homeopatie bij kinderen.

• Karin

Bij mijn zoontje van 7 jaar is, na wekenlange hoestbuien met overgeven,onlangs een overgevoeligheid voor de huisstofmijt geconstateerd. Hij heeft eerst antibiotica gehad, maar het hoesten ging niet helemaal over. Hij gebruikt op dit moment een inhaler met als medicijn Pulmicort. Mijn dochtertje van 3 jaar heeft dezelfde verschijnselen en gebruikt ook hetzelfde medicijn, echter bij haar is er geen enkele allergie of overgevoeligheid in haar bloed geconstateerd.Ik vind het geen fijn idee dat ze dit elke dag moeten gebruiken, vooral ook omdat ik de indruk heb dat dit niet afdoende is.

Wie kan mij meer vertellen of heeft ervaring over een behandeling in het homeopatische circuit?

• carlijn

VSM heeft een speciale lijn, die voor kinderen is.

Ik denk alleen dat als anti biotica niet helpt tegen het hoesten, het erg moeilijk zal zijn om een homeopathisch middel te zoeken die dat wel doet.

Ik denk dat je hier gewoon even met een (goede) homeopaat over moet gaan praten en vragen wat hem de beste optie lijkt.

Een homeopaat praat uitgebreid met je kind en met jou om te kijken wat hij precies heeft en zal ook een middel voorschrijven wat bij jou kind “past”

• Karin

Bedankt voor je reactie, Carlijn. Weet jij ook misschien of kinderen d.m.v. het gebruik van een homeopatisch middel, hun overgevoeligheid of allergie voor de huisstofmijt kunnen “overwinnen”, of blijven ze ondanks een homeopatisch middel hun hele leven deze overgevoeligheid houden?

• carlijn

Tja dat kan ik zo niet zeggen, het kan ook iets zijn wat op latere leeftijd verdwijnt!

Er zijn zoveel soorten allergie,ik zou er gewoon met een homeopaat over gaan praten en hem vragen wat hem het beste lijkt.

Wat ik een voordeel van (veel) homeopathische middelen vindt, is dat je het vaak voor preventief gebruik kan slikken zonder dat het heel slecht voor je is en zonder dat je allerlei bijverschijnselen krijgt.

Maar of je kind daar net zo goed op reageert als de medicijnen van de arts is nog maar de vraag!!!

In ieder geval succes ermee!

• Trudy van Kooten

Kennelijk weinig weerstand….gebruik echinea force van dokter vogel, zolang de R in de maand is. Dat verhoogd de weerstand en heeft mijn zoon goed geholpen…en dat is inmiddels alweer 20 jaar geleden en sindsdien geen problemen meer gehad…..behalve heel af en toe een griepje…succes

• carlijn

Ik denk niet dat echinacea echt veel zal helpen, maar het is het proberen waard!!

Speciaal voor kinderen heb je Echinaforce junior van Vogel, waar geen alcohol in zit of je kunt echinacea druppels van Daro gebruiken

• Tjarko Holtjer

Hoi Karin,

Hoesten kan vele oorzaken hebben, maar antibiotica kunnen alleen gebruikt worden tegen BACTERIEN - meestal worden ze ten onrechte voorgeschreven tegen een virus en dan werken ze alleen maar ons immuunsysteem tegen. Je kunt best homeopatische zelfzorgmiddelen gaan proberen voor je zoon, maar het zou best kunnen dat er een onderliggende oorzaak van het hoesten bestaat. Dan is het heel verstandig een homeopatisch arts te bezoeken zodat de oorzaak kan worden aangepakt.

Schrik bij de homeopatische behandeling niet: in het begin van de behandeling kunnen de klachten soms even verergeren, waarna het lichaam de complete oorzaak wegneemt.

Ook bijvoorbeeld vitamine C en lysine kunnen verlichting brengen voor hem doordat zij de werking van het immuunsysteem (bij hoesten door virus) bevorderen.

Groeten,

Tjarko

http://www.hhff.info/