Bach-remedie!!

• johan

hallo allemaal,

Ik wilde eens vragen heeft iemand ervaring met Bach-remedie therapie.

Heb n.l nogal eens hoofdpijn vermoedelijk door het vele gepieker dat in mijn aard is.Al vele dingen geprobeert.

Kan iemand me daar in verder helpen?

Alvast bedankt voor eventuele tips!!!!

Groeten Johan

• Caroline

Hoi Johan,

Als je hoofpijn door veel gepieker wordt veroorzaakt dan zou je White Chestnut kunnen proberen. Als je ook last hebt van angsten dan zou je hier Mimulus aan toe kunnen voegen. Als je niet bekend met met Bach Bloesems kijk dan eens op www.topcure.nl. Daar kun je je vraag wat gerichter stellen.

Ik heb zelf wel wat ervaring met Bach Bloesems en heb het een aantal maanden gebruikt nadat ik overspannen ben geweest. En het heeft mij wel wat geholpen.Je kunt de Bach Bloesems kopen bij een natuurwinkel zoals bv: De Tuinen.

Neem een flesje van 30 ml en vul deze met spa blauw. Doe dan van elke remedie 2 of 3 druppels in het flesje. Voor de houdbaarheid kun je 20 druppels cogjac toevoegen. Neem van dit flesje 4x per dag 4 druppels.

Je kunt natuurlijk ook naar een Bach therapeut gaan.

Veel succes

groetjes, caroline

• Lomme

Beste Caroline.

Hoe lang kan 't duren voor je bemerkt dat de Bach-bloesem therapie gaat werken?

• Caroline

Hoi Lomme,

Meestal zul je binnen een week of twee wel enige verandering circa verbetering merken. Soms merk je het al na een paar dagen. maar helaas het komt ook voor dat je langer geduld moet hebben. Dit is dus per persoon verschillend.

Het ligt er ook aan hoelang het probleem bestaat waar je via de Bach Bloesems aan wilt werken. Als het een diep geworteld probleem is dan duurt verbetering ook langer dan bij een probleem wat nog niet zo lang bestaaat.

• Lomme

Dank je wel Caroline.

Groetjes van Lomme.

• piet

Hoi Johan, je zou eens iets aan dat piekeren moeten doen. Daar kun je ook vanaf komen. Lijkt me beter dan allerlei middeltjes. En wat in je aard zit wil niet zeggen dat het niet anders kan. Succes

• johan

Piet ,bedankt voor de tip, maar dat is net de moeilijkheid, hoe kom je van dat gepieker af. Dat is nu eenmaal het aard van `beestje` .

Het is niet dat je een knop kunt omdraaien, je gedachten staan niet stil.

Groeten Johan

• piet

Hoi Johan.

Daar zijn therapieën voor. Hypno therapie b.v. Brengt je concentratie juist naar het gepieker, ontleed het en zoekt een andere weg om daar mee om te gaan. Groeten. Piet.

• TRINITY

Precies Piet !

Johan:

Hoofdpijn is vaak een symptoom van een onderliggend probleem(als het geen lichamelijke oorzaak heeft, laat dat altijd onderzoeken, vraag ernaar bij je huisarts).

Je lichaam geeft hiermee aan dat je eea op te lossen hebt, als je het symptoom bestrijdt zal je lichaam een ander signaal kiezen om je de boodschap door te geven. Het is beter om te kijken naar de onderliggende oorzaak (oorzaken), onder, bijv. bij jou het piekeren, kan weer een ander probleem liggen enz. Door therapie kun je het kernprobleem vinden en daar aan werken, dan zullen de randproblemen (de symptomen) ook verdwijnen.

Een therapievorm die werkt met de rand-kernmethode is Polyenergetische Therapie. Voor een therapeut in jouw buurt kun je kijken op www.edem.nl

groeten,

Trinity

• Sandra K.

ook in het bachsysteem kan je volgens de dieperliggende oorzaak werken, ooit weleens gehoord van communicatiebloesem, compensatiebloesem en decompensatiebloesem?

nee.??? dan moet je maar eens kijken op www.starremedies.nl daar word een en ander over de methode Dietmar Kramer uiteengezet