acupunctuur

• Lisa

Hallo,

Ik weet niet of het op dit prikbord thuis hoort, maar mij lijkt van wel. Ik had een vraag over acupunctuur tegen hoofdpijn. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en die weten of dat het goed helpt en hoe snel en zo en wat ze dan precies doen? Ik zou er graag wat meer informatie over willen hebben. Bij voorbaat dank,

Lisa

• erica

ik heb ervaring met acupuntuur, maar niet voor tegen hoofdpijn. mijn resultaten zijn tot nu toe nog minimaal, maar er zijn anderen die veel resultaat hebben. het is maar net wat bij jou aanslaat. als een acupuncturist is aan gesloten bij een bep. vereniging kun je (als je ziekenfonds verzekerd bent) een groot deel terugkrijgen.

dus ik zou zeggen, probeer het gewoon baat het niet dan schaadt het zeker niet

• erica

ik heb ervaring met acupuntuur, maar niet voor tegen hoofdpijn. mijn resultaten zijn tot nu toe nog minimaal, maar er zijn anderen die veel resultaat hebben. het is maar net wat bij jou aanslaat. als een acupuncturist is aan gesloten bij een bep. vereniging kun je (als je ziekenfonds verzekerd bent) een groot deel terugkrijgen.

dus ik zou zeggen, probeer het gewoon baat het niet dan schaadt het zeker niet

• anita

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met acupunctuur en de behandeling tegen hoofdpijn en migraine. Na een paar behandelingen had ik al resultaat. In totaal heb ik ongeveer 10 behandelingen gehad en slik nu nog nauwelijks pijnstillers, terwijl ik voor die tijd behoorlijk veel medicijnen gebruikte.

Een goede acupuncturist kun je misschien vinden via de NVA. Dit is de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur. Behandeling door door hen erkende acupuncturisten worden vergoed door de meeste ziekenfondsen en particuliere verzekeraars. Voor een acupuncturist bij jou in de buurt kun je kijken in de Gouden Gids. De NVA heeft daarin per regio een overzicht van acupuncturisten.

Veel succes en hopelijk kom je snel van je hoofdpijn af.

Lisa schreef:

>

> Hallo,

> Ik weet niet of het op dit prikbord thuis hoort, maar mij

> lijkt van wel. Ik had een vraag over acupunctuur tegen

> hoofdpijn. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en

> die weten of dat het goed helpt en hoe snel en zo en wat ze

> dan precies doen? Ik zou er graag wat meer informatie over

> willen hebben. Bij voorbaat dank,

> Lisa