hoi george
in het vorig bericht schreef je
"het is voor mij nog steeds 'n raadsel hoe men in
Belgie iets met “Reiki” kan doen zonder dat de mensen op de vlucht slagen."
In welke zin bedoel je dat?
krijgen wat meer tekst?
warme groetjes
Beste Luc,
Wel dat zit zo en ik besef dat ik vanuit mijn eigen standpunt
in 'n grootstad als Antwerpen de zaken veralgemeen ,maar toch…
In mijn ondervinding zie ik 3 soorten “Reikianen”
en ze behandelen mekaar en ook vrienden van ,vrienden van mekaar 'n
beetje de stijl van “ ons kent ons” om het met 'n uitspraak van
“Bruno Schoenaerts” te zeggen.
Voor A) heb ik nog enige bewondering als ‘t om ’n Belg gaat –Nederlanders worden mede door 't “Jomanda-effect” als buitenbeentjes beschouwd
en worden hier wel goed aanvaard–want “waarzeggers” en kaartleggers staan
hier normaliter véél méér in aanzien dan ‘n Reikiaan en ’n Reikiaan die het hier kan
maken , awel Chapeau
Groep B -mensen mogen mij niet en omgekeerd.
Zelf Reiki-I zijn m'n behandelingen –genomen over 4jaar– één groot
suksesverhaal zonder één enkele mislukking(!!),maar… de laatste maanden deed ik geen enkele behandeling
meer omdat ik het beu ben van van zo nu en dan geweigerd te worden als ik iemand wil behandelen en dan nog gratis.
Secundo , iedereen die door mij werd geholpen en zéér goed werd geholpen (!!!)
heeft dat wel goed geheim gehouden voor de omgeving ; vooral voor hun huisarts.
Dus de uitspraak van mond tot mond reklame of goede wijn behoeft
géén krans , werkt mij verschrikkelijk op de zenuwen…!
Ben ooit es tweemaal op ‘n AlternatievenBeurs geweest en daar kwam bij wijze van spreken mijn maag omhoog op ’n paar zaken na; ik voelde mij totaal
geisoleerd : that's not my cup of tee die sfeer is niet mijn wereld.
Hopelijk begrijpt u mij beste Luc
Groetjes van George
http://lilmack187.hey.nu/alternatieva/index2.htm
Hoi George,
Ik vrees dat ook ik in die 3° soort van reikiaan zit want ik herken mijzelf in veel van die dingen die jij schrijft.
Of de semi en full-professionelen “reikigeslaagden” zijn weet ik nog zo niet.
Voltijds reiki behandelingen geven in een profesionele praktijk zal voor weinigen weggelegd zijn. Als die persoon zijn week-ends opofferd door het geven van reikicursussen zal hij er mischien iets beleg tussen zijn brood kunnen van leggen.
Ik heb het ongelooflijke geluk gehad dat ik mag thuisblijven om het huishouden te doen, daarnaast een opleiding natuurgeneeskunde te volgen en de tijd die me dan nog rest kan ik bezig zijn met mijn praktijk. Dit kan enkel omdat mijn echtgenote een vet betaalde baan heeft.
Moest mijn praktijk enkel en alleen bestaan uit het geven van reiki, dan zou die praktijk maar een mager beestje zijn hoor.
Door mijn opleiding die ik volg kan ik naast reiki ook homeopathie,fytotherapie, touch for health, ooracupunctuur, diagnostiek, bauncheidtieren en massage in mijn praktijk inzetten.
In eerste instantie komen veel klienten voor één van bovenstaande therapieën en zullen uit interesse zo in kontact met reiki komen.
Ik beoefen mijn praktijk openlijk, volledig in orde met handelsregister, btw en sociale lasten. Daar ik dus niet in die grijze schemerzone vertoef, geeft dat het klienteel een vertrouwen.
Reiki is voor mij ook meer een levenswijze, maar dan wel op een nuchtere manier.
Ik hou niet van zweverige mensen. Dat is ook de reden waarom ik nu nog weinig op het andere (grote) reikiforum kom, omdat daar zo'n een vaste kliek oftewel mekaar liggen dood te knuffelen of mekaar staan af te kraken. Zo van die het laatste woord moeten hebben want zie eens hoeveel berichten ik al gepost heb!!
zo George, hierbij ken je nu ook mijn mening
warme groetjes
luc
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?