wie kent dit

• sporter

hallo allemal

ik ben …… en ik zit met het volgende probleem.ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn

nu gaat het de laatste jaren steeds beter ,want ik heb mn voedingspatroon aangepast en ik rook en drink niet meer en ik sport nu veel .Maaar!!!!!!!

ik kan me nog steeds zeer moeilijk concentreren wat lezen en communiceren betreft,ik doe het allemaal wel maar ik moet me 200% inzetten om 80% te kunnen functioneren en zoals je begrijpt sloopt dat je behoorlijk

Maar als ik maar bezig ben of er is niet te veel drukte om me heen dan gaat het wel of wanneer ik net uit bed kom ook al slaap ik slecht, dan gaat het ook nog wel al gaat het niet van harte

Maar als ik gesport heb dan voel ik me plusminus een uur vrij normaal dan ben ik ook vrolijker enzo want dan is die waas in mn hoofd er even niet ,tevens ben ik snel geirriteerd al kan ik dat gelukkig nog aardig verbergen (nee ik prop het niet op want het zijn ook geen realistische irritaties),als ik zit of auto rijdt dan wordt het ook veel erger ,ik snap er niks van

wie herkent dit en wat zou er nog kunnen helpen ,al heb ik al een aardig kapitaal uitgegeven aan therapeuten(zijn er ook nog therapeuten die rekening houden met je portemonnee?)

bij voorbaat bedankt voor de reacties!!!!!!

groetjes……..

• Arjen

Heb je je al laten testen op voedselallergieen?

Arjen

• Remco

klinkt heel vervelend.

Ik zou niet zo 1 2 3 een oplossing weten, maar het klinkt als een (voedsel)allergie, ook goed is naar je baan te kijken, als die veel stress geeft kan dat ook dergelijke klachten veroorzaken, of als je veel achter beeldschermen zit en je ogen een kleine afwijking hebben. Als je ernstige hoofdpijnen hebt of juist een zeurderige continue hoofdpijn kan het zijn dat er een zenuw beknelt zit (onwaarschijnlijk maar het kan). Ik denk dat de beste tip die ik je kan geven is: laat jezelf compleet doorlichten door een arts, misschien vindt die wat vindt.

Veel succes

Groets Remco

• Yohan

Nou, een voedselallergie lijkt me niet waarschijnlijk op grond van je klachten, sporter.

Hoofdpijn wordt niet veroorzaakt door beknelde zenuwen hoor…. daar heb ik echt nog nooit van gehoord! De oorzaak van hoofdpijn is vaak niet duidelijk, soms wel, bijvoorbeeld in het geval van migraine, of bv, clusterhoofdpijn. Hiervoor zijn ook specifieke behandelingen.

Maar ik begrijp dat het meer gaat om concentratieproblemen. Naar de oorzaak daarvan, kan ik alleen maar gissen, dus dat die ik dan ook niet. Stress zou een rol kunnen spelen…

In ieder geval, veel succes!

Johan

• Remco

Hoofdpijn kan wel degelijk veroorzaakt worden door beknelt zittende zenuwen, met name die in de kaak kunnen een behoorlijke koppijn veroorzaken, zoals ik al zei is hetb zeldzaam maar het kan wel.

Groets Remco

• Judith

Ho ho. Yohan heeft wel degelijk gelijk! Een bekneld zittende zenuw in de hoofd-halsregio (vergelijkbaar met een hernia in de rug) is weliswaar mogelijk, maar zal nooit HOOFD-pijn veroorzaken. De zenuwen die hier uittreden voorzien namelijk de schouder/armregio van gevoel en de mogelijkheid tot bewegen.

In je kaak kan echt geen zenuw bekneld (met een ‘d’ overigens) raken. Je kunt wel hoofdpijn krijgen door:

* nachtelijk kaakklemmen of tandenknarsen. Hierbij heb je naast hoofdpijn ook vaak klachten van pijn of vermoeidheid van de kaken (de tandarts kan aan je tanden zien of je tandenknarst of kaakklemt).

* (chronische) bijholteontsteking,

* spanningshoofdpijn (kan ook veroorzaakt worden door verkeerde zit- en werkhouding; doe je zittend werk?),

* geen/verkeerde bril (dus door visusstoornissen),

* problemen in de oorregio (onwaarschijnlijk, want je loopt er kennelijk al 10 jaar mee rond),

* zeer ernstige hoge bloeddruk (of bloeddruk die plotseling erg hoog wordt); dat was echter natuurlijk allang ontdekt, omdat je bloeddruk ongetwijfeld een paar keer is gemeten in die tijd,

* afwijkingen aan de kiezen (ook onwaarschijnlijk, dat je hier al 10 jaar mee rond zou lopen),

* veel zeldzamer (komt bij ouderen vooral voor) problemen en ontstekingsprocessen van de bloedvaten (jij bent dus te jong, schat ik in voor dit ziektebeeld, hoe oud ben je?).

