Heeft er iemand enig idee welk homeopatisch geneesmiddel gebruikt kan worden om de maag te beschermen tegen een maagontsteking/maagzweer.
Als iemand ergens ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
Groetjes van Mariska
Hallo Mariska.
Ik een paar jaar echt last gehad van maag problemen, ben daarom vaak met dat probleem naar het ziekenhuis geweest, als het weer over was kwam het na een poos weer terug. De laatste keer dat ik het had wisten ze te vertellen dat het een soort virus was, ik weet niet of dat waar is geweest, ik heb wel heel lang medizijnen moeten slikken, ik denk ook dat als je dat weet van dat dat je een gevoelige maag hebt, dat je anders gaat leven ook wat je werk betreft. Wat ik eigelijk gedaan heb is anders gaan leven je niets meer aantrekken van wat er om je heen gebeurt, je niet meer laat opjagen wat in je werk vaak gebeurd of door iets anders. Ik heb gezocht naar een middel tegen maagzweren en ontstekingen ze noemen het ook wel maagcatarre en daar geven ze als hoofdmiddel
Pulsatilla D3, 50 gram
Gebruik voor en na het eten 10 druppels.
Als kruiden mengsel
Duizend guldenkruit
Duizendblad
St.Janskruid
Munt
Kamille
Alsem
Gentiaanwortel
Jeneverbessen
Salvia
Kalmoes
in gelijke delen gemengt op 100 gram.
Gebruik
1 a 2 lepels met 1/4 liter koud water opzetten, koken en laten trekken, in de loop van de dag telkens een slok zonder zuiker nemen.
Kouwen op:
Kalmoeswortel
Conduragoschors
Jeneverbessen
Galgantwortel
Heemstwortel
en gentiaanwortel.
Het kruidenmengsel kun je het beste laten afwegen bij een natuur winken dan krijg je de juiste goede hoeveelheden en dan maar thee zetten.
Verder volgt er nog een raadgeving.
Dieet:zoutarm en mild, geen dierlijk vet, geen vet vlees, wienig met meel, geen peulvruchten, geen oudeaardappels, geen eieren, geen zoete melk als drank, geen vers wit gebak, niets dat opblaast, niets dat opgewarmt is, geen conserven, niet roken en geen alcohol. Zo dat is al heel wat, wat er wel staat is:
Gerechten van rijst, griesmeel, havermout, gerst en tarwe.
Wortelgroenten en gezeefde groenten, aardappelpuree, gebakken aardappels, zure melk, yoghurt, zure room, wienig boter, mals wit vlees, gestoofde gekookte, gebraden. rauwe fijngemaakte zuurkool, rauwe geraste rammenas, zwarte bessen en als vetstof olie. Dit komt uit het boek van dokter vogel, ik hoop dat je er wat aan hebt, ook dat het werkt, ook dat je helemaal van je problemen af kunt komen, maar ik denk vooral rust voor je zelf, rust voor je maag en zijn omgeving. Er is ook nog een andere mogelijkheid en dat is erken dat je last van je maag hebt en vecht er niet tegen, elke keer dat je eet kun je bij je zelf zeggen van wat ik nu eet heeft geen invloed op mijn maag, het veroorzaak geen pijn en als er pijn zou ontstaan neem ik rust, geef ik meer aandacht aan mijn buik je kan dan je handen op je buik leggen en als het ware je buik vertroetelen, of met andere woorden lief zijn voor die pijn, lief zijn voor je zelf. Want als je tegen die pijn ingaat kan het steeds erger worden en dat vraagt energie en die energie heb je juist zo nodig.
Ik zie dat het een hele brief geworden is, ik heb mijn best gedaan, ik hoop dat je er baat bij hebt, ik wens je veel gezondheid toe en ondanks alles veel plezier.
De hartelijke groeten Hans.
Beste Mariska.
Ik heb zelf jaren maagklachten gehad, begonnen tijdens de zwagerschap van mijn oudste zoon, nu 18 jaar geleden.
Ik zeg expres gehad want toen ik vorig jaar weer eens een lijnpoging wilde doen, kwam ik terecht bij iemand die Herbalife verkocht, en toen ik daarmee begon merkte ik al na een dag dat mijn maagklachten verdwenen.
Inmiddels ben ik na een jaar gebruik van Herbalife 12 kilo kwijt, en gebruik het produkt nog een keer per dag en al mijn maagklachten zijn weggebleven.
Het is geen produkt wat je in de winkel kan kopen, maar bij een onafhankelijk distributeur, welke er tegenwoordig in elke plaats wel meerdere mensen het produkt verkopen.
Het heeft mij geholpen…hoop dat jij er ook wat aan hebt!
groetjes….Anja.
mariska schreef:
>
> Heeft er iemand enig idee welk homeopatisch geneesmiddel
> gebruikt kan worden om de maag te beschermen tegen een
> maagontsteking/maagzweer.
> Als iemand ergens ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
>
> Groetjes van Mariska
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?