzin! We hebben hier dus ook nog eens te maken met een kwakzalver. Lees de biologieboeklen maar eens na voordat je met pseudo-biologische verhalen komt.

Arjen

• wim van groeneveld

Met de zoekmachine Google heb ik met de trefwoorden ‘omgekeerde osmose’ de website van Dominique Moll in Grenoble (Zw.).) opgezocht, een leverancier van waterzuiveringsapparaten, waar kraanwater. mineraalwater en door omgekeerde osmose gereinigd kraanwater met elkaar vergeleken worden en voor- en nadelen opgesomd.

De fabrikant zegt zelf, dat de (voorgestelde) systemen zeer uiteenlopende prestaties opleveren en dat zij aangepast moeten worden aan de individuele behoeften.Zij vereisen bovendien een minimum aan onderhoud wat een voortdurende nazorg veronderstelt..

Bij omgekeerde osmose (toepassing in de ruimtevaart) gaat het, zegt de leverancier, naast de prijs om:

1. de kwaliteit van het product. Hierna een uitermate uitvoerige en voor

mij) moeilijk technische uitleg.

2. de kwaliteit van het onderhoud. Afhankelijk van de waterkwaliteit

minstens l x per jaar. Heel makkelijk uitvoerbaar. Beperkt zich in het

algemeen tot het vervangen van de voor- en nafilters en l x in de 5

jaar het osmose-membraam. Alles even gemakkelijk. Filters blijvend

leverbaar.

Vriendelijke groet

Wim van Groeneveld