trillend bed

  • Yvonne

    Graag wil ik weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de volgende klacht:

    sinds ruim een maand heb ik bij het inslapen het gevoel of mijn bedt schudt. Soms gaat het gepaard met een geluid. Vaak heb ik al even geslapen en word dan weer wakker van het geluid en/ of het schudden. Eerst dacht ik dat het bed bewoog en ik daardoor, nu geloof ik dat het andersom is. We hebben het bed al verzet maar dit maakt niet uit en ook als ik ergens anders slaap, heb ik de zelfde ervaring. Wie heeft dit ook meegemaakt en wie weet wellicht een oplossing? Bedankt! Yvonne

  • Kris (inspanningsfysioloog)

    Misschien heb je een hoge spiertonus. Als je in slaap valt ontspannen spieren vaak plotseling. Als dat aan de ene kant van je been bijvoorbeeld eerder gebeurd dan aan de ander kant dan krijg je een trapbeweging. (Althans dit is de enige manier waarop ik die schokken kan verklaren die ikzelf ook wel eens heb).

    Soms is het heftig en wordt ik er wakker van. Misschien is het bij jou zo sterk dat je heel bed gaat schudden.

    Om de spierspanning wat lager te krijgen zou je eens een magnesiumsupplement kunnen proberen. Bij een tekort aan magnesium (en dat hebben veel mensen) neemt de spiertonus toe.

    Neem ongeveer 50% van de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) via een supplement dat GEEN calcium bevat. Neem het supplement ook niet met zuivelprodukten in maar wel bij een maaltijd of een stuk fruit.

    -Kris

  • richard

    hi,

    Ik kan je iets geven dat je kan lezen voor dat je slaapt, het is niet in het nederlands maar het helpt wel voor 100%, maar het zal je wel wat moeite kosten vooral in het begin. Ik kan het wel geven maar ik moet er zeker van zijn dat je die ook daadwerkelijk gaat lezen.

    Het is hoedan ook wel een abnormaal verschijnsel wat je hebt , en ook wel een beetje angst wekkend, maar ik hoop dat mijn antwoord minder angstwekkend is?

    succes,

  • Rinske

    Hi Yvonne

    Ik was heel verbaasd toen ik je stukje las! Want ik heb precies hetzelfde! Je hele bed lijkt wel op een trilmachine te staan. Ik dacht dat het wel aan mij zou liggen maar er zijn dus meer mensen die het hebben! Nou dacht ik dat het kwam door dat ik paranormale gevoelens heb maar ervoor gekozen heb daar voorlopig niet op in te gaan. Ik heb op die manier wel meer “vreemde” dingen in mijn leven maar gewoon geaccepteerd. Heb jij ook wel eens een paranormale ervaring gehad? Ik heb ook heel vaak voordat ik inslaapval, zo tussen slaap en wakker zijn, dat ik denk dat ik val en dan een hele erge schokin mijn lichaam voel. Heb je dat ook?

  • angela

    Ik ben blij dat ik hier zo verzeild ben geraakt, ik lees mijn eigen ervaring…

    Ik heb het s,avonds en ook wel s,ochtends……ik vindt het zelf heel erg vreemd, niet dat het bed ernstig schokt maar wel zodanig dat je denkt “wat is dit?”

    Echt trillen,raar he? die schok voor het inslaap vallen heb ik ook wel eens ,maar mij werdt verteld dat dat juist het moment is waarop je lichaam zich helemaal ontspant, alle spieren tegelijkertijd ontspannen..en dat veroorzaakt heel even een schok, ik droom op dat moment ook vaak dat ik val of uitglij of zoiets.

    Groeten van angela

  • Sabrina

    Ik heb het gisterenavond voor het eerst meegemaakt! Lag net op bed en bij het in slaap vallen werd ik er wakker van…

    En ik dacht echt hè? Ben ik nou gek aan het worden? Of voel ik me misschien niet goed?

    Ben toen een stukje overeind gekomen maar voelde de trillingen nog steeds :S Ik ging toen denken dat mijn dochter het was maar die lag hartstikke stil, lag al in diepe slaap. Daarbij voelde ik het ook echt van onderuit komen, dus onder mij… Het leek net of het vanuit de matras kwam, dus niet dat mijn hele bed schudde. De fibratie voelde snel aan maar zachtjes….???

  • Petra

    Ik heb hetzelfde een paar keer meegemaakt. Het voelt heel anders dan het gevoel van vallen. Dat komt vanuit je zelf. Het trillende bed lijkt alsof er een tractor of vrachtwagen pal onder het raam door rijdt. Maar dat was dus niet zo. Ook geen aardbeving.

  • Raden

    AnonimSaya ingin tahu apakah ada orang yang memiliki pengalaman dengan keluhan berikut:

    karena lebih dari sebulan saya merasa bahwa tempat tidur saya bergetar ketika saya tertidur. Terkadang disertai dengan suara. Seringkali saya tidur sebentar dan kemudian bangun lagi dari suara dan / atau gemetaran. Pada awalnya saya pikir tempat tidur bergerak dan begitu juga saya, sekarang saya percaya sebaliknya. Kami sudah pindah tempat tidur tetapi ini tidak masalah dan bahkan ketika saya tidur di tempat lain, saya memiliki pengalaman yang sama. Siapa yang pernah mengalami ini dan siapa yang mungkin tahu solusinya? Terima kasih! Yvonne

    klinik raden saleh

  • Gerard

    Veel berichten over trilling in bed. Heeft iemand ooit een kom water op het bed gezet om te kijken of er werkelijk een trilling is.?

  • Bart

    Hi allemaal,

    ik heb ook last van deze klachten. Het houdt me uit mijn slaap en maakt me angstig.

    ik lees dat meer mensen het hebben. Heeft iemand van jullie kunnen achterhalen waar het vandaan komt?