methode clark

• Arjen

Slecht experiment, geen controles (wat is het effect op menselijke cellen, uberhaupt andere cellen?), geen rekening gehouden met weerstand van huid etc.. Verdiep je eens in basis natuurkunde lees vooral de stukjes over electriciteit eens. Dit was een proefje uit het boek van die dame. De enige redenen die ik kan verzinnen om zo'n proef als bewijs aan te presenteren is dat die dame zelf onnozel is of dat ze hoopt op de onnozelheid van haar lezers.

Arjen

• Martyn

Laat de restricties van je eigen paradigma los, en denk eens out-of the box. In Nederland zijn er inmiddels 1800 verkocht, waaronder veel door chronische patienten. Kort empirisch onderzoek toont aan dat de meerderheid significante en meetbare vermindering van klachten waarneemt. Verder stop ik de discussie omdat je niet open voor staat voor andere paradigma en je laat afstompen door oude ideeen. Einstein heeft geleerd out-of the box te denken, hij liet alle axioma's van Newton los. Volgens mij geleid het lichaam zeker wel electriciteit, en ja, ik ben genoeg geeduceerd om wat van electriciteit en elektrostatica af te weten.

Leer wat over electromedicine

op http://www.rife.org of www.newtreatments.org

vr.gr.

• Joeri van Groningen

Hallo Isabella,

Ik ben Joeri van Groningen en heb een eigen praktijk voor natuurgeneeskunde in Krommenie.

Er zijn heel veel theorieen de wereld in geholpen om het insulinegebruik terug te dringen. De methode Clark is er daar 1 van. Het terugdringen van insulinegebruik kan niet zomaar, dat moet altijd onder toezicht van een arts gebeuren.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de methode Clark.

Een “goede” therapeut zal nooit zeggen dat hij diabetes kan genezen, maar wel is het mogelijk om met bepaalde therapieen een positief resultaat beoogd kan worden, waardoor de patient zo min mogelijk schadelijke gevolgen van de diabetes ondervindt.

Ik als reflexoloog kijk naar de organen welke bij Diabetes aangedaan zijn cq welke extra zwaar belast worden.

De organen die bij diabetes aangedaan zijn zijn o.a. de alvleesklier, de hypofyse, de lever, de milt, nieren en de ogen.

Een reflexoloog stimuleert deze organen (voor zover dat nog mogelijk is) om beter te functioneren, iets wat een acupuncturist ook doet.

Wat kan betekenen dat (zeker in het beginstadium van diabetes) bepaalde organen weer beter of volledig gaan functioneren, wat kan leiden tot een verbetering van de insulineafgifte, dus mogelijkerwijs zou dan het insulinegebruik gereduceerd kunnen worden als het lichaam daar zelf aanleiding toe geeft.

Zeker in zo'n periode is het wakend oog van zowel de therapeut als de arts noodzakelijk.

Je kan mij altijd bellen voor meer informatie en als je in de buurt woont ben je altijd welkom in mijn praktijk.

Mijn praktijkadres is:

Praktijk voor natuurgeneeskunde

“Joeri van Groningen”

Burgermeester Mosselstraat 63

Krommenie

Telefoon 075-6404711

e-mail : praktijkvoornatuurgeneeskunde@hotmail.com

Je kunt me het best bereiken op:

Maandag t/m Woensdag van 19:00 tot 20:00

Donderdag & Vrijdag van 08:00 tot 17:00

Ook andere geeintereseerden kunnen mij altijd vrijblijvend bellen.

Met vriendelijke groet,

Joeri van Groningen

• Arjen

Beste Martyn,

Waarom ontwijk je de vraag of dezelfde proeven ook met menselijke en andere cellen zijn gedaan, is het niet handig om te weten of diezelfde condities wat doen met andere cellen en organismen?

