reageerd huid op je geest?

• Maaike

Dag lieve mensen,

Ik ben een meisje van 19 jaar, en heb een verleden van behoorlijke depressies en minderwaardigheidscomplexen.

Ik ben altijd een erg vrolijk en spontaan kind geweest, maar dit sloeg om toen ik naar de middelbare school ging. Ik werd depressief, voelde me eenzaam en anders. Alsof mijn huid hierop reageerde, maakte mijn lichaam sproeten aan op mijn armen en gezicht -ik had al wel wat sproeten maar niet zo-

Ik heb jarenlang pijn en verdriet gevoeld, en ik herkende mijn eigen lichaam niet.

Altijd werd er gezegd dat het de puberteit was, en dat de sproeten er niets mee te maken hadden.

Toch,

de laatste tijd, gaat het beter..

Ik voel me beter, en het gekke is dat mijn sproeten iets beginnen te verbleken.

Is het dan toch een huidreactie geweest ofzo op mijn innerlijke ‘evenwichtsstoornis’?

Ik hoop niet dat dit al te bizar klinkt,

maar ik wil hier heel graag eens met mensen over discussieren.

Maaike

• Hummie

Hallo Maaike,

Je hebt in principe wel gelijk, maar ik denk niet dat je daardoor sproeten zou krijgen.

Zelf heb ik psoriasis en als ik minder vaak stress zou hebben, zou ook de pso verminderen.

Groetjes,

Hummie.

• John

kijk eens op www.dr-rath.nl

• Johan

Worden sproeten nu ook al door vitaminegebrek veroorzaakt?

• Joke.

Hoi Maaike.

Je kent vast het gezegde: niet lekker in je vel zitten, wel.

Sproeten heeft met pigment aanmaak te maken.

Of het ook op je gemoedstoestand reageert?

Ik heb er nooit van gehoord.

Ik weet niet of die sproeten je geplaagd hebben, maar ik zou liever sproeten dan acnee hebben gehad. :)

Groetjes, Joke.

• Nico

Beste Maaike,

In tegenstelling tot wat veel artsen beweren, reageert je HELE LICHAAMop je GEEST.

Zoals Hippocrates (notabene de grondlegger van de “moderne” geneeskunde al zei : ‘Ziekte bestaat niet, slechts zieke mensen bestaan’.

Daarmee bedoelde Hippocrates dat, als je geest niet in evnwicht is, je lichaam daarop regaeert. Die reactie hoeft niet direct te komen maar kan veel later (soms als er enige rust is teruggekeert) tot uiting komen.

Dat is ook de reden waarom veel artsen eigenlijk hun patienten NIET (kunnen) helpen, omdat ze niets doen aan de oorzaak (het geestelijke probleem).

Overigens gelodt dat evenzeer voor alternatieve therapeuten die hun patienten volstoppen met natuurlijke middelen en eveneens niets doen aan de oorzaak.

Een goede therapeut zal enerzijds werken aan de vervelende gevolgen van een ziekte en/of deze gevolgen draagbaar maken en daarnaast HOOFDZAKELIJK werken aan de OORZAAK van het probleem doorgaans middels gesprekken.

Dat is ook een van de redenen waarom je bij een goede therapeut (en die hoeft echt niet aangesloten te zijn bij allerlei verenigingen) elke keer veel tijd bezig bent.

Overigens: Ik weet waar ik over praat omdat ik al ongeveer 15 jaar mensen help bij hun problemen en dat vooral met gesprekken doe.

Advies: Zoek een goede alternatieve therapeut.

• H@ns

Hallo Maaike.

Ik heb net alle goede atviezen gelezen, en wil de mijn er aan toevoegen. In de hypnotherapie heb ik geleerd en ervaren dat ingrijpende veranderingen je leven danig kunnen beinvloeden, ze kunnen ook het aanmaken van die stof die je sproeten doen vermeerderen stumileren, omdat dat een zwakke plek is in je lichaams gestel, zo ook kunnen er mensen zijn die op andere plaatsen problemen kunnen krijgen. Nu heb je in de hypnoterapie, als onderdeel regressie en dat wil zeggen het terug gaan in de tijd b.v jou schooltijd ( wat ik bij meerdere mensen heb mee gemaakt )Door een bewustzijns verandering kun je dan bij dat probleem komen wat jou angst heeft bezorgt, en die je in je dag bewustzijn niet meer weet, maar in je onbewuste nog steeds aanwezig is met wat er mischien nog meer bij is gekomen, het is beslist niet angstig of gevaarlijk, je kunt door er van een afstand naar te kijken rustig het proces gade en er steeds meer dichter bij komen om te zien waarom en hoe je die schooltijd hebt beleeft en als je dat weet Maaike kun je het probleem of trauma loslaten waar mee ook je lichamelijke problemen zullen oplossn. Ik raad je aan om mijn website te lezen die ik hiet geplaats heb voor commentaar en goede raad. Zo Maaike dat is mijn verhaal ik wens je bijzonder veel sterkte en een goede gezondhied. Hans.

• H@ns

Hallo Maaike.

Ik heb net je a-mail gelezen en ik zou graag willen weten waar je woond, anders wordt het moeilijk om die persoon te zoeken waar je om vraagt en of er een in de buurt woont die ik ken en vertrouw, of dat je de volgende keer je a-mail mee stuurt dat kan ik rechtstreeks met je mailen als je dat wil natuurlijk.

Verder de groeten en sterkte Hans.