Ik ben 29 jaar en worstel al jaren met mijn angsten. En het lijkt wel of ik steeds minder durf. Er is iets wat ik echt niet meer doe en er zijn een aantal dingen die ik uit de weg ga, maar als het niet anders kan, ga ik er wel doorheen.
Wat doe ik echt niet?
Ik ga nooit met de lift. Ik zoek wel een trap en het interesseert me dan niet of ik naar de 15de moet lopen.
Wat doe ik soms nog wel maar onder protest?
Door electrische draaideuren ( helaas komen bij de meeste ziekenhuizen en grote warenhuizen deze krengen steeds vaker voor)
Door electrische schuifdeuren (als er 2 achter elkaar zitten en eerst de 1 moet sluiten voordat de ander opengaat)
Naar de wc gaan op vreemde wc's (ik ben altijd zo blij als het een wc is die je met een haakje op slot moet doen, maar meestal zorg ik dat er iemand met me meegaat om voor de deur te blijven staan, zodat ik hem niet op slot hoef te doen)
Slapen in een hotelkamers met een draaiknop ipv een gewone deurklink
Door een traliesdeur ( ik weet niet hoe die precies heet) zo'n deur vind je vaak bij een pretpark en kan maar 1 kan op draaien.
Ik merk steeds vaker dat als ik naar nieuwe dingen toe ga, ik dan van te voren al angst voel over hoe de situatie daar zal zijn..
Ik wil er graag vanaf, maar zou niet weten hoe. Ik ben zo bang dat als ik een of andere therapie zal gaan volgen, ik dingen moet doen waar ik zo'n angst voor heb.
Zijn er mensen die dezelfde angsten als ik hadden en een goed werkende therapie hebben gevolgd? Kunnen die mij precies vertellen wat je wel en niet moet doen dan?