slapen

• sleepless

mijn zoontje 2jaar en 3 maanden slaapt zeeeeeeeeeeeeer slecht,wat betekend s,nachts veel wakker en heel licht slapen !!!!!!!!! Wie kan ons helpen ,want we raken op!!!!!!!!!!

b.v.d sleepless

• Irene

Hallo,

Gebroken nachten zijn verschrikkelijk en ik kan het weten want ik heb vijf kinderen. Het komt veel voor dat kinderen rond hun tweede jaar onrustig slapen. Ze gaan steeds meer de wereld om zich heen ontdekken en maken al heel wat mee. Over hetgeen ze overdag meemaken dromen ze ‘s nachts .Nu kunnen kinderen op deze leeftijd nog moeilijk een onderscheid maken tussen droom en werkelijkheid. ’s Nachts ziet alles er ook nog eens anders uit. Daarom kunnen kinderen rond de twee jaar heel angstig zijn als ze 's nachts wakker worden en willen ze graag bij de ouders liggen.

Het is een periode waar ze doorheen moeten uiteindelijk zullen ze onderscheid tussen droom en werkelijkheid leren.

Wat je hier aan kunt doen is bijvoorbeeld een rustig bedritueel , geen spannende t.v laten kijken en veel indrukken op een dag zien te voorkomen.

Heb je dit al geprobeerd dan kun je misschien het homeopatisch middel kindival van VSM proberen. Dit is speciaal voor kinderen ontwikkeld met slaapproblemen.

Veel succes

Irene

• Nico

Hallo Sleepless,

Vooraf: Ga niet experimenteren met homeopathie omdat iemand je verteld dat het bij haar/hem, haar/zijn kinderen heeft geholpen. Homeopathie is een apart vakgebied waar kennis voor nodig is en die vind je alleen bij iemand die er beroepsmatig mee werkt.

Als ik lees wat je verteld over je kind, kan er een hele reeks van oorzaken zijn waardoor je kind slecht slaapt, varierend van iets heel kleins tot iets dat je zelf niet kunt verhelpen. Een homeopatisch middel ZOU kunnen helpen maar ook juist het verkeerde effect kunnen bereiken.

Oorzaken varierend van maag/darmproblemen tot het probleem van de ‘nieuwe tijds kinderen’ moeten proffessioneel wordeen aangepakt.

Soms kan de reguliere geneeskunde hulp bieden maar vaak niet. Heb je de reguliere geneeskunde geprobeert en hoor je hier dat ‘het wel overgaat’ of je er ‘mee moet leren leven’ of iets dergelijks zonder dat het probleem wordt opgelost, ga dan zo snel mogelijk naar een goede alternatieve therapeut.

• yvon

Beste Sleepless,

Een ontspannen en liefdevolle voetmassage bij de kleintjes doet wonderen. Doe dit ook bij elkaar.

Groetjes Yvon