caboetsi-thee

• Johan

Hallo. Even een vraagje.

Nu hoorde ik in een programma over Caboetsi-thee(ik weet niet of het goed geschreven is maar de uitspraak is dacht ik zoo) Het zou een thee zijn van zwammen en het zou goed zijn om het lichaam te reiningen.

Wie kent het of heeft er ervaring mee en wat is het precies?

Alvast bedankt voor de reacties Johan

• joan

hallo Johan

Van de thee zelf heb ik ook nooit gehoord,maar brandnetel thee is net zo goed samen met opletten wat je eet.En een stuk goed koper.

Groetjes Johan schreef:

>

> Hallo. Even een vraagje.

> Nu hoorde ik in een programma over Caboetsi-thee(ik weet niet

> of het goed geschreven is maar de uitspraak is dacht ik zoo)

> Het zou een thee zijn van zwammen en het zou goed zijn om het

> lichaam te reiningen.

> Wie kent het of heeft er ervaring mee en wat is het precies?

> Alvast bedankt voor de reacties Johan

• math

Volgens mij is het camboetsa. Het is inderdaad een zwam die groeit in water. Je kunt zo iets kopen in een reform winkel of iets dergelijks.

Het water raakt op een bepaald moment door de chemische reakties van de zwam “verontreinigd” als ik het zo mag uitdrukken. Het heeft een licht tot donkerbruine kleur.

Het heet dat deze “thee” reinigend werkt. Mijn schoonzus zwoor erbij en heeft het spul jarenlang gedronken. Maar reinigend? Het zal zeer zeker niet ongezond zijn, anders was ze wel in de problemen erdoor gekomen.

Ik weet dat het spul een keer is omgekiept in mijn auto. Zij had een grote open pot meegegeven die op de vloer stond. Bij sterk remmen kukelde de inhoud deels over de vloer van mijn auto. De stank was werkelijk niet te harden. Weken later rook ik de camboetscha nog.

Het is dus niet zo dat je iedere keer nieuwe zwammen moet kopen. Iedere keer vul je water bij als je ervan gebruikt hebt of je zet de zwam weer op nieuw water. Deze groeit lekker door en kan grote afmetingen aannemen. Bij tijd en wijle even kortwieken waardoor je nieuwe kweken kunt opzetten. Het is wat dat betreft zeker niet duur.

Ik zelf heb er geen ervaring mee omdat ik na de eerste ervaring geen zin had om dat bocht te drinken.

Groeten

Math

• Hans

Hallo Johan.

Over die thee waar jij het over had, of waar je iets over weten wou, het volgende ik gebruik het al weer een jaar en het bevalt me heel goed voel me goed gezond. het is voor heel veel ziektes een goed geneesmiddel, dus als je er iets meer over weten wil laat het dan horen, ik heb de complete beschrijving er van, wil ik wel eerst je adres hebben, dan kan ik een copitie op sturen.

Groeten Hans.

• R. Lier

Hahaha, Johan,

die thee kost het zevenvoudige van normale thee. Ook een manier om rijk te worden: maak thee van je eigen zwammen en verpats die duur. Talrijke vrouwtjes, zoals de goedgelovige dametjes op dit prikbord, trappen erin. Mundus vult decipi: de wereld wil bedonderd worden,

Regu L.

• Johan

Hallo Hans, bedankt voor je reactie ik heb er wel belangstelling voor .

Wil je een e.mail sturen naar j.amperse@wolmail.nl voor eventueel mijn adres om wat op te sturen b .v.d Groeten JohanHans schreef:

>

> Hallo Johan.

> Over die thee waar jij het over had, of waar je iets over

> weten wou, het volgende ik gebruik het al weer een jaar en

> het bevalt me heel goed voel me goed gezond. het is voor heel

> veel ziektes een goed geneesmiddel, dus als je er iets meer

> over weten wil laat het dan horen, ik heb de complete

> beschrijving er van, wil ik wel eerst je adres hebben, dan

> kan ik een copitie op sturen.

> Groeten Hans.