Globus gevoel

• Dilara

Hallo, ik ben op zoek naar mensen die ook last hebben van het Globus gevoel en wat hiertegen te doen. Ikzelf heb hier al van kinds af aan last van en heb nu eindelijk te horen gekregen dat het een naam heeft. De symptomen zijn: het gevoel hebben dat je een prop in je keel hebt zitten en dat je keel wordt dicht gedrukt. voedsel doorslikken wordt moeilijk en stress maakt het ook erger. Artsen zeggen dat het “niks” is. Ik moet leren omgaan met de angst die het gevoel opwekt. Soms gebruik ik een neusspray omdat ik het idee heb dat gezwollen slijmvliezen het gevoel erger maken. Ik hoop hier wat meer info over te krijgen en waar ik e.v.t. meer hierover kan vinden.

Groetjes Dilara

• H@ns

Hallo Dilara.

Ik heb een paar vragen aan de hand van je brief, mischien wil je die beantwoorden je zegt dat je dit probleem vanaf je kindertijd af hebt, nu wil ik graag weten? tenminste als je het vertellen wil, als je je druk maakt om iets wordt het dan erger en als je heel rustig bent is het dan minder. Het kan namelijk met je zeneuwen te maken hebben, iets wat in je kinder jaren met je is gebeurd, mischien weet je ook wat er is gebeurd wat je schrik heeft gegeven. Het zou kunnen zijn dat je in een hypno of regressie therapie terug zou kunnen gaan, en aan de weet zou kunnen komen waarom je nu dit probleem hebt, als dat zo zou zijn kan ik je aanraden om eens een gesprek met een hypnotherapeut te hebben en kijken of er wat aan te doen is, ik weet geen site waar je zoiets kan vinden, vandaar mijn vragen en advies.

Ik wens geluk gezondhied, en dat je verlost mag worden van al je problemen.

Groetjes Hans

• Yohan

Daar gaan we weer………..

H@ns, niet alle klachten hebben te maken met jeugdtrauma's hoor! Ik heb het idee dat je mensen graag een jeugdtrauma aanpraat… Een globusgevoel kan zeker met spanningen te maken hebben, maar dat wil absoluut niet zeggen dat er in de jeugd iets gebeurd.

En hypnotherapie en regressietherapie zijn alternatieve, onzinnige en potentieel schadelijke therapieen. Menig ‘incestslachtoffer’ weet zich tijdens zo'n therapie dingen te herinneren die nooit gebeurd zijn.

Therapieen moet je overlaten aan psychiaters en psychologen, mensen die ervoor geleerd hebben. Niet aan beunhazen die een boekje hebben gelezen over hypnose en denken te weten hoe het allemaal zit.

De meeste mensen die iets verschrikkelijks hebben meegemaakt weten zich dat heel goed te herinneren, daar is geen hypnose voor nodig hoor!

Yohan

• Nico

Dilara,

Volg het advies van Hans op (in zijn algemeenheid) en vergeet het antwoord van Yohan.

Sceptici heb je overal en zij worden pas overtuigd als ze zelf met een probleem komen te zitten waarvoor de reguliere geneeskunde gen oplossing heeft: Dan rennen ze naar elke therapeut die ze kunnen vinden.

Een goede hypno- of regressietherapeut heeft een behoorlijke opleiding en is echt geen hobbiist die mensen jeugdtrauma's of wat dan ook wil aanpraten.

Overigens is er een scala van tehrapeuten waar je naar toe kunt gaaan, waaronedr gesprekstherapeyten, spiritueel therapeuten/begeleiders, enzovoort.

Overigens: Een goede therapeut heeft er echt geen bezwaar tegen als je iemand meebrengt.

• Anton

Dilara, over globus:

Sinds een maand of vier schijn ik dat ook te hebben.

De ene keer zegt de dokter dat het komt van stemmisbruik, de andere keer weer niet. De KNO arts heeft me nu toch maar doorgestuurd naar een logopediste, maar als ik jouw verhaal hoor kom ik er zomaar niet vanaf.

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het met een trauma te maken heeft, want ik ben voor 100% zeker trauma-vrij.

Probeer er in ieder geval niet steeds aan te denken, dat kan al schelen.

Het schijnt een soort van taai slijm te zijn, dus geen slijmveroorzakende producten drinken (melk is heel erg).

Verder helpt water drinken/ gorgelen bij mij wel.

Groetjes en heel veel sterkte,

Anton