Veel geeuwen

• Ton van Leeuwen

Wie herkent het volgende:

ik krijg voornamelijk na het middaguur last van een geeuwbui, althans zo noem ik het maar even. Het is echt irritant. Ik zie niemand anders dit doen en volgens eeen dokter die het voorgelegd heb zou dit normaal zijn. De een heeft er meer last van dan de ander. Nou dat vind ik echt onzin. Het is toch niet normaal dat wanneer ik goed slaap, kort slaap of helemaal niet slaap, ik altijd die geeuwbui heb. Wanneer ik vroeg of laag opsta, het maakt allemaal niks uit. Wanneer ik naar een bijeenkomst ga dan heb ik de grootste moeite om het geeuwen te onderdrukken en niet in slaap te vallen. Een boek lezen is voor mij ook niet leuk aangezien ik na 10 bladzijden (bijvoorbeeld) niet normaal meer kan lezen (geeuwen, tranen). Wie herkent dit en bovenal waar komt het door en hoe kom ik er af?

• math

Als je wat ouder wordt zul je merken dat je lichaam en geest bepaalde ritmes gaan innemen. Pauze momenten zogezegd. Wie herkent het middagdutje niet. Vlak na de lunch effe heerlijk onderuit willen zakken. Nergens aan hoeven te denken alleen maar even rust.

Neem dat moment voor je zelf. Je lijf geeft aan dat het even wat kalmer aan moet, geef daar ook aan toe. Bij de een komt zo'n moment vroeg bij de ander later. We levben in een maatschappij die bol staat van prestatie en dwang. Simpele dingen die bij het leven horen zijn we dan geneigd te negeren omdat het niet past in de jaagcultuur die we met z'n allen in stand houden.

Ik heb er weinig last van maar het overkomt mij ook wel eens, zeker nadat er zwaar getafeld is. Je huisarts heeft gelijk, het is niets waar je je druk over moet maken. Het is iets waar je in feite aan toe zou moeten geven.

Als je 2 uur in een auto gezeten hebt ga je ook naar buiten even de benen strekken of je drinkt een kop koffie? Ik doe dat in ieder geval wel en velen met mij ook. Je aandacht verslapt en je hebt rust nodig of juist een andere aktiviteit.

Groeten

Math

• eva

Hoi Ton

Het kan ook zijn dat er in je omgeving mensen van jou energie snoepen,en dat jou energie door het geeuwen weer in balans komt.Ton van Leeuwen schreef:

>

> Wie herkent het volgende:

> ik krijg voornamelijk na het middaguur last van een geeuwbui,

> althans zo noem ik het maar even. Het is echt irritant. Ik

> zie niemand anders dit doen en volgens eeen dokter die het

> voorgelegd heb zou dit normaal zijn. De een heeft er meer

> last van dan de ander. Nou dat vind ik echt onzin. Het is

> toch niet normaal dat wanneer ik goed slaap, kort slaap of

> helemaal niet slaap, ik altijd die geeuwbui heb. Wanneer ik

> vroeg of laag opsta, het maakt allemaal niks uit. Wanneer ik

> naar een bijeenkomst ga dan heb ik de grootste moeite om het

> geeuwen te onderdrukken en niet in slaap te vallen. Een boek

> lezen is voor mij ook niet leuk aangezien ik na 10 bladzijden

> (bijvoorbeeld) niet normaal meer kan lezen (geeuwen, tranen).

> Wie herkent dit en bovenal waar komt het door en hoe kom ik

> er af?

• Els

Hoi Ton,

Ik herken je probleem heel goed.Heb hier jarenlang last van gehad.Kreeg erg vervelende opmerkingen van de eeuwige gaper tot geen interesse hebben enzo.

