Toxoplasmose

• Esther

Toxoplasmose of de kattenbak ziekte.

Bij openbaarde het zich zo rond mijn 21 ste jaar.

Knap lastig want ik stond op trouwen en was constand moe,

Nu ben ik onderhand 35 jaar geworden en heb er een suiker allergie aan over gehouden.

Mijn vraag wie herkent dit, of denkt dat heb ik ook maar ik weet niet wat het is?

• Ayesha

Hi Ester,

Ik herken precies wat je schrijft. Ik heb Toxoplasmose gekregen toen ik 19 jr was (ben inmiddels 36 jr), we hadden niet eens een kat ! Je kunt het ook krijgen van vlees dat niet helemaal gaar is, overigens. Ik kreeg het toen ik van school kwam en in een nieuwe baan + studie begon. Beide zijn niets geworden omdat ik telkens opnieuw koortsaanvallen kreeg. De artsen zeiden dat mijn imuunysteem overactief was geworden. Ook was ik konstant moe. Men zei:"je moet er maar mee leren leven. Tja daar heb je dus niks aan als je zo jong bent. Niemand ziet iets aan je dus je moet je niet zo aanstellen. Ik denk dat ik Postviraal syndroom heb gehad, alleen dat kenden ze toen nog niet ! Telkens probeerde ik het weer met werken, want je mankeert toch niets ? volgens de artsen ed dan, zelf weet je wel beter. Ik werd er moedeloos en depressief van. Kreeg vervolgens last van boulimia. De klierkoorts heb ik op kunnen lossen met een homeopatisch middel: Calcium Carbonicum D4. Voor mijn energie ben ik een magnetiseer opleiding gaan volgen om mijn eigen energie te leren beheersen, later heb ik ook REIKI geleerd. Dat hielp steeds beter. Voor mijn lijn ben ik gaan Montignaccen, toen kwam ik erachter dat ik dus ook overgevoelig ben voor suiker, dus daar kijk ik nu mee uit. Ik heb nog steeds naweeen van de Toxoplasmose, kan nog steeds niet full-time werken bijv. en van veel dingen word ik nog steeds onevenredig moe. Maar zo erg als in het begin is het gelukkig niet meer. Ik vind het fijn (klinkt raar he) dat ik een lotgenoot heb gevonden. Mail me eens terug, groetjes Ayesha

• sandra spel

mijn dochtertje kreeg 2 jaar geleden zij was toen 10 ineens een vlek op haar oog dat zagen wij niet maar zij zag alleen alles met een zwarte vlek in het midden na meteen contact opgenomen te hebben met een oogarts en na allerlei testen kregen wij te horen dat zij was besmet met de toxopasmose parasiet en deze had zich in haar oogje genesteld.

zij zag nog maar voor 15% dus bitter weinig verder had zij geen ziekte verschijnselen er was pas een keer eerder een meisje bij het VU geweest met dezelfde symptomen dus dit kan ook Zij heeft omdat wij er zo snel bij waren de juiste medicatie gehad o.a. prednison en ziet nu weer voor 90% maar als de parasiet weer de kop opsteekt wat kan zoekt hij altijd de zwakke plek van de vorige keer op dus het is altijd oppassen geblazen dus er zijn zoveel verschillende verschijnselen.Esther schreef:

>

> Toxoplasmose of de kattenbak ziekte.

> Bij openbaarde het zich zo rond mijn 21 ste jaar.

> Knap lastig want ik stond op trouwen en was constand moe,

> Nu ben ik onderhand 35 jaar geworden en heb er een suiker

> allergie aan over gehouden.

> Mijn vraag wie herkent dit, of denkt dat heb ik ook maar ik

> weet niet wat het is?

• Gerda Verheij

Ik ben nu 21 jaar en heb het gehad op mijn 14e jaar. Ik had in een keer een hele grote opgezette klier in mijn nek. Ik was een beetje moe, maar na een jaar ging het over en ik heb er verder geeen last meer van gehad.

• SB

Hoi,

Ik ben vandaag net naar de oogarts geweest omdat ik al een hele tijd een vlekje in mijn oog had en minstens een drie kwart jaar last heb gehad van toxoplasmose en cytomegalie. Gelukkig was met mijn oog alles goed maar je blijkt dit wel na te moeten laten kijken als je 1 van deze twee ziektes hebt. (de oogarts vroeg ook waar de toxoplasmose had gezeten maar ik had geen idee, dat is me nooit verteld).

Ik vind dat ze maar bar weining over toxoplasmose weten, het is wel bekend waar je het eventueel van zou kunnen krijgen maar verder kreeg ik weinig uitleg. Ik moest alleen iedere 3 weken bloed laten prikken om te kijken of het al afnam. Ik ben nu nog steeds regelmatig moe en heb geen flauw idee wanneer ik weer aan het werk zou kunnen maar dit schijnen de artsen niet echt normaal te vinden. Ik ben zelfs bij een internist geweest die heeft gezegd dat ik na een half jaar na ‘genezing’ toch wel weer fit moet zijn Dan ga je je toch zorgen maken maar nu ik heb gelezen dat jullie een zelfde soort proces hebben doorgemaakt neem ik toch maar aan dat het er bij hoort (helemaal omdat ik twee dingen tegelijkertijd had). Ook op internet is er niet echt veel over te vinden. En je druk maken helpt natuurlijk weer niet in het herstel proces.

