ziekenfonds & alternatievegeneeswijzen

• leyla

Ik ben op zoek naar een ziekenfondsverzekering die alternatievegeneeswijzen vergoed. Ik ben op het moment verzekerd bij Amicon, maar die vergoeden niets op het gebied van alternatievegeneeswijzen.

Ik zoek een verzekering die o.a antroposofische huisarts vergoed.

• Marijcke

Vraag het eens aan een antroposofische huisarts. Misschien een beetje flauw antwoord, maar zij weten het echt het best. Het kan namelijk per regio verschillen en een antroposofisch huisarts heeft vaak contracten of afspraken met verzekeraars die het wel vergoeden.

• Pleiade

Dat zijn: De Zwolse algemeene

Stad Rotterdam

De 1e Rotterdamse

groetjes Pleiade*D

O+O+O+

• petra

Hallo Leyla.

Wij zijn verzekerd bij amicon en krijgen 75% vergoed tot een maxium van destijds in guldens ik geloof nabij de 400 500 gld euro kun je zelf wel omrekenen.

Niet alle alternatieve artsen krijg je vergoed maar als jij iemand zoekt zoals ik destijds heb gedaan een hypnotherapeut wie ook als acupuncturist werkzaam is kan deze een nota schrijven als behandeling acupunctuur en dan werd het wel vergoed.

Dus ff uitpluizen en bellen of kijken in het boekje welk pakket je hebt en daar staat alles bij.

Het wil nog wel eens helpen wat vaker met de amicon te bellen want ze praten wel eens langs elkaar heen.

vr gr Petra

• kaos

Normen en waarden zijn blijkbaar niet van belang bij die behandelaar!

Ik noem dit namelijk oplichting