Wat te doen bij aften

• Scot Bike

Hoi Xenastro,

Bedankt voor je verdere uitleg.

Ik denk dat ik een redelijk tot goed voedingspatroon heb. Ik snoep bijna niet, kook iedere dag verse groenten en eet veel fruit. Koffie drink ik niet en (kruiden/groene)thee zonder suiker. Ik eet nauwelijks vlees en een normale hoeveelheid zout, pepers en specerijen.

Ik sport een paar keer per week.

Ik heb geen kunstgebid en ik poets mijn tanden twee keer per dag met een automaatje en ik gebruik tandenstokers. Sinds een week gebruik ik ook nog twee ker per dag een mondwater.

Ik DENK dat ik weinig slaap omdat ik vaak pas laat ga slapen. Over het algemeen slaap ik wel binnen 15 minuten en ik wordt niet ‘s nachts wakker. Ik schat dat ik zo’n 7 uur per dag slaap, maar ook wel minder. Dit ga ik goed meten.

• Scot Bike

Hoi Ernst,

Jammer om te horen dat al de hier voorgestelde middeltjes bij jou niet geholpen hebben. Heb jij wel eens op je voeding e.d. gelet zoals Ankie schrijft?

Je zou je eens op acupunctuur kunnen orrienteren. Misschien is dat wat.

Succes,

Scotbike

• ankie

Beste Scot Bike 

Ik ben ongeveer een half jaar aan het uit proberen met de voeding,

ook heb ik toen een dagboek bij gehouden .

Daar kwam ui dat ik niet tegen citrusvruchten kan, dat merkte ik al naar een dag.

Veel succes

groetjes Ankie

• maarten R

Beste man van 31 jaar.

Een middel wat ik in de praktijk voor schrijf in zo'n geval is Plantspray van Dolisos.

Plantspray is een homeopatische middel, wat je bij een goede drogist of reformzaak kan kopen of bestellen. De prijs is ongeveer Fl. 13,50.

Zo als de naam al aangeeft is het een spray (pompje). Op de plaats waar je de aften hebt zitten, spray je de vloeistof zo vaak als jij dat nodig acht.

Aften ontstaan vaak door een verminderde weerstand.

Emotioneel gezien: Luister beter naar je zelf, naar je eigen intuitie.

Alle mensen waar je je aan ergerd zijn een spiegel voor je, en geven je de gelegenheid iets over je zelf te leren.

Sterkte, Maarten.

• louis

Waarom wil je zijn ongelijk bewijzen?

ernst schreef:

>

> Beste deelnemers (totnutoe Scot , Ayesha en Xenastro)

>

> Ik ben een man van 45 jaar en heb al meer dan 245 jaar

> ontzettend veel last van aften.

>

> Alle genoemde middeltjes zijn bij mij bekend en ook door mij

> geprobeerd, echter zonder enig resultaat.

>

> Prof. Dr. van der Waal uit het VU-ziekenhuis in Amsterdam

> (afdeling tandheelkunde) verteld zijn leerlingen (onze

> tandartsen en mondhygienisten) altijd dat er helemaal NIETS

> aan te doen is………..

> Voorlopig krijgt hij gelijk, alleen blijf ik wel doorzoeken

> ook om zijn ongelijk te kunnen bewijzen……..

>

> Zijn er nog meer oplossingen die ik nog niet ken, dan hoor ik

> dat graag.

>

> ERNST

• Scot Bike

Maarten, bedankt voor je reactie en tips

(De naam van het middel wat je suggereert is wel comisch: ‘plantspray’. Ik dacht even dat je ging schrijven dat het van het merk ‘Pocon’ is.)

Ik zal toch eens kijken bij de drogist.

• anne

Er is een goede tandpasta op natuurlijke basis op de markt. Een vriendin van zweert erbij het werkt. Gewoon twee keer per dag mee poetsen en dan even laten zitten in de mond.

Mail me voor meer informatie.

Groetjes Anne.