chinese kruiden

• petra

Hallo

Is er misschien iemand die mij kan uitleggen over de chinese geneeskunde en dan wel de werking van kruiden en wat de organen voor een functie hebben en hoe je lichaam reageert op de kruiden.

Waarom kiest een accupuncturist voor kruiden en wanneer voor accupunctuur.

Of misschien weet iemand hier waar ik een site kan vinden waar het goed en uitgebreid staat beschreven.

Ik ben al begonnen met de kruiden maar vraag me af of het een werking heeft voor het probleem rouw en stress.

petra

• H@ns

Hallo Petra.

Over stress het volgende, het zijn niet direkt chinece kruiden, maar wel kruiden die ook voor stress heilzaam kunnen werken, dat zijn engelwortel, gembergras, honing absolue, jasmijn, kamille, lavendel, melisse, narcis, neroli, valeriaan, ylang ylang, roos. Dat zijn allemaal massage olieën die ook in vernevelt kunnen worden in een geurlamp. Doe in een schaaltje wat water en een paar druppels ethersche olie en laat dat verdampen, het werkt rust gevend. Als voorbeeld melisse-olie is in haar soort een effectieve olie tegen overprikkelheid, stress,migraine en depressies. Mischien kan je hier wat mee, je kan ook heel goed met die olieën masseren het werkt rust gevend, kijk maar.

Hartekijke Groeten Hans.

• petra

Hallo Hans

De kruiden die ik nu gebruik zijn gegeven door een accupuncturist om de energiebanen weer op één lijn te krijgen, of op elkaar af te stemmen weet niet precies wat ze ermee bedoelen.

En over deze wou ik graag info de werking ervan en als het kan over accupunctuur.

Wel bedankt over de info die je hebt gegeven maar ben echt op zoek naar wat ik hiernet aangeven heb.

vr.gr. petra

• anita

Dag Petra,

Chinese Kruiden kunnen heilzaam zijn bij zowel fysieke als mentale problemen. Eigenlijk is het zo dat volgens de traditionele chinese geneeskunde lichaam en geest een geheel zijn. Een mentale verstoring kan lichamelijke klachten teweegbrengen en visa versa. Voor meer informatie kun je misschien kijken op de site van Qing Bai (WWW.Qing-Bai.nl).

Zij zijn een opleidingsinstituut, maar onder het kopje “kruiden” kun je een summiere uitleg vinden. Verder kun je ook kijken bij de website van de NVA (Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur).

De behandelingsprincipes voor kruiden en acupunctuur zijn nl hetzelfde.

Als je wilt kan ik je wel wat informatie toezenden.

Anita

Anita

• test

sorry, effe testen of het nou werkt

http://www.sgop.nl/emoticons/schommel.gif

• petra

Nou maakt niet uit hoor maar vindt de smilie wel leuk