Bij een kennis van mij Vrouw van 62 is een groeiend hart
geconstateerd. Wie heeft er weleens van gehoord? en eventuele
gevolgen?
Edwin
Een groeiend hart krijgt men als men veel sport. Normaal is je hart zo groot als een vuist. Wanneer men veel sport, wordt dit hart groter (soms wel twee vuisten groot). Als men ouder wordt, moet men niet zomaar stoppen met sporten, maar afbouwen.
Wilt u meer weten over hartproblemen, kijkt u dan snel op http://www16.brinkster.com/dekleinedokter/search.asp?g=result&id=14
Met vriendelijke groet,
Henri Schellingerhout
Zie de vele reacties op deze vraag die hieronder ook al gesteld werd!!
Er zijn talloze andere (potentieel ernstige) oorzaken die bij een oudere vrouw (of man) kunnen leiden tot een vergroot hart. Wat er precies aan de hand is bij de kennis van Edwin, kunnen we NIET zeggen op grond van de beperkte hoeveelheid info, die we over deze vrouw krijgen.
Ik heb overigens zelf harten gezien, die overigens wel “vier vuisten groot” waren en het ging hier altijd om ernstige aandoeningen bij oudere mensen, die ook veel co-morbiditeit hadden.
Deze vraag hoort naar mijn bescheiden mening niet thuis op dit prikbord, waar men van reguliere geneeskunde geen verstand wil hebben.
De vraag ging namelijk helemaal niet over alternatieve geneeswijzen, maar over uitleg van een doodgewone medische term en ik ben van mening (en ik verklaar eerlijk gezegd iedereen voor compleet mesjokke als 'ie iets anders vindt in deze zaak) dat je echt enorm veel risico neemt door je heil te zoeken bij alleen een alternatief geneeskundige, als het gaat om vergroot hart en hartfalen (ofwel pompfalen als gevolg van b.v. een hartaanval of jarenlange hypertensie, hartfalen is 1 van de grootste veroorzakers van sterfte in de westerse wereld), want daar ging het in feite om.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?