een vriendin van mij is veel te dik en (net als ik trouwens) altijd bezig met afvallen. waar repenkuren, brooddagen en wat er al niet is bij mij wel helpt, helpt het bij haar totaal niet. van een dieet wat door een dietiste werd samengesteld voor haar kwam ze zelfs aan. nu wil ze het HCG-dieet gaan volgen, is iets met drie weken lang injecties met iets van hormonen erin met een vrij streng dieet ernaast. ik heb haar gevraagd om dit AJB NIET te doen, lijkt me dood eng! maar wat nu? zij heeft zich ooit laten onderzoeken; schildklier, bloed etc. waren o.k. alleen haar maag en darmen functioneren niet krachtig genoeg of te traag en dit heeft als gevolg dat ze maar eens in de week ontlasting heeft, volgens mij ligt hier (een deel van) het probleem en ik stelde voor dat ze misschien beter een natuurgeneeskundig arts of homeopaat zou kunnen bezoeken, grote vraag is nu natuurlijk, naar wat voor soort arts zou zij het beste kunnen gaan? weet iemand hier iets over mischien? vast bedankt voor tips en adviezen, marjan