Wie weet een goed werkend middel voor wratten op steeltjes.
Volgens de huisarts vallen met 2 jaar er vanzelf wel af,
maar dit is niet waar want soms zijn ze erg pijnlijk.
Hallo Joke.
Waarom zou je langer wachten dan nodig is, er is een plant, die wratten plant genoemd wordt,als je daar een stukje van afbreekt komt er oranje sap uit, als je dat op die wrat meert val hij er vanzelf af. Ik heb het bij mijn eigen geprobeerd en die zat boven op mijn oor en is totaal verdwenen zonder lidtekens achter te laten, hoe je aan die plant komt ze groeien nog steeds om mijn huis heen.Als je intresse hebt hoor ik dat wel van je.
De groetjes en sterkte Hans.
Hoi Hans.
Het zal niet de originele naam zijn…..latijns?
Weet je die?
Zelf heb ik die wratten/stukjes wild vlees niet.
Manlief had ze.
Maar hij is arts en nam de bevriezingsspuit te hand.
Echt een grappig gezicht, het worden net opgeblazen ballonnetjes.
Maar misschien zei je het tegen Ankie?
Groetjes en een goed weekend!
Joke.
Hoi Joke.
Ik zal je vraag beandwoorden wat betreft die wrattenplant zoals ik hem noem.Zijn latijnse naam is Chelidonium malus L.
Verder wordt hij de stinkende gouwe genoemd, het is een overblijvende van zo’n 30 a 90 centimeter hoog met een vingerdikke wortelstok, zou je die wortelstok afbreken zou er een dikke oranje gele vloeistof uitkomen de vertakte stengels hebben zachte haren en de afwisselende staande, eenveens behaarde bladen zijn aan de stengel geveerd, bovenaan veerspletig ronde delen, de bloemen zijn goudgele en staan in schermen.Ze zijn overal te vinden in heggen op puin, dus algemeen in Nederland.De wrattenplant of stinkende gouwe werkt krampverminderrend op de gladde musculatuur, speciaal op galblaas,maag en darm, echter prikkelend op de baarmoeder (en het verdrijft vaak wratten echter niet altijd, een hele hoge dosis veroorzaakt vergifteging)
Het verse melk sap voor het aanstippen op wratten, Het wordt ook wel als thee gebruikt 1a2 lepels op 1 liter water koken en laten trekken, ik zou het voor mijnzelf niet innemen.
Dus Joke ik hoop dat ik aan je verzoek voldaan heb en mischien hoor ik er nog wat over, vooral de reacties van je man. Bij mij werkt het uit-
stekend het laat geen lidtekens na en met bevriezen wel, de werking is als volgt de wrat sterft lanzaam af en de wond heeft de tijd om dicht te groeien.
Ik doe je hierbij de hartelijke groeten veel plezier en een goede ge-
zondheid. Hans.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?