Bij mij was er sprake van magnesium tekort.Het heeft mij goed geholpen

succes ermeeTon van Leeuwen schreef:

>

> Wie herkent het volgende:

> ik krijg voornamelijk na het middaguur last van een geeuwbui,

> althans zo noem ik het maar even. Het is echt irritant. Ik

> zie niemand anders dit doen en volgens eeen dokter die het

> voorgelegd heb zou dit normaal zijn. De een heeft er meer

> last van dan de ander. Nou dat vind ik echt onzin. Het is

> toch niet normaal dat wanneer ik goed slaap, kort slaap of

> helemaal niet slaap, ik altijd die geeuwbui heb. Wanneer ik

> vroeg of laag opsta, het maakt allemaal niks uit. Wanneer ik

> naar een bijeenkomst ga dan heb ik de grootste moeite om het

> geeuwen te onderdrukken en niet in slaap te vallen. Een boek

> lezen is voor mij ook niet leuk aangezien ik na 10 bladzijden

> (bijvoorbeeld) niet normaal meer kan lezen (geeuwen, tranen).

> Wie herkent dit en bovenal waar komt het door en hoe kom ik

> er af?

• Ton van Leeuwen

Math:

Bedankt voor je reactie.Ik begrijp precies wat je bedoelt maar jouw suggesties zijn niet helemaal uitvoerbaar. We leven inderdaad in een vluchtige maatschappij en er wordt steeds meer van je verlangd. Maar jouw suggestie om even tijd te nemen voor jezelf is geen oplossing en ook niet echt uitvoerbaar. Je kunt niet tegen je baas zeggen dat je om 12:00 uur even een dutje moet doen tot 14:00 uur. Bovendien blijft het vreemd dat schijnbaar ik de enigste ben die daar last van heeft in mijn omgeving. Bij mij komt het geeuwen voornamelijk omdat ik weinig actief ben rond het middaguur. Als ik de hele dag in de bouw werk (heb ik gedaan) dan is er niets aan de hand, maar als ik ga lunchen dan slaat het geeuwen toe. Uitermate vervelend.

Eva:

Ook jij bedankt voor je antwoord alhoewel ik ruimdenkend ben ontgaat de link mij. Dat mijn omgeving energie snoept van mij lijkt mij nogal logisch, dat overkomt iedereen. Ook jouw conclusie over het geeuwen vind ik geen oplossing. Ik wil er gewoon vanaf.

Els:

Jouw antwoord geeft mij tenminste nog enigzins het idee dat ik er direct iets aan kan doen, magnesium is tenslotte een voedingspreparaat dat overal te koop is. Het kan nooit geen kwaad om dit uit te proberen. Dat is dan ook precies wat ik per direct ga doen. Ik zal dit eens een tijdje proberen en het resultaat hiervan zal ik dan ook later publiceren via dit prikbord.

Ik zou ook vooral willen vragen aan iedereen die nog meer over mijn probleem kan vertellen die vooral hier te doen. Tenslotte weten 10 personen meer dan 1.

Met vriendelijke groet,

Ton van Leeuwen

• Winston

Tenslotte weten 10 personen meer dan 1.

Daar zou ik op dit prikbord niet zo zeker van zijn! Het is eerder : 10 personen kunnen meer onzin vertellen dan 1.

• M.

Hallo Ton, ik herken het heel goed. Vaak daalt na lunch of diner je bloedsuikerspiegel. Misschien dat iets zoet eten helpt na de lunch en voor meer energie kun je ook Ginsengtabletten proberen. Die kun je kopen bij de Etos voor 3 Euro?

Sterkte en succes.

• petra

Hoi Ton.

Het is heel goed mogelijk dat jij werkt in slecht geventileerde ruimte. In dat geval is er gebrek aan zuurstof. Ramen open of even in de pauze naar buiten kan dan helpen.

Verder vraag ik me af of jou ogen wel in orde zijn. Misschien moeten ze zich teveel inspannen om goed te zien. Dat kost veel energie. Laat ze eens testen!

Het beste voor jou, groetjes, Petra.