wratten

• Pete

Hallo,

Ik heb al een paar jaar lat van wratten op mn handen. Er zitten ook van die wrattennesten bij. Ik laat er regelmatig bij de huisarts behandelen met stikstof. Nadeel is dat ze soms terugkomen en je na de behadeling lang met pleisters moet lopen. Ook krijg je er lichte brandwonden van. Ik heb al gehoord van;

- paardebloemensap;

- ochtendurine;

- koffiedrap;

- groene zeep;

Wat werkt er altijd?

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

• Irene

Hallo Pete,

Ik zal proberen je een beetje verder te helpen want het hebben van wratten kan erg vervelend zijn.

Vanuit homeopatisch oogpunt is de behandeling van wratten niet nodig maar uiteraard zijn er homeopatische middelen.

Waarom een behandeling niet nodig wordt geacht is omdat wratten veroorzaakt worden door een virus (behalve de ouderdomswrat die ontstaat door een verandering van de huidstructuur) en je na enkele jaren voldoende weerstand opbouwt tegen het virus, de wratten verdwijnen dan van zelf.

Een homeopatisch middel wat algemeen wordt voorgeschreven is Thuja oertinctuur en hiermee wordt de wrat tweemaal per dag aangestipt. Daarnaast aangevuld met inwendig driemaal daags een dosis Thuja D6.

Verder zou ik je aanraden om te kijken of je je weerstand kunt verhogen met goede voeding en eventueel vitamine preparaten.

Er zijn specifieke homeopatische middelen voor bepaald soort wratten maar daarvoor zou ik meer gegevens moeten hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Irene

• Pete

Hoi Irene,

bedankt voor je reactie. Weet je waar de homeopatische middelen verkrijgbaar zijn?

Bedankt

Pete

• Irene

hallo Pete,

De homeopatische middelen waar ik over praat zijn bij de apotheker te krijgen of eventueel te bestellen. Let op dat je om de juiste potentie vraagt.

Veel succes , laat eens weten of je er baat bij hebt gehad.

Irene

• H@ns.

Hallo Pete.

Wratten een altijd terug kerend probleem. En je vraagt wat er werkt en wat er probaat werkt, dat is en zijn naam zegt het al de wrattenplant, zijn eigelijke naam is de stinkende gouwe, deze plant als je er een stengel of een blad aftrekt komt er een oranje sap uit, en dat sap smeer je op een wrat, als je dat elke dag doet is hij zo opeens verdwenen ik weet het omdat ik het ook bij mijn zelf toepas. Deze plant kun je vinden langs heggen langs de weg, het heeft gele bloemen heeft een blad met meerdere lobben en zo als ik al zei als je er een blad of stengel aftrek komt er oranje sap uit. Het laat geen sporen na geen lidtekens, dus wat wil je nog meer. Als je ze niet kan vinden,il heb er thuis genoeg staan.Mischien heb je hier wat aan ik groed je Hans.

• Pete

Hallo Hans,

heet die plant echt; wrattenplant. Als dit zo is moet ik wel ergens een afbeelding kunnen vinden. Laat je het me weten?

Bedankt alvast.

Pete

• Margriet

De wrattenplant heet Stinkende Gouwe.

Latijn: Chelidonium majus.

• H@ns.

Hallo Pete.

Die plant wordt echt zo genoemd, omdat hij of zij echt de wratten te lijf gaat, als je echt die plant wilt hebben stuur ik er een paar op, maar dan wil ik wel je adres hebben. Ik zal je vertellen dat ik een heel kleintje op mij oor had, ik ben er aan beginnen te peuteren op slot was hij zo groot als een dubbeltje geen gezicht natuurlijk. Ik ben toen begonnen met het insmeren en het heeft zeker wel een maand geduurd, en het was ook nog winter, dan is de plant eigelijk in rust voor de komende zomer, en toch had die plant voldoende vocht om mijn wrat om zeep te helpen, en echt waar er is geen lidteken van over gebleven. Nog een vehaal van dat mijn dochter 10 a13 jaar was, had zij een vriendin, en die had wratten in haar neus elke keer als ze naar school ging, even voor de spiegel even de wratten insmeren, het is volkomen pijnloos de wratten gaan verkleuren, en na verloop van tijd vallen ze er gewoon af. Ik zou je dit niet vertellen als ik er geen ervaring mee had, en Pete ze komen nooit meer terug. Als je die plant wilt hebben hoor ik nog wel van je, je mag ze ook komen halen, je kijkt maar wat voor jou het beste is, opsturen kan ook, wil je reageren kun je mijn E-mail adres gebruiken. Om zo uit te leggen hoe die plnt er uit ziet, en hoe zijn latijnse naam is weet ik niet omdat ik mijn boek uitgeleend heb. Mischien hoor ik nog wat van je, ik wens je in ieder geval sterkte. hartelijke groeten Hans.

• H@ns.

Hallo Pete.

Ik lees net van Margriet de namen van die plant dus dat weet je dan ook .

Groetjes Hans.

• Pete

Hoi Hans,

ik heb al een afbeelding van de plant gevonden. Ik zal eerst proberen zelf deze te vinden, lukt dit niet dan plaats ik wel weer een bericht.

Bedankt voor het aanbod alvast en de moeite die je genomen hebt.

Pete