Nou ja, ik wens jullie allemaal veel succes en volhouden!

Dag

SB

• TRINITY

Hi SB,

Het is heel goed mogelijk dat je door de infecties Postviraal Syndroom hebt gekregen, na jaren heeft het een naam maar nog steeds weten de meeste reguliere artsen er geen raad mee, ze zeggen dat je er maar mee moet leren leven en dat het vaak na jaren weer verdwijnt. In het alternatieve circuit is het ook zoeken, wat bij de een helpt hoeft nog niet bij een ander te helpen.

Ik wens je veel sterkte en succes,

groeten,

Ayesha

• Esther

Het enigste wat ik weet is dat het meer in je lijf doet dan wat er tot nu toe bekent is over toxoplasmose .

Het zou goed zijn als er door een medisch faculteid onderzoek naar zou worden gedaan.

Dit is wat er bij mij gebeurt is in de 15 jaar dat ik er nu mee moet leven.

Ik was altijd moe mijn ledematen voelden aan als rubber ik zat altijd op de bank of hing in een stoel,ik kon mijn aandacht niet bij gesprekken houden voor meer dan een minuut, ik kon mijn werk niet naar behoren uitvoeren en ga zo maar door eigenlijk was het geen leven.

Nu ben ik op eigen houtje gaan experimenteren met het niet eten van bepaalde voedingsmiddelen,want het is net als SB zegt er is bijna niet te vinden over deze ziekte en de meeste huisartsen zitten ook met de handen in het haar.

Het enige wat mijn huisarts me zij toen ik zij dat mijn man en ik aan kinderen dachten was stel dat nog maar 5 jaar uit want anders draag je het zeker over op je kinderen.

Wat heb ik zelf gedaan om weer een leefbaar leven te krijgen.

*ik eet geen riet-bieten druivensuiker meer.

*ik gebruik van de melkproducten alleen nog kaas i.v.m. melk suikers

*Ik slik kelpasan tabletten waar jodium in zit voor een betere schildklier functie

*ik slik ook extra vit. b complex

*ik drink ongeveer 2 1/2 liter water per dag omdat de nieren goed door spoelt

Nu 15 jaar later kan ik zeggen dat ik weer een redelijk normaal leven heb.

Ik ben moeder van 2 kinderen en barkeeper in verschillende cafe's met veel plezier. Maar ik had het leuk gevonden als ik dit allemaal 10 jaar eerder was begonnen dan had ik niet zo een lange en vervelende weg gegaan .

Want altijd moe zijn er is voor mij niets ergers geweest.

• Ayesha

Na toxoplasmose, maar ook ziekte van Pfeiffer en andere virusinfectieziekten kan men als gevolg Postviraal Syndroom of ME krijgen. Heel vervelend en zowel de reguliere als de alternatieve wereld heeft er een hele kluif aan.

Helaas zegt men in de reguliere geneeskunde :'U moet er maar mee leren leven'.

Bij de alternatieve geneeskunde is het niet zo eenvoudig te vinden wat voor jou werkt, immers ieder mens is uniek en ook de symptomen komen niet bij iedereen overeen. Veel succes met je zoektocht naar wat voor jou werkt.

groetjes, Ayesha

• esther

Ayesha, je hebt het over een virus maar toen ik vroeg aan de huisarts wat het nu was wat ik had, zij hij het is een parasiet.

Vandaar dat ik het ook over de haard van toxoplasmose heb gehad.

Ik heb ook nog gezocht op het net maar ik ben nog geen site's tegen gekomen die over dit onderwerp gaan. Als jij of iemand anders dat al wel heeft ontdekt dan lees ik dat graag.

• Ayesha

Hi, Esther,

Ja dat klopt, toxoplasmose is een parasiet, maar Pfeiffer is een virus en er zijn ook andere virusinfecties die die PV en ME als gevolg kunnen hebben, dat bedoelde ik eigenlijk, ik was niet duidelijk genoeg.

Ik heb nog niet op het web gezocht.

Ik heb trouwens de laatste tijd erg veel baat bij het gebruiken van magneetprodukten (zooltjes, magneetbanden, dekmatrasje e.d).

Groetjes,

Ayesha

esther schreef:

>

> Ayesha, je hebt het over een virus maar toen ik vroeg aan de

> huisarts wat het nu was wat ik had, zij hij het is een

> parasiet.

> Vandaar dat ik het ook over de haard van toxoplasmose heb

> gehad.

> Ik heb ook nog gezocht op het net maar ik ben nog geen site's

> tegen gekomen die over dit onderwerp gaan. Als jij of iemand

> anders dat al wel heeft ontdekt dan lees ik dat graag.