Huisstofmijt allergie, wat nu??

• paul

Hallo,

Zelf heb ik niet veel ervaring met alternatieve geneeswijze enkelt met siejatsu] maar ik denk wel dat het zou kunnen helpen.

Nou heb ik al een tijdje last van overmatig hoesten en slijmvorming en een slechte conditie, terwijl ik veel sport en altijd een goede conditie heb gehad.

Uit een bloedtest is gebleken dat ik allergisch ben voor huismijt. Naar mijn weten heb ik hier in 25 jaar nog nooit last van gehad. Komt dit door bepaalde verkeerde gedachten??

Elke dag stofzuigen en dekbed verschonen is geen optie, daar ik ook vaak bij andere over de vloer kom .

Kan op een alternatieve geneeswijze of met siejatsu, of met gedachten veranderen hiervan afkomen????

MVG paul, en alvast bedankt voor iedere reactie

• Kars

Als je ervan uitgaat dat je ziek kan worden door bepaalde gedachten, kan je ook iemand genezen door de patient bepaalde gedachten te geven.

Is jouw veronderstelling nou een gevolg of een oorzaak?

• huismijt

Probeer eens een vredesverdrag met de huisstofmijt te sluiten………:D

• Marijke

Paul,

Ook al kom je overdag op veel andere plaatsen, dan nog kunnen je klachten verminderen als je 's nachts niet al teveel huisstofmijten ontmoet. Nou zal je niet direct je hele huis saneren, maar het kan wel zinvol zijn om de omstandigheden voor de mijt zo onprettig mogelijk te maken. Daarbij kan je denken aan een laag vochtigheidspercentage, o.a. door voldoende te ventileren, regelmatig je beddegoed te verschonen e.d. Afhankelijk van welke allergietest je gehad hebt en hoe je erop reageerde kom je soms in aanmerking voor vergoeding van anti-allergische matrashoezen. Verder natuurlijk geen huisdieren in de slaapkamer laten en niet roken. Dit is nou niet bepaald een alternatieve geneeswijze, maar dat soort tips kunnen anderen op dit forum je waarschijnlijk geven. Vergeet alleen niet als je klachten verergeren ook nog eens naar een dokter te gaan, ook die hebben soms hun nut!

Ik hoop dat je nog een aantal serieuze reacties krijgt waar je wat aan hebt.

mvrgr Marijke

• Joke.

Hoi Paul.

Als je een allergie hebt,,,,,,zit daar vrijwel ook altijd de huismijt bij.

Wat helpt: geen kleden,tapijten nemen, maar iets dat dwijlbaar is.

Met het raam open slapen.

Geen verenkussens.

Een centralestofzuiger.

De wasmand bijtijds leeg wassen.

Niet in een oud muf/vochtig huis gaan wonen.

Geen airco, dat is erg slecht!

Maar Paul verder was je nergens allergies voor?

En geen andere oorzaken: stress, spanning, de klima-aanleg op je werk of gewoon een verkoudheid die wat langer aanhoudt?