hand/voetreflex

• Marion

Na een moeilijke periode van 2 jaar heb ik nu allerlei vage klachten (ben bij de huisarts geweest en die komt niet verder dan ‘doe maar een tijdje rustig aan’) en heb van iemand het advies gekregen om hand en/of voetreflex behandelingen te proberen. Heeft iemand hier ervaring mee, wat doet het met je en waar vind ik een goede behandelaar?

Marion

• H@ns

Hallo Marion.

Je wilt iets weten over hand/voetreflex behandeling, wat ik er van weet is dat het werkt, het werkt lichamelijk goed, maar hoe zit het geestlijk bij jou?. Meesal als er problemen zijn ontstaan is er vaak een andere oorzaak die, die problemen veroorzaakt en die problemen vragen om aandacht, problemen die niet goed verwerkt zijn. Ga eens bij jezelf na wat jou nog hindert, wat je ooit is over komen, het kunnen soms kleine maar ook hele grote problemen zijn, kun je er niet uitkomen dan zou je een hypnotherapeut kunnen raadplegen, en hoe vind je die, ik denk dat je startpagina.nl wel iemand zou kunnen vinden, Heb je iemand op het oog die dicht bij jou in de buurt woont kun je hem schrijven of bellen en vragen naar adressen die bij hem geweest zijn om referenties over zijn betrouwbaarheid enz. te vragen een goede therapeut zal beslist daar op reageren, en zo niet mag je verder zoeken, ook hoeven ze niet duur te zijn. Mischien valt je dit tegen, ik heb vaak bij ervaring dat licamelijke problemen ontstaan door en blijven bestaan door de hier boven vermelde oorzaken, als die zijn opgeheldert zal het lichaam hier op reageren en of je nu voet of handreflex toepast of nog beter je laat magnetiseren zal het lichaam zijn kracht en energie weer terug krijgen want door die ziektes is je lichaam achterop geraakt met zijn energie huishouding. Door hulp en met hulp van voetreflex (werkt trouwens beter als handreflex ) en nog beter is magmetiseren en waarom dan wel met magnetiseren werk je veel beter probleem gericht m.a.w je gaat naar die plaatsen toe die verzwakt zijn , die problemen blijven geven. Eigelijk is het heel eenvoudig een magnetiseur, als je een goede hebt zal je mee helpen om je energie gebrek weer op pijl te brengen zodat het lichaam zijn zelf genezend vermogen de rest kan laten doen, een magnetiseur zal ook die plekken kunnen vinden die blokkades en verstoringen in je lichaam veroorzaken weg halen, en spannigen en dergelijke op zere schouders rug onderbuik enz. kunnen ontlasten

Het is mischien niet helemaal wat je bedoelde over je vraag, maar je kunt er over nadenken en voor je gevoel doen wat goed voelt. Wil je hierop reageren kun je mij E-mailen hans.jongsma@12move.nl

Verder wens ik je sterkte voor zo vermogelijk een goede gezondheid groeten Hans.

• Marion

Beste Hans,

Dank je voor je reactie. Begrijp ik goed uit je verhaal dat voetreflex meer op lichamelijke problemen werkt?

Je hebt gelijk met dat de oorzaak van mijn vage klachten psychisch ligt. Deafgelopen twee jaar heb ik nogal wat op mijn bordje gekregen en dat komt er nu uit. Ik heb niet het idee dat het van verder terug komt. Ik zou gewoon graag weer goed in mijn vel willen zitten.

Ik ken wel iemand die Reiki geeft, misschien ga ik dat eerst maar eens doen.

Marion

• remco

Hallo Marion,

Mag ik je tevens adviseren naar een psychiater/psychotherapeut te gaan, veel mensen hebben daar ontzettend baat bij.

