Hallo Martijn.
Ik denk Martijn dat als je probeerd om je spanning in die gedeeltes waar je probemen hebt op te laten lossen door shiatsu, of door masseren je benauwdheid sterk minder zou worden, of zelf helemaal zou vertrekken. Nu weet ik dat shiatsu een drukpunt massage is, en dat kan op sommige plaatsen op en in je lichaam erg pijnlijk wezen, iemand die goed kan masseren en vooral ontspannings massage doet, minder pijnlijk is. Een goede raad als je toch een therapie er bij wilt nemen zou ik voor massage kiezen. Wat ook belangrijk is Martijn dat je je afvragen mag en moet waardoor die problemen ontstaan zijn, meestal als een ziekte langdurig is heeft dat een andere oorzaak, en dat kan je beter terug gaan naar het moment dat alles nog gewoon was dat je je nog lekker voelde. Denk daar eens rustig over na wat er in die tussen tijd geweest is, waar je dingen die je geraakt hebben, niet goed hebt verwerkt, ergens in je lijf hebt gestopt die nu om aandacht vragen om als nog verwerkt te worden, en het is maar een heel klein stemmetje die op deze manier om aandacht vraagt, kun je er zelf niet uitkomen kan je altijd een hypno of regressie therapeut vragen. Ik weet wat het is om met onverwerkte problemen te zitten, ik weet ook hoe het is om te weten wat die problemen waren en ze los kunt laten, omdat ik zelf in dit werk zit en al veel mensen op die manier van hun problemen heb afgeholpen.
Dat Martijn wilde ik je schrijven omdat je advies hebt gevraagt, omdat ik weet wat het is om problemen te hebben die landurig zijn, omdat ik weet dat als je lichaam niet goed in harmonie met je gevoel, of je geest of hoe je dat ook noemen wilt het altijd energie uit je lichaam omtrekt en zwakke plekken ontstaan waar problemen de overhand krijgen, spanning, blokkeringen en een goede doorstroming van lichaams energiên bemoeilijkt wordt of zelfs stopt.
Ik wens je veel sterkte en zo mogelijk weer een goede gezondheid toe dag Hans,