trillend bed

  • Anne

    Hai beste mensen,

    Ook ik heb last van dat schuddend gevoel. Het lijkt meer op schudden dan trillen. Het lijkt dat t bed schudt maar t komt uit mijn lijf. Wanneer ik goed op mijn ademhaling let en mij echt ontspan, lijkt t weg te gaan. Maar t is een rotgevoel. Ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder wel eens zei dat ze schuddend wakker werd en ik denk dat het t zelfde was.

    Toen ik het heel druk had en onder meer spanning stond, had ik het vaker. Ik heb het denk ik al een jaar of 5 nu. Het is ook een poos weg geweest. Hoe het ook zei: niemand weet dus wat het is, hoe het komt en of het ook erg is. Soms denk ik: “Slaat mijn hard op hol?” Het is wel een beetje beangstigend op zo'n moment omdat je niet weet wat het is. Ik zou wel eens een verklaring willen hebben.

    Gr Anne

  • Stephanie

    Hoi hoi,

    Ik heb dus hetzelfde, afgelopen halfjaar gevoel dat het bed heel erg aan de schudden/trillen is. Het lijkt echt levensecht, gevoel dat er iets onder mijn bed zit, maar dat zit er niet. Ik ervaar het als ik net in slaap ben gevallen, wordt wakker van de trillingen/schudden, ook mij maakt het angstig, vraag mij ook af wat het inhoudt.

    Je denkt dat je gek wordt, ik ben overigens een slechte slaper en I slaper..

    Groetjes

  • Petra

    Opgelucht te lezen dat ik niet de enige ben met zulke ervaring . Heb deze gewaarwordingen toch al 10 jaar en het wordt sterker. In het begin dacht ik aan een aardbeving en het gebeurde zeer sporadisch. Mijn handen voelden trillingen in de matras bij het ontwaken.  Nu is dit zeer frequent en  zowel bij ontwaken als inslapen. Ben wel slechte slaper, maar het gebeurt ondanks een slechte  of een goede nacht. Moeilijk te omschrijven. Een soort vibraties, zinderingen, zeer snelle fijne trillingen, … Nu ook in in handen, borstkas en bovenop hoofd. Een mens vraagt zich van alles af? Wat is de oorzaak? Nervositeit? Ik ervaar het enkel in bovenlichaam en enkel bij slaapgebeuren. Het lijkt wel alsof je bloed borrelt of zoiets gek ….

  • Roman

    Soms kan een dag stressvol zijn en het is heel moeilijk om na een lange dag in te slapen. Vόόr het slapengaan is het ook beter minstens een uurtje zonder toestellen door te brengen.  Meditatie is ook een goede manier om stress te verminderen en gemakkelijker in slap te vallen. Het is ook goed minstens 10 minuten ‘s avonds te oefenen. Overigens heb ik over enkele specifieke en veilige hormonen gelezen die je helpen om goed te kunnen slapen. Je kunt deze site eens uitchecken. Ook kan een warme douche behulpzaam zijn.

  • Bommel

    Hi allemaal,

    ik heb sinds een jaar last van trillingen in mijn lichaam tijdens mijn slaap waardoor het lijkt alsof mij matras trilt.

    artsen weten het niet.

    is bij jullie bekend waardoor het komt?

  • Patty

    Stephanie

    Hoi hoi,

    Ik heb dus hetzelfde, afgelopen halfjaar gevoel dat het bed heel erg aan de schudden/trillen is. Het lijkt echt levensecht, gevoel dat er iets onder mijn bed zit, maar dat zit er niet. Ik ervaar het als ik net in slaap ben gevallen, wordt wakker van de trillingen/schudden, ook mij maakt het angstig, vraag mij ook af wat het inhoudt.

    Je denkt dat je gek wordt, ik ben overigens een slechte slaper en I slaper..

    Groetjes

    Hoi, heb je ondertussen al gevonden wat de oorzaak is of wat je eraan kan doen? 

    Ik heb hetzelfde probleem..

  • Corina

    Beste allemaal, ik heb sinds 1 week dat ik snachts wakker wordt van lichte trillingen. Mijn hondje slaapt vaak aan het voeten eind en het is dan net of hij heel hard aan het krabben is, maar als ik dan kijk ligt hij onder het bed dus dat kan het niet zijn. Maar het gekke nu was ik op de bank in slaap gevallen en ook nu had ik het gevoel dat de bank aan het trillen was. Bij mij gebeurt het op het moment dat ik wakker word. WAT IS DIT

  • Martijn

    Hi, ik join dit topic ook graag even aangezien ik al 2 maanden vergelijkbare klachten ervaar. Vanalles al uitgesloten:

    - Wasmachine van beide buren (die staat snachts uit).

    - Warmtepomp die snachts aanslaat. (Ook snachts uit gezet om het te testen. Daarnaast heb ik een energie meter in de meterkast waar ik geen extra activiteit zie op de ‘tril’ tijdstippen).

    - Koelkast.

    - Goederen trein. Ik woon 1,2km van het spoor, dus dit zou nog kunnen. Maar de hele straat ervaart dit probleem niet. Zou kunnen dat mijn bed gewoon wat meer ‘resoneert’. Wonen mensen hier toevallig ook bij een spoor in de buurt?

    Ik word er echt wakker van snachts, en dan houdt het trillen nog een tijdje aan. Met geen mogelijkheid kan ik het stoppen. Het voelt echt als een externe factor, maar heb sinds kort ook het idee dat het misschien spiertrillingen oid kunnen zijn. Hoewel in andere houdingen liggen geen verschil maakt.

    Ervaren mensen hier ook stress en vermoeidheid? Dat hier hier evt een oorzaak van zijn..

  • Isabell

    Heb hier helaas ook erg last van, ben er zelfs om verhuist, maar het is overal. Heb het laten meten en weet alleen dat die trillingen er echt zijn en ik dus niet gek ben. Dat gedreun hoor ik ook en het verpest mijn leven. Slaap nauwelijks, of heel kort. Met warm weer is het niet zo erg of stopt in de middag. Laagfrequent geluid heet het. Ik heb bewijzen, maar kom er geen stap mee verder. Er zijn geen wetten voor. Ben alleen gestresst en vermoeid van deze trillingen en dat gedreun..

  • Casper

    hypnagoge hallucinaties, dit zou het kunnen zijn