Aan mijn al of niet poeslieve lezers en lezeresjes,
in tegenstelling tot wat de meesten denken, houdt de islam er meer heilige boeken op na dan enkel de Koran. Ik wil het hier niet hebben over de Koran maar wel over de zogeheten Hadith. Hadith zijn verhalen over de profeet Mohamed. Vaak nogal suffige verhalen. De meeste mohameddanen geloven heilig in de Hadith. Maar moderne islamieten verwerpen de Hadith en baseren zich enkel op de Koran. Hieronder volgen enkele hadith over henna.
—————–
(1) Ahmad ibn Hanbal zei: “Ik hou van geen enkele man, die zijn grijze haar niet verft om zo niet op de Mensen van het boek te lijken. Want de Profeet heeft eens gezegd: ”Zij hebben hun haar met geverfd en leken daarom op de Mensen van het boek." (Overgeleverd door: At-Tirmidhi)
(2) Er is door Aboe Hoerairah overgeleverd, dat de Profeet zei: “De joden en de christenen verven hunzelf niet met henna, handel dus anders dan hen.” Aboe Hoerairah en Aboe Dawoed hebben deze hadith overgeleverd.
(3) “Er is geen plant dierbaarder voor Allah dan henna.”
Overgeleverd door: Aboe Da woed
(4) In de Geschiedenis van al-Boechari' staat er, dat een man eens bij de Profeet klaagde over hoofdpijn. Alles wat tegen hem gezegd werd, was: “neem een heet bad. En tegen degene die over pijn in zijn benen klaagde, was alles wat hij zei: ”Verf ze met henna."
Overgeleverd door: Aboe Da woed
(5) Er is overgeleverd dat Oem Salama gezegd heeft: 'De Profeet leed nooit aan een wond of een doorn zonder er henna op te smeren.
Overgeleverd door: At-Tirmidhi, Baihaqi
————————————-
Mijn bron is:
< http://walidin.com/hadith.nsf/Overzicht?OpenPage>.
Men kan dus zien dat ik zelf niets heb verzonnen.
Er is een grote contradictie tussen de eerste en de tweede hadith in het citaat. Maar kom, laten we niet al te streng zijn vandaag. De derde hadith is haast ontroerend. Allah blijkt heel menselijk want hij heeft een lievelingsplant en heel toevallig is zijn lievelingsplant dezelfde als die van Mohamed. Zou Allah dan toch het alter ego van Mohamed zijn geweest? Je gaat het haast wel denken. Maar neen, in de vierde en vijfde hadith blijkt hoe goddelijk wijs Allah is. Hij fluistert Mohamed in om henna tegen zere benen en wonden te gebruiken. Jawel, lieve mensen, als je henna potentieert (potientieren is homeopatische hokuspokuspas) en combineert met reiki op afstand, dan heb je het eeuwige leven. Jullie weten het dus, de echte alternatieveling ken niet zonder de henna,
Regu L.