Zonneallergie, is er een medicijn?

• Margariet

Hallo, wie weet of er een homeopathisch middel is tegen zonneallergie (rode vlekken en blaasjes).

Of een creme. Graag tips en bedankt daarvoor.

• Jolanda M

Ja zeker is er een homeopatisch medicijn. Het heet Dolisos Urtizon, het zijn korrels die je onder je tong moet laten smelten.

Ik weet niet of het vrij verkrijgbaar is.

Als ik met dit middel op tijd begin heb ik geen last van uitslag. Ben ik er te laat mee dan zit mijn onbeschermde huid binnen 10 minuten onder de jeukende rode bultjes. Die dan overgaan in blaasjes en uiteindelijk in lidtekens.

• louis

Ik vraag me af of het een allergie is of een overgevoeligheid. Mensen die allergisch zijn tegen de zon kunnen alleen totaal gekleed(denk aan de burqa) overstraat omdat ze anders ernstige allergische reacties krijgen,ja zelfs kunnen sterven.

Het lijkt me gewoon zinnig om als je in de zon zit factor 30 te gebruiken of de blootgestelde delen te bedekken.

Een homeop. middeltje tegen zonneallergie bestaat niet anders zouden de mensen die daaraan lijden het al gebruiken. Zonneallergie is niet te genezen!!

Jolanda M schreef:

>

> Ja zeker is er een homeopatisch medicijn. Het heet Dolisos

> Urtizon, het zijn korrels die je onder je tong moet laten

> smelten.

> Ik weet niet of het vrij verkrijgbaar is.

>

> Als ik met dit middel op tijd begin heb ik geen last van

> uitslag. Ben ik er te laat mee dan zit mijn onbeschermde huid

> binnen 10 minuten onder de jeukende rode bultjes. Die dan

> overgaan in blaasjes en uiteindelijk in lidtekens.

• Scot Bike

Hallo Margariet,

Moet het per se homeopathisch zijn?

Ik heb zelf ook last van zonneallergie op mijn hals, schouders, borst en bovenarmen (gelukkig niet in mijn gezicht). Van de huisarts heb ik ter preventie ‘Contralum Ultra Smeersel’ van ‘Hermal’ gekregen. Dit helpt perfect! Smeer dit op je huid voor je naar buiten gaat en je loopt in een pantser van gewapend beton.

Als je het een keer vergeten bent en toch klachten hebt, dan heb ik ‘Cremor Triamcinoloni 0,1% PCH’ gekregen. Met deze creme zijn de bultjes na een paar dagen weer weg.

Het allerbeste is natuurlijk uit de zon blijven. Ik ga nooit op zonvakantie in je vindt mij nooit op het strand. Ik zit in de zomer altijd in de schaduw en ik draag altijd bovenkleding met lange mouwen. Soms draag ik ook nog een wit (boeren) sjaaltje en ik heb een pet met van die lange (woestijn) flappen die de nek beschermen.

Ik ga deze zomer dus lekker op vakantie naar… IJsland! (En in de winter naar Spanje)

Succes,

scotbike

• Jolanda M

Tja, dan ben ik benieuwd wat ik wel heb.

Blijkbaar ben jij van mening dat homeopatische middelen niet werken. Dat is jammer, daardoor loop je goede medicatie mis.

• louis

Je moet goed lezen wat ik schrijf!!

Jolanda M schreef:

>

> Tja, dan ben ik benieuwd wat ik wel heb.

> Blijkbaar ben jij van mening dat homeopatische middelen niet

> werken. Dat is jammer, daardoor loop je goede medicatie mis.

• Jolanda M

Ik heb de vraag van Margriet goed verstaan.

• Margariet

Bedankt voor de tips. Ik ga eerst de korrels uitproberen, als ik ze kan kopen bij een reformwinkel of misschien via mijn huisarts op recept.

Ik heb nog een paar vraagjes: kan zonneallergie overgaan en als je een medicijn hebt wat helpt, kun je dan met een gerust hart de zon in gaan tijdens de verantwoorde uren.

Smeren jullie je dan ook nog in met een hoge beschermingsfactor?

Ook vreemd dat je zoiets opeens maar kan krijgen. Ik heb altijd gewoon kunnen zonnen met een zonnebrandcreme uiteraard. Ik denk zelf of dat ik teveel in de zon heb gelegen of dat ik de zonneallergie heb gekregen , omdat ik een stressperiode achter de rug heb. Hoe denken jullie daarover?

• Jolanda M

Ik had vroeger nooit problemen, smeerde zelfs niet.

Tegenwoordig ben ik voorzichtig. Bouw langzaam mijn zonuren op en dan nog kom ik op het heetst van de dag niet buiten zonder bedekt te zijn. Ik gebruik geen zonnebrandcreme.

Of het over gaat? Geen idee.

Ik heb deze allergie al zo'n 10 jaar. De enige zomer dat ik er geen last van had was een zomer zonder zon. :-)