Suicide met homeopathie

• Gerrit

De vermeende werking van de homeopathie berust op “het gelijke met het gelijke” bestrijden. De werkzame stof kan in een bepaalde verdunning (potentie) toegediend worden, de verdunning kan zodanig zijn dat van de originele stof geen molecuul is terug te vinden.

In diverse gerandomiseerde dubbelblindstudies is aangetoond dat homeopathie niet werkt.

Een verklaring voor de beweerde werking kan zijn:

-80% van alle kwalen geneest toch wel, medicamentloos en zonder tussenkomst van enige dokter.

-De werking is gebaseerd op subjectieve ervaringen. (Bij m'n tante hielp het wel)

Het moet dus, als ik de voorstanders van homeopathie moet geloven, mogelijk zijn om zelfmoord te plegen met een homeopathische oplossing van een toxische stof?

• Joke.

Deze discussie is er al onder de draad : ideale moord met homeopathie geweest.

Misschien moet je daar eerst de reacties eens lezen?

Redenen waarom het wel of niet zou kunnen, staan daar ook al.

Groetjes, Joke.

• Joke.

Deze discussie is er al onder de draad : homeopathie, de perfecte moord, van Tom, geweest.

Misschien moet je daar eerst de reacties eens lezen?

Redenen waarom het wel of niet zou kunnen, staan daar ook al.

Groetjes, Joke.

• Joke.

SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

• Gerrit

Ja, dit zag ik later ook!

• Henri Schellingerhout

Jammer dat u niet in homeopathie gelooft. Homeopathie bestrijdt de oorzaak van de kwaal, terwijl de gewone geneeskunde ervoor probeert te zorgen dat de kwaal uiterlijk geneest (ze pakken de oorzaak niet aan). Bovendien gebruikt de homeopathie natuurlijke producten: dit vermindert de weerstand niet en het is niet schadelijk voor de patiënt. Dit is beter dan medicijnen van de dokter!!.

Zelfmoord plegen met een homeopathische oplossing van een toxische stof is onjuist geredeneerd. Die oplossing is niet voor zelfmoord bedoeld, maar voor het oplossen van de kwaal. Met een medicijn van de dokter kan men ook zelfmoord plegen!!

Wilt u meer weten over homeopathie, kijkt u dan ook even op mijn website, http://www.htschellingerhout.myweb.nl

Met vriendelijke groet,

Henri Schellingerhout

• astrid

“Homeopathie bestrijdt de oorzaak van de kwaal, terwijl de gewone geneeskunde ervoor probeert te zorgen dat de kwaal uiterlijk geneest (ze pakken de oorzaak niet aan).”

Je gaat me, in alle eerlijkheid, toch niet vertellen dat je dit bakerpraatje weer opnieuw in de wereld probeert te krijgen?

“Bovendien gebruikt de homeopathie natuurlijke producten: dit vermindert de weerstand niet en het is niet schadelijk voor de patiënt.”

Wil je van mij een lijstje van zwaar giftige natuurlijke stoffen?

Waar haal je toch deze, toch wel zeer achterhaalde onzin, vandaan?

astrid

• Martijn

Gerrit wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken en is helaas een gevangene van het reguliere paradigma (de reguliere en niet zelden malafide geneeskunde).

Verbreed je kennis eens: www.newtreatments.org (aldus mijn inhoudelijke commentaar).

• Martijn

Vrienden van mij zijn werkzaam geweest in het management van Novartis. Veel reguliere artsen worden gebruikt als gate-keeper in het afzetkanaal van pillen (zonder vaak het zelf te weten). Mijn partner is tevens arts (dermatoloog), het is een ranzig wereldje, (de meeste (65%) van de medicatie aldaar is overigens gebaseerd op corticosterioden, dat is toch waanzin, daar help je mensen niet mee, maar maak je hen afhankelijk van de farmaceutische industrie.

• Tom

Lees dan maa eens de vernietigende kritiek van Prof. Betz op www.skepp.be