Veel sterkte, Remco

• Marion

Hoi Remco,

Ik loop bij een psycholoog en alles wat zij me vertelt weet ik zelf ook wel. Ze heeft met me uitgezocht of door alles wat er de afgelopen twee jaar gebeurd is oud zeer mee speelt en dat lijkt niet het geval. Zij zegt dat ik een sterk mens ben en ik tijd en rust nodig heb om alles op een rijtje te zetten. Fijn om te horen, maar ik wil daar graag ‘actief’ mee aan de slag! Ik ben geen type om op de bank te gaan zitten wachten tot tijd en rust me beter hebben gemaakt. Ik wil weer lekker in mijn vel zitten!

Marion

• remco

Misschien is dit je al voorgesteld, of heb je het al gedaan. Maar ooit gedacht aan een lange vakantie, het liefst naar een mooie, rustige plek met veel gelegenheid tot wandelen, schijn zeer verhelderend en rustgevend te werken. Als je toch met dingen als reiki en andere alternatieve methoden wilt werken wens ik je daar veel geluk en sterkte bij, ik geloof er niet in maar hoop dat je er kracht uit put.

Groetjes Remco

• Ayesha

Hi Marion,

Als je niet alleen wilt praten over hetgeen je zoal hebt meegemaakt, maar er ook daadwerkelijk iets aan wilt doen zijn er vele (alternatieve) psychotherapeutische wegen die naar Rome leiden. Bij psychotherapie ga je aan de gang met de huidige, ongewenste, toestand en werk je naar de gewenste toestand toe.

Ga eens kijken op www.edem.nl daar wordt Polyenergetische therapie beschreven die gebruik maakt van diverse technieken (oa. hypno- en regressietherapie, NLP, voice-dialogue, energiewerk).

Als je meer info wilt kun je me ook mailen.

Sterkte op je pad naar heel-zijn.

groet,

Ayesha

• irene

Marion

Ik volg een opleiding tot voetreflextherapeut. Of voetreflexoxlogie in jouw geval baat biedt zul je met een voet/handreflextherapeut moeten overleggen. Uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat een voetreflexbehandeling heel rustgevend kan werken. Mensen die ik heb behandeld komen graag weer terug maar ik ben nog lang niet afgestudeerd. Voor een betrouwbaar adres kun je terecht bij beroepsverenigingen die je vindt op de voetreflexpagina.nl. Bij stichting GezondZorg (www.gezondzorg.nl) kun je lezen waar aangesloten therapeuten aan moeten voldoen en is de klant/patient beschermd met een klachtrechtregeling. Afhankelijk van je verzekering kun je de behandeling vergoed krijgen maar vaak kan dit alleen bij therapeuten aangesloten bij een beroepsvereniging.

Veel succes!

Irene

• H@ns

Hallo Marion.

Bedankt voor je reactie, ikdenk dat dat een wijs besluit is van wat je denkt te nemen.Rieki is goed in zo verre dat er energie over gebracht wordt, anders gezegt je lichaam wordt weer met nieuwe energie voorzien, maar er zit wel een probleemje bij, de spanningen die opgeslagen in je lichaam worden er niet uit gehaalt. De filosifie van rieki dat zich verdeelt over het hele lichaam en magnetiseren is veel meer doel gericht. Verder heb je het goed begrepen dat die therapiën lichamelijk zijn gericht terwijl het grootste probleem eigelijk geestelijk zit, je zegt zelf dat je de laatste jaren nogal wat te verwerken hebt gehad en dat kan je danig dwars zitten. Het zou minder zijn als die problemen in je kindertijd of nog eerder zouden zijn ontstaan, maar als je doet wat je net schreef zit er beweging in, en dat is al heel wat. Oke Marion dit wat het dan weer, ik wens je heel veel sterkte, wordt een sterke vrouw je hebt er recht op, ga niet bij de pakken neer zitten, en laat je zien en zeg tegen je zelf hier ben ik, ik heb recht op een gezond en sterk normaal leven,

en wat is eigelijk normaal. Dat is wat voor jou gevoel normaal is.

De groetjes en mischien hoor ik nog hoe het afloop in de toekomst Hans.

• Marion

Dank je,

Marion