De meeste van de bovengenoemde mogelijkheden zijn bij jou, sporter, wel of niet waarschijnlijk, op grond van het feit, dat je het al lang hebt en op grond van je leeftijd en bewegingspatroon.

“Je helemaal door een arts laten doorlichten” zal je niet lukken, vrees ik. Dit omdat er gewoon blijkbaar geen verdere aanwijzing lijkt te zijn, waar een arts met een bepaald onderzoek op in kan springen. Je maakt namelijk “niet zomaar even” een MRI of iets dergelijks van het hoofd om er “even achter te komen, of er misschien iets gaande is”. Een arts gaat nooit zomaar in het wilde weg allerlei onderzoeken op iemand loslaten zonder dat hij/zij ook maar de geringste aanwijzing heeft waar hij/zij naar moet zoeken.

Dit heeft te maken met het feit, dat elk onderzoek een kans op al dan niet ernstige complicaties heeft en deze kans altijd tegen de mogelijke opbrengst van een onderzoek afgewogen moet worden; om over de hoge kosten maar te zwijgen. Het feit dat je het al 10 jaar in stabiele mate hebt, pleit er TEGEN dat het echt om iets ernstigs zou gaan. Misschien stelt dat je gerust.

Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet, dat je niets hebt. Je hebt wel degelijk pijn en het beinvloedt je dagelijks leven. Dat is duidelijk uit je bericht. Het is helaas alleen soms gewoon niet mogelijk om een oorzaak ervan te vinden. De huidige medische stand is nog steeds volop in ontwikkeling en we weten nog niet alles. Helaas. Maar er wordt volop onderzoek gedaan naar de oorzaken van ziekten en aandoeningen en er wordt tevens gedegen onderzoek gedaan naar allerlei therapieen voor ziekten, zodat we zeker weten dat onze medicijnen helpen en niet dat we zomaar wat vaags voorschrijven, waarmee we alleen maar patienten valse hoop geven en ze voor de gek houden. Daar is niemand bij gebaat.

Desalniettemin hoop ik voor je dat je iets met de bovengenoemde dingen kunt doen en dat je misschien wat aanwijzingen hebt om verder te bedenken, wat wellicht mogelijk is en wat niet (aan oorzaken voor je hoofdpijn bedoel ik). Je hebt er veel last van, begrijp ik en ik hoop dat je gauw iets vindt dat je helpt.

Sterkte en groetjes van Judith.

• Remco

Een bekende van me heeft ooit eens na het laten trekken van een verstandskies (of een een andere operatie aan zijn kaak) ontzettende pijn overgehouden. Die pijn kwam pas later opzetten dus men dacht in eerste instantie niet aan een direct verband, ze dachten door vermoeidheidsverschijnselen eerder aan Pfeiffer, maar ook dat bleek het niet te zijn, pas in een veel later stadium bleek het een zenuwbeknelling te zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat het een tijd geleden is en dat ik niet meer precies weet hoe het zit, zal het toch eens moeten vragen. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat iemand van de pijn en daardoor stress hoofdpijn ontwikkelt. In ieder geval bedankt Judith dat je dit even rechtzette.

Groeten Remco

• Judith

Pijn na het trekken van een verstandskies berust meestal op een alveolitis (een ontsteking van het gebied rond de verstandskies, dat overblijft nadat de kies getrokken is, zeg maar een ontsteking van het gat waar de kies zat). Doet hartstikke zeer en je kunt er vrij weinig tegen doen, behalve spoelen, spoelen, spoelen.

Dit dus over pijn na trekken van een verstandskies.

• Ayesha

Surf eens naar www.emotievrij.nl: de technieken die deze man je kan leren, helpen je om zelf je hoofdpijn of andere pijnen te verminderen en zelfs weg te krijgen. (Een 1malige sessie en daarna kun je het zelf).

Sterkte,

Ayesha

• Koen

Heb ik dat goed begrepen? Als je sport heb je een uur geen last en je voelt je volledig normaal?

Dit lijkt mij eerder een tekort van zuurstof naar de hersenen. Je hart werkt een stuk harder en pompt veel meer bloed rond ook naar de hersenen als je sport.

Er zijn technieken die je toestaan je bloed bewust te sturen maar ik zou eerst eens uit zoeken of er niet ergens iets lichamelijk fout is. Hart, bloadvaten aanmaak rode bloedcellen of andere dingen. Dit kan zeer ernstig zijn.

Zelf had ik ongeveer hetzelfde en na 5 jaar onderzoek werd er een bloedklonter aan de ingang van mijn hersenen gevonden (waarschijnlijk na een operatie losgekomen). Deze is nu weg en sedertdien heb ik geen last meer.

Maak je nu niet ongerust dit kan waarschijnlijk 1001 oorzaken hebben.

Denk vooral na wat er 3-4 maarden voor dat je de hoofdpijn kreeg gebeurd is. Zo hebben ze dat bij mij gevonden.

Ik hoop dat je beter word. Ik ken de hel waar je nu inzit.

Sterkte

Koen