Heb je ooit wel eens gehoord van het fenomeen placebo? Waarom lees ik niets hierover in jouw links? Hebben ze niet getest of de door hun geclaimde werking het resultaat kan zijn van het placebo-effect, zo niet waarom niet? Zou je mensen die een genezende werking claimen niet moeten verplichten hun claims op het placebo-effect te testen? Wat de meeste geneeskrachtige middelen waarbij je “out of your box” voor moet denken hebben een ding gemeen, zodra ze dubbelblind getest worden met placebo controles kunnen subiet van “out of the box” in de vuilnisemmer.

Einstein wist zijn nieuwe theorieen en hypotheses tenminste deugdelijk te argumenteren en door strenge experimenten hebben zijn theorieen en hypotheses waarde gekregen dit is niet te vergelijken met halfzachte korte onderzoekjes waar de belangrijke vragen lafhatig genegeerd worden.

Ja, je lichaam geleidt electriciteit maar dan moet je ook weten dat een lichaam niet vergelijken is met een bakje water, vooral niet als je rekening houdt met weerstand van je huid.

Tot slot nog even over het “moeilijke” woord paradigma:

Bij het vragen naar deugdelijk bewijs voor de gemaakte claim spreek je niet van een paradigma, als je zo overtuigd bent van de claim dat je deugdelijk onderzoek vermijdt en kritiek subiet afwijst dan spreek je over een paradigma.

Wees zo verantwoordelijk om de discussie niet de rug toe te keren omdat de vragen en kritiek, klaarblijkelijk, te lastig voor je worden.

Arjen

• Martyn

Ja, Clark en aanverwante therapieen vinden reeds enkele jaren plaats, ook op mensen dus, en vooral in Nederland. Kijk maar eens op www.ngcenergyhealing.com .

Ik haak verder af bij deze discussie omdat ik de praktijk veel te mooi vind, ik zie wekelijks iemands (afgeschreven) leven terug krijgen genezen van so called chronic disorders/diseases.

www.newtreatmenst.org Arjen schreef:

>

> Beste Martyn,

>

> Waarom ontwijk je de vraag of dezelfde proeven ook met

> menselijke en andere cellen zijn gedaan, is het niet handig

> om te weten of diezelfde condities wat doen met andere cellen

> en organismen?

>

> Heb je ooit wel eens gehoord van het fenomeen placebo? Waarom

> lees ik niets hierover in jouw links? Hebben ze niet getest

> of de door hun geclaimde werking het resultaat kan zijn van

> het placebo-effect, zo niet waarom niet? Zou je mensen die

> een genezende werking claimen niet moeten verplichten hun

> claims op het placebo-effect te testen? Wat de meeste

> geneeskrachtige middelen waarbij je “out of your box” voor

> moet denken hebben een ding gemeen, zodra ze dubbelblind

> getest worden met placebo controles kunnen subiet van "out of

> the box" in de vuilnisemmer.

>

> Einstein wist zijn nieuwe theorieen en hypotheses tenminste

> deugdelijk te argumenteren en door strenge experimenten

> hebben zijn theorieen en hypotheses waarde gekregen dit is

> niet te vergelijken met halfzachte korte onderzoekjes waar de

> belangrijke vragen lafhatig genegeerd worden.

>

> Ja, je lichaam geleidt electriciteit maar dan moet je ook

> weten dat een lichaam niet vergelijken is met een bakje

> water, vooral niet als je rekening houdt met weerstand van je

> huid.

>

> Tot slot nog even over het “moeilijke” woord paradigma:

>

> Bij het vragen naar deugdelijk bewijs voor de gemaakte claim

> spreek je niet van een paradigma, als je zo overtuigd bent

> van de claim dat je deugdelijk onderzoek vermijdt en kritiek

> subiet afwijst dan spreek je over een paradigma.

>

> Wees zo verantwoordelijk om de discussie niet de rug toe te

> keren omdat de vragen en kritiek, klaarblijkelijk, te lastig

> voor je worden.

>

